تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم تجلیل از مولفان کتب درسی برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر نهمین همایش تجلیل از کتب درسی : مراسم تجلیل از مولفان کتب درسی برگزار می شود خبرگزاری پانا: دبیر نهمین همایش تجلیل از کتب درسی گفت: کتاب درسی موضوع مهمی است که در سند تحول آموزش به آن اشاره شده است.
۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر ساعت 15:01



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محسن جعفرآبادی در نشست خبری امروز که در سازمان پژوهش برگزارشد گفت: مراسم تجلیل از 120 مولف کتاب و نرم افزار در روز سه شنبه با حضور وزیرآموزش و پرورش و شخصیت های فرهنگی برگزار خواهدشد.
وی افزود: همایش تجلیل از مولفان کتب درسی و پدیدآورندگان نرم افزار و مواد آموزشی  9 سال متوالی است که در سازمان پژوهش برگزار می شود.
دبیر نهمین همایش تجلیل از مولفان کتب درسی بیان کرد: در این مراسم از افرادی که کتابهای جدید یا اجزای بسته آموزشی مانند فیلم ، نرم افزار ، کتاب کار ، کتاب راهنمای معلم و کتاب پشتیبان تالیف کرده اند تجلیل می شود.
جعفر آبادی اشاره کرد: کتاب درسی موضوع پر اهمیتی است که در سند رسمی آموزشی کشور به آن اشاره شده است و اگرچه معلم یکی از ارکان آموزشی است اما نقش او با موضوع کتاب درسی تکمیل می شود.
وی یادآور شد: تحلیف کتب درسی کار پیچیده و تخصصی است که علاوه بر تخصص علمی مهارتهای لازم را مانند موضوع روانشناسی رشد و تربیتی را می طلبد. تغییر کتب درسی
جعفرآبادی درباره این که چرا هر ساله کتب درسی تغییر پیدا کند افزود: موضوع درس ملی برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی تعیین کرده است که هر سال کتاب دو پایه تحصیلی مورد بازنگری قرار گیرد و امسال کتب پایه چهارم و هشتم بازنگری شد.
دبیر نهمین همایش تجلیل از مولفان کتب درسی عنوان کرد: مطالب علمی در کتابهای درسی با پیشرفت های روز مطابقت داده شده و رویکرد جدیدی آموزشی در کتابها نوآوری های لازم را برای محتوای کتابها و تغییر ساعت یک درس باعث بازنگری کتابها می شود.
جعفرآبادی اشاره کرد: تصور ما این است که سازمان پژوهش کار فرهنگی کرده و امر اخلاقی را تقویت می کند یعنی ارزشیابی به موضوع علم و جایگاه عالم صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه تعدادمولفین کتب درسی از 5 نفر تا 17 نفر است افزود: افرادی که کتب درسی را تالیف می کنند اعضا هیات علمی ، معلمین آموزش و پرورش و کارشناسان برنامه ریزی درسی هستند.
جعفر آبادی با بیان اینکه امسال 11 کتاب جدید التالیف در پایه سوم و هفتم ارزشیابی شده است افزود: بحث بستر آموزشی امسال نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است و 90 عنوان کتاب درسی به همراه سی دی بین دانش آموزان توزیع شده است.
دبیر نهمین همایش تجلیل از مولفان کتب درسی افزود: 22 عنوان کتاب توصیف شده مربوط به آموزش عمومی و نظری که 7 عنوان آن مربوط به دوره ابتدایی و 15 عنوان مربوط به دوره متوسطه است.
جعفرآبادی بیان کرد: در آموزش فنی و حرفه ای 14 عنوان کتاب داریم که بعضی از آنها کتاب درسی و راهنمای معلم هستند، همچنین 10 نرم افزار تحت عنوان کتاب گویا و از آن 5 نرم افزار برای نابینایان خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: برای مدرسان 12 عنوان فیلم آموزشی داریم که برای امسال 4 هزار نفر مدرس آموزش برگزار کرده ایم.همچنین دو ویژه نامه مجله رشد امسال منتشر می شود که برای پایه چهارم و هشتم است. وی گفت: از مجلات جدید که امسال منتشر شده 4 مجله رشد برای نابینایان و کم بینایان در نظر گرفته شده است.
جعفرآبادی اظهار کرد: برای پایه چهارم و هشتم دو کتابنامه رشد در نظر گرفته شده است.
دبیر نهمین همایش تجلیل از مولفان کتب درسی گفت: در فنی و حرفه ای افرادی که وارد حوزه تالیف کتب می شوند باید خود کننده کار باشند. وی ادامه داد: در درس زبان و ادبیات فارسی پایه 4-7-8 با توجه به مهارت نوشتاری که مورد تایید ریاست جمهوری است توجه نشان داده شده است.
جعفرآبادی اشاره کرد: امسال کتاب سوم ابتدایی و هفتم متوسطه بازنگری شده و 125 میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش آموزان توزیع شده است که پی دی اف آنها برای والدین در پایگاه رشد قابل دسترسی است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن