تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806559929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيرانشهر لرستان صاحب نمازجمعه شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۸:۵۱ق.ظ)
بيرانشهر لرستان صاحب نمازجمعه شد گروه سياسي: با معرفي ائمه جمعه در دو شهر زاغه و بيرانشهر در استان لرستان طي دو هفته اخير تعداد شهرهاي استان که در آنها نماز جمعه اقامه مي شود به ۱۶ شهر رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، در مراسمي بعدازظهر جمعه، چهارم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و ديگر مسئولان استاني و شهرستاني امام جمعه بيرانشهر معرفي شد.
در اين مراسم که در مسجد جامع بيرانشهر برگزار شد با اعطاي حکمي حجت‌الاسلام محمد نظري، به‌عنوان نخستين امام جمعه بيرانشهر معرفي شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي‎فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، چهارم مهردر مراسم معرفي امام جمعه جديد بيرانشهر در مسجد جامع اين شهر در سخناني به تاريخچه اقامه نماز جمعه در اسلام اشاره کرد و افزود: در برخي روايات اولين نماز جمعه پيامبر(ص) را نماز در جريان معراج دانسته اند که البته تا زماني‌که ايشان در مکه حضور داشتند شرايط اقامه اين نماز فراهم نشد.
وي به هجرت رسول گرامي اسلام از مکه به مدينه اشاره کرد و بيان داشت: در 16 ربيع‌الاول نخستين نماز جمعه تاريخ اسلام توسط پيامبراکرم(ص) پس از هجرت ايشان از مکه به مدينه اقامه شد و ايشان در ميان قبيله‏ "بني‏‌سالم بن عوف" خطبه خواند و نماز جمعه را برپا کردند.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به تاريخچه اقامه اين فريضه عبادي ـ سياسي در کشورمان نيز اشاره کرد و بيان داشت: نخستين نماز جمعه در کشورمان نيز بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در پنجم مردادماه سال 1358 به امامت آيت‌الله طالقاني اقامه شد.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به اقامه نماز جمعه در 800 شهر کشور اظهارکرد: همچنين در حال حاضر 16 نماز جمعه در استان لرستان به‌صورت باشکوه و با حضور پررنگ مردم برپا مي‌شود.
وي از نماز جمعه به‌عنوان بزرگترين اجتماع مسلمانان در راستاي آگاهي‌بخشي و بصيرت‌افزايي ياد کرد و افزود: تقويت باورهاي ديني و اعتقادات مردم از ويژگي‌ها و کارکردهاي برگزاري نماز جمعه است.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تقويت وحدت و انسجام ملت و ايجاد اخوت و برادري بين آحاد مردم را از ديگر اهداف برپايي نماز جمعه دانست و ادامه داد: در بعد فرهنگي نيز اقامه فريضه عبادي ـ سياسي نماز جمعه منجر به تقويت و ارتقاي فرهنگ عمومي مي‌شود.
حجت‌الاسلام ميرعمادي از نماز جمعه به‌عنوان سنگر هدايت، حفظ و دفاع از ارزش‌ها و طرح و تبيين سياست‌ها و اصول انقلاب و نظام ياد کرد و بيان داشت: نماز جمعه از شئون ولايت فقيه و رهبري جامعه اسلامي است.
وي با بيان اين‌که امام جمعه بايد بايد به اذن ولي فقيه نسبت به برپايي اين فريضه عبادي ـ سياسي اقدام کند، افزود: مخالفت دشمنان با اقامه نماز جمعه نشانه تاثيرگذاري اين فريضه بزرگ الهي و اين پايگاه مهم اعتقادي است.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در نماز جمعه با انگيزه الهي؛ استقلال و مردمي بودن امام جمعه را از ويژگي‎هاي اين فريضه دانست.
حجت‌الاسلام ميرعمادي همچنين به نورانيت و برکات معنوي اداي فريضه نماز جمعه در جامعه اسلامي اشاره کرد و يادآور شد: طرح دقيق و صحيح تحليل‌ها و ديدگاه‌هاي سياسي، مسائل علمي، معرفتي، ديني و اعتقادي از نقاط قوت نماز جمعه است.
وي با تاکيد بر اين‌که اين پايگاه عبادي ـ سياسي از طرفي منصوب به ولايت و رهبري بوده و از طرف ديگر يک پايگاه مردمي است، افزود: حضور آگاهانه و داوطلبانه مردم براي شرکت در نماز جمعه گواه اهميت و جايگاه اين پايگاه است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد تصريح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامي علاقه مردم به نمازجمعه آنقدر زياد شده است که در شهرهاي کوچکي که نماز جمعه درآنها برگزار نمي‌شود مردم درخواست برگزاري اين نماز عبادي سياسي را دارند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با يادآوري اين‌که نماز جمعه در سال‌هاي اخير بسياري از توطئه‌هاي دشمنان نظام و انقلاب را خنثي کرده است، يادآور شد: نماز جمعه در‌ طول سال‌هاي برگزاري در کشورمان دستاوردهاي بسياري براي نظام اسلامي داشته که تقويت وحدت و يکپارچگي بزرگترين ارمغان نماز جمعه براي نظام اسلامي بوده است.
بنابر اين گزارش در پايان اين مراسم با اعطاي حکمي حجت‌الاسلام محمد نظري، به‌عنوان امام جمعه بيرانشهر معرفي شد.
همچنين، حجت‌الاسلام سيد احمد ميرعمادي در جريان سفربه بيرانشهر امروز جمعه، چهارم مهر با خانواده معظم شهدا و ايثارگران اين منطقه ديدار کرد.
وي در اين ديدار صميمي طي سخناني به اهميت جايگاه و نقش شهدا و ايثارگران در اقتدار امروز ايران اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: امروز شاهد عزت، سربلندي و اقتدار نظام اسلامي در ابعاد مختلف در سطح منطقه و دنيا هستيم.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با اشاره به فضيلت شهيد و شهادت ادامه داد: شهيد تاريخ آفرين است و به برکت خون شهدا امروز شاهد پيشرفت و رشد همه جانبه ايران اسلامي هستيم.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنين با اشاره اهميت وصيت نامه هاي شهدا، بر ضرورت عمل به اين وصايا تاکيد کرد و بيان داشت: وصيت‌نامه‌هاي شهدا گنجينه هدايت هستند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اينکه خون پاک شهدا زمينه ساز عزت و مسير سرخ آنها پرچم هدايت جامعه اسلامي است يادآور شد: شهدا از مقام جاودانه اي برخوردار هستند و با خون خود به جامعه حيات مي‌بخشند.
وي با بيان اينکه خون شهدا باعث بزرگي، عزت و عظمت جامعه مي‌شود، يادآور شد: جامعه اي که شهيد دارد آن جامعه عزيز و بزرگ است.
نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد اثر ديگر خون شهدا را بصيرت‌بخشي به جامعه دانست و يادآور شد: شهدا مايه بصيرت جامعه و نشان دهنده راه و مسير درست و چراغ هدايت هستند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي استقرار نام ايران اسلامي در سطح منطقه و جهان، امنيت حاکم بر کشورمان و تبديل ايران به قدرت برتر منطقه را مرهون خون شهدا دانست و اظهارکرد: همه اين عزت آفريني‌ها به برکت خون شهدا و پايمردي ايثارگران رقم خورده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن