تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش بازوی اصلی انقلاب و نظام اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین امیر هاشمی:
ارتش بازوی اصلی انقلاب و نظام اسلامی است
قزوین- خبرگزاری مهر: جانشین هیئت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی با داشتن نیروهای مکتبی و شجاع بازوی توانمند انقلاب اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی است.



به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهادت فرماندهان عالی رتبه هفتم مهرماه سال 60 ظهر یکشنبه با حضور امیر شهری فرمانده لشگر 16 زرهی، سرهنگ طاهرخانی جانشین سپاه استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استان در سالن اجتماعات 29 فروردین لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم سید حسام هاشمی در این یادواره گفت: ارتش از بازوان اصلی انقلاب اسلامی است که توانست در سه مرحله حساس نجات بخش کشور باشد و دشمنان را نا امید کند. مشاور عالی فرمانده کل قوا در حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ارتش جمهوری اسلامی در سه مرحله ناجی کشور شد و در مرحله اول با پیوستن به انقلاب و سپس جلوگیری از تجزیه کشور در زمان ایجاد آشوب در کردستان و خوزستان و در مرحله سوم در زمان تجاوز دشمنان به میهن اسلامی که در کنار سپاه جانانه از مرزهای ایران دفاع کرد. تهدیدات دشمن در سه دهه گذشته هرگز کاهش نیافته است هاشمی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون هیچگاه تهدید دشمنان استکباری کاهش نیافته و روبه افزایش بوده و در هر مرحله تصور می کردند ایران اسلامی قادر به دفاع از خود نیست و براحتی تسلیم و ساقط می شود لذا هر بار نقشه ای پیاده کردند تا از انقلاب جلوگیری کنند. وی یادآورشد: پیش بینی استکبار این بود که خوزستان را در سه روز و نظام را در یک هفته ساقط کند زیرا ارتش دچار مشکلات عدیده اوایل انقلاب بود و خود را پیدا نکرده بود و سپاه نیز هنوز تشکیل نشده بود ولی تمام برآوردها غلط در آمد و ارتش که درگیر مسائل کردستان و خوزستان بود توانست خود را بازیابی کند و در خدمت کشور باشد و به لطف ایثار شهدایی چون فکوری، جهان آراء، نامجو، کلاهدوز، فلاحی حماسه آفرینی کند و جلوی متجاوز را بگیرد.

ارتش بازوی انقلاب است جانشین هیئت معارف جنگ ارتش تصریح کرد: ارتش با همه گرفتاریهای آن دوران تواسنت با رهبری و هدایت امام راحل از تجزیه کشور جلوگیری کند و در همین شرایط پس از دستور امام مبنی بر تشکیل سپاه مسئولیت آموزش نیروهای سپاه و فرماندهان این نیروی جدید انقلابی را بر عهده گرفت که سالهای بعد در جنگ این آموزشها توانست کمک موثری به پیروزی در جنگ داشته باشد. هاشمی گفت: تجاوزی که استکبار به کمک صدام علیه ایران آغاز کرد کمتر کسی باور می کرد ایران بتواند مقاومت کند و پیروز شود اما لطف الهی شامل حال ملتی که با رهبری امام به صحنه آمدند شد و حماسه رزمندگان و نثارخون شهدا نتیجه داد و در جهان سربلند شدیم. هاشمی اظهارداشت: امروز هم دشمنان استکباری هرگاه احساس کنند ملت ایران و یا ارتش و سپاه ضعیف شده در حمله درنگ نخواهند کرد و باید باور کنیم تنها عامل بازدارنده حضور رهبری، در صحنه بودن مردم و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است. وی یادشهدای لشگر 16 زرهی قزوین و فرماندهان عالیرتبه هفتم مهرماه سال 60  را گرامیداشت و برای آنها آرزوی غفران الهی کرد. در این مراسم از خانواده شهدای لشگر 16 زرهی قزوین تجلیل شد.


۱۳۹۳/۷/۶ - ۱۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن