تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820065487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمرنگ شدن نقش خانواده به آسیب های اجتماعی دامن می زند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز مشاور اجتماعی استاندار البرز؛
کمرنگ شدن نقش خانواده به آسیب های اجتماعی دامن می زند
کرج خبرگزاری مهر: مشاور امور اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه شکاف عمیقی بین واقعیتها و ذهنیتها وجود دارد، بیان کرد: توسعه زندگی صنعتی و شهری و همچنین کمرنگ شدن نقش خانواده ها به آسیب های اجتماعی دامن می زند به همین منظور برای پیشگیری باید مشکلات معیشتی، بیکاری و اعتیاد مورد بررسی قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی فراروی خانواده به همت اداره کل امور بانوان استانداری و با حضور مشاور امور اجتماعی و مشاور امور زنان استانداری البرز، مدیرکل امور بانوان و بسیاری دیگر از مسئولان پیش از ظهر امروز در باشگاه میلاد کرج برگزار شد. در این کارگاه آموزشی که عنوانی با نام "آسیب های اجتماعی فراروی خانواده" دارد مشاور امور اجتماعی استانداری البرز که خود عضو هیات علمی دانشگاه تهران است به بررسی آسیب های اجتماعی در استان البرز پرداخت. محورهای اشتغالزایی توسط حضور بانوان در جامعه توسعه پیدا کرده است سعید معید در این باره اظهار داشت: افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف در جامعه زمینه توسعه هر چه بیشتر فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه فراهم می کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برخی در جامعه معتقد هستند که اگر بانوان باید به امر خانه داری مشغول شوند زمینه برای افراد جویای کار فراهم تر می شود، تاکید کرد: محورهای اشتغالزایی توسط حضور بانوان در جامعه توسعه پیدا کرده است و همین مامر باعث شده که مسیر برای اشتغالزایی باز شود.

مشاور اجتماعی استاندار البرز خاطرنشان کرد: توسعه زندگی صنعتی و شهری و همچنین کمرنگ شدن نقش خانواده ها در ارتباط های فرزندان با دیگران یکی از عوامل بارز در بروز آسیب های اجتماعی شده است برای پیشگیری از بروز چنین آسیب های باید مشکلات معیشتی، بیکاری و اعتیاد اعضای خانواده مورد بررسی قرار گیرد.

معیدفر با اشاره به اینکه در حال حاضر شکاف عمیقی بین واقعیتها و ذهنیتها وجود دارد، اذعان داشت: نسل جوان نسلی پویا است که با برنامه ریزی خانواده و والدین فاصله دارد و در این میان مشکل اصلی ما این است که غیر از خانواده از نهاد دیگری استفاده نمی کینم و همین امر مشکلاتی را بوجود آورده است. رفع مشکلات اجتماعی پیوند ناگستنی با نهاد خانواده دارد. وی از توسعه گروههای اجتماعی مختلف یاد کرد و افزود: در حال حاضر با اجتماعات کوچکی مواجه نیستیم به همین منظور باید با ارتباطات وسیع تر به دنبال راه حل باشیم.

حمیدرضا عسگری مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز نیز در حین برگزاری این کارگاه آموزشی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی برای رفع آسیب های اجتماعی فراروی خانواده اظهار داشت: رفع مشکلات اجتماعی پیوند ناگستنی با نهاد خانواده دارد.

گفتنی است؛ در این کارگاه شرکت کنندگان با آسیبهای اجتماعی از جمله رفتارهای جنسی پرخطر و راهکارها و برنامه ریزی منسجم برای رفع آنها آشنا شدند. برگزاری سمینار بررسی آسیب های اجتماعی ذره ای از مشکل را حل می کند به گزارش خبرنگار مهر؛ استان نوپای البرز در حالی در دریای از معضلات اجتماعی غرق است که طلاق در این استان در صدر جدول مسائل و مشکلات اجتماعی قرار دارد، و به عقیده صاحب نظران مقوله‌های مرتبط با حوزه فرهنگ بسیار گسترده و متولیان بسیاری دارد که هر یک به فراخور رسالتی که دارند در این عرصه باید فعالیتی جهاد گونه داشته باشند. و این در حالیست که؛ تلاش برای آماده‌ سازی و فراهم کردن زمینه‌ های مناسب زیست اجتماعی شهروندان موضوع مهمی است که نباید مورد غفلت مسئولان امر قرار گیرد. در ادامه نباید از خاطر دور داشت که مسائل اجتماعی همچون طلاق و از هم گسیختگی خانوادگی ریشه بسیاری از مشکلات و جرائم فردی و اجتماعی است چرا که ریشه کج رفتاری و نابهنجاری در سطح جامعه از خانواده آغاز می شود. اعتیاد یکی دیگر از معضلاتی که حکم تبر را نسبت به ریشه جامعه دارد و در حالی که جامعه با كژي ها و بدقوار گي هاي جدی روبه رو است برگزاری سمینارها و نشست ها ذره ای از این مشکل را حل می کند و در پاان امیدواریم با توجه به تراكم بالای آسيب هاي اجتماعي در این استان جوان بهترین راه حل در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مسئولان امر اندیشیده شود.


۱۳۹۳/۷/۵ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن