تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترس مواد مخدر و پدیده الکلیسم/ فضای مجازی بستر مناسبی برای توسعه جرایم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سردار احمدی مقدم؛ گسترس مواد مخدر و پدیده الکلیسم/ فضای مجازی بستر مناسبی برای توسعه جرایم خبرگزاری پانا: فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مواد مخدر و الكلیسم هر روز در جهان گسترش می یابد و براساس اعلام سازمان ملل این جرایم مزمن و پیشرونده هستند یعنی نباید امیدی به حل مسئله داشته باشیم ضمن اینكه كنترل این جرایم نیز كاری بزرگ است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر ساعت 11:39



به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم گفت: در شرایط كنونی جهانی ما شاهد گسترش تروریسم هستیم و دست های سرویس های اطلاعاتی قدرت های جهان در پشت این گسترش به وضوح دیده می شوند. وی افزود: مواد مخدر و الكلیسم هر روز در جهان گسترش می یابد و براساس اعلام سازمان ملل این جرایم مزمن و پیشرونده هستند یعنی نباید امیدی به حل مسئله داشته باشیم ضمن اینكه كنترل این جرایم نیز كاری بزرگ است.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح كرد: فضای مجازی و رسانه ها امروز به عنوان تسهیل كننده ارتباطات بشری هستند اما امروز بستر مناسبی برای توسعه جرایم شده اند، همچنین گسترش ارتباطات به ضرر كشورهای ضعیف شده كه نتیجه آن كاهش اقتدار حكومت ها است، نظام ها آزادی عمل را محدود كرده و فشار مخالفان بر حكومت ها را افزایش می دهد مگر اینكه در بلوك قدرت شما به عنوان یك مهره در میدان آنها قرار بگیرید.
احمدی مقدم یادآور شد: البته امروز كشورهای سلطه گر نشان دادند در جایی كه اراده می كنند تا امنیت را بازگردانند موفق نمی شوند مانند ویروسی كه می شود منتشر كرد اما مهارش از قدرت ما خارج و یا با صرف هزینه های گزاف مقدور می باشد.
به گفته این مقام ارشد انتظامی، مدرنیسم وا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ای مترادف با روش زندگی غربی است یعنی تلاش و تحول زندگی جوامع بشری به سمت یكسان سازی با فرهنگ غربی امروز در دستور كار است. و اگر ملتی بخواهد فرهنگ بومی خود را اجرا كند احساس حقارت كند.
وی در خصوص نگاه به مسئله روابط جنسی و ازدواج در كشورهای غربی نیز گفت: امروز كانون های حمایت از زنان را بوجود آوردند اما این منجر شد تا ازدواج هزینه های گزافی داشته باشد و همه ازدواج گریز شوند این درحالی است كه زاد و ولد وجود دارد كه نتیجه آن فرزندان تك والدینی است كه عمدتا با مادرانشان زندگی می كنند.
مقدم افزود: در گذشته اگر مطرح می شد هرخانواده باید 2 تا 3 فرزند بیاورد تا بتوانیم تجدید نسل كنیم هه می خندیدند و علما هم در موضوع احتیاط می كردند اما امروز این فضا و گفتمان سازی ایجاد شده و خطرات آن به مردم گوشزد شده است.
فرمانده ناجا تصریح كرد: یكی از عواقب رفتارهای خیراخلاقی و جنسی مماننعت از ازدواج، پیرشدن جمعیت ،اشتغال جوانان به امور لهو و لعب است و آنان كمتر به رشد كشور توجه می كنند و اگر نخبگانی نیز داشته باشند جریانی همانند جاروبرقی آنها را به سمت كشورهایشان جمع می كند.
وی به رویكرد دوگانه كشورهای سلطه گر به مقوله جرم و جنایت اشاره كرد و اظهار داشت: رویكرد این كشورها عجیب است اگر داعشی ها بغداد را بگیرند اشكالی ندارد اما اگر شهروندان آنها را بكشند مشمول مجازات می شوند البته معلوم نیست شاید قتل شهروندانشان به دستور خودشان بوده و سناریوی آنهاست.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: كشورهای سلطه گر به جمهوری اسلامی ایران انتقاد می كنند كه در كشور آزادی را رعایت نمی كنند اما از جنایتكار ترین و مستبد ترین حكومت ها حمایت می كنند.
دكتر احمدی مقدم به افزایش آزادی ها در كشور اشاره كرد و گفت: كشور ما جامعه ای بسیار آگاه است و اطلاعات به شدت در حال رشد است و در چنین فضایی دستگاه های امنیتی و قضائی می خواهند قانون را اجرا و جامعه را امن نموده و از وقو ع جرایم جلوگیری كنند.
فرمانده ناجا، خاطرنشان كرد: در گذشته جامعه نگاهش اقتدارگرا بود و مجرم را مورد هدف قرار می داد و به عنصر و تحلیل جرم و اینكه بسترهای وقوع جرم چیست و چه كاركردهایی در وقوع جرم وجود دارد كمتر می پرداخت كه در نهایت به صورت ناهنجاریها و سپس در قالب جرم بروز می كرد.
وی با تاكید براینكه علت گرایی و معلول گرایی هر دو مهم هستند، گفت: همواره به سمت معلول رفتن ما را غافل از ریشه و علل جرایم می كند هرچند سازمان هایی نیز معلول گرایند. یعنی تنها به دنبال آن هستند كه مبتلایان را در جایی جمع كرده و درمان كنند و دیگر فرصتی برای پیشگیری ندارند. هرچند رسیدگی به مبتلایان مهم است اما برخی نیز باید واكسیناسیون كرده و به پیشگیری بپردازند. البته تقدم با علت گرایی است.
وی افزود: توجه نیروهای امنیتی و انتظامی به خصوص پلیس نمی تواند ناظر بر معلول و مقابله با مجرم و یا بحران های امنیتی باشد بلكه باید ناظر بر پیشگیری و كاهش هزینه باشد چرا كه بحران را هركجا كنترل كنیم بهتر است.
احمدی مقدم تاكید كرد: راهبرد و سیاست پیشگیری حتی در یگان و ی‍ژه كه كار ویژه او مقابله است باید اجرا شود. یعنی زمانی كه تمامی راهكارهای اجتماعی جواب نداد و یگان ویژه برای كنترل موضوع وارد میدان شد باز نیز باید ابتدا با مذاكره بحران را حل كند و اگر هم درگیری پیش آمد باید با كمترین هزینه و آسیب وارد شود.
به گفته این مقام ارشد انتظامی، پلیسی كه بخواهد موفق باشد در محیط های بین المللی،‌داخلی و منطقه ای باید از عنصر قدرت و پیشگیری برخوردار باشد و راهبرد نیروی انتظامی پیش بینی حداكثری برای احتمالات حداقلی است.
وی افزود: در تمامی كشورهای دنیا برای نگهداشت ارتش هزینه می كنند اما شاید جنگی نیز رخ ند هد اما چون احتمال جنگ پرهزینه است حتی اگر یك دهم درصد هم احتمال وقوع جنگ باشد باید این هزینه راتقبل كرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن