تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805331191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نباید مالیات از جیب مردم پرداخت شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مناظره مالیات بر عایدی مسکن/۱۰
نباید مالیات از جیب مردم پرداخت شود
رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: سرمایه‌گذاران در ساخت مسکن سوداگر نیستند، بلکه بنگاههای املاک سوداگرند. ندیمی نیز گفت: نباید مالیات بر عایدی مسکن از جیب مردم پرداخت شود.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، رحیم زارع عضوی کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه مناظره با عنوان مالیات بر عایدی زمین و مسکن گفت: بحث عایدی بر افزایش سرمایه در تمام دنیا یک اصل پذیرفته شده است.

وی افزود: اگر بنا بر بانک اطلاعات بود، باید کل قانون مالیاتی تصویب نمی‌شد، در هر بندی که نیاز به اطلاعات بود، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت که بانک اطلاعاتی ما کامل است و نمی‌دانم، چرا در اینجا گفته شد که بانک اطلاعاتی ما کامل نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آن مشاور املاکی که فعالیت آن در دفاتر ثبت می‌شود، ما به عنوان تولید‌کننده قبول داریم، ولی برخی از مشاوران املاک فعالیت غیر رسمی دارند و ما به عنوان سوداگر روی آنها بحث داریم.

زارع اظهار داشت: ما طرفدار تولید هستیم ولی اصل عایدی بر سرمایه یک اصل پذیرفته شده است که مجلس آمد از بازار مسکن شروع کند که متاسفانه در مجلس رای نیاورد.

ندیمی در ادامه این مناظره اظهار داشت: اگر دولت کم کاری می‌کند نباید از جیب مردم بگیریم و نباید هزینه را به مردم تحمیل کنیم.

وی افزود: ما به عنوان نماینده ملت قسم خورده‌ایم که از حقوق و منافع و مصالح ملت ایران دفاع کنیم و موافقیم، با هر عاملی که باعث شود هزینه‌های مردم افزایش کنیم، جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: عسگری پشت تریبون صحبت کرد، اما دکتر آخوندی وزیر دولت جلوی آن را نگرفت، در حالیکه ما نمی‌توانیم جلوی صحبت کردن آن را بگیریم و این وظیفه دولت بود.

وی افزود: همه اهداف مقدس در هر زمان که پیاده نمی‌شود، الان طبق نص صریح قرآن دست دست باید بریده شود، اما این کار انجام نمی‌شود، زیرا  هر قانونی برای اجرا ضرورت و تناسب می‌خواهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هنوز فرآیند طرح کاداس طی نشده است و از خدا می‌خواهم شناسنامه زمین معلوم شود و همچنین مبحث طرح جامع مالیاتی باید انجام شود.

ندیمی تصریح کرد همه ما مدافع تولید و به حداقل رساندن هزینه‌ها هستیم، ولی اختلاف ما این است که الان باید سراغ دولت و یا به سراغ کسی دیگر برویم.

وی افزود: ما باید در بودجه 94 منابع را در نظر بگیریم، تا طرح کاداس و همچنین طرح جامع مالیاتی انجام شود.

در ادامه این مناظره پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در کشور مالیات بر عایدی را لحاظ کنیم باید مشکل نظام جامع مالیاتی و بانک اطلاعاتی حل شود.

وی افزود: در تمام کشورهایی که شفاف عمل می‌کنند تمام ریز عایدی اشخاص مشخص است و سؤال من این است که آیا دولت تکلیف ندارد که نظام جامع اطلاعاتی ایجاد کند؟ اگر این طور باشد خوب ما هر سال که در مجلس بخواهیم یک قانون محکم و شفافیت اطلاعاتی بیاوریم دولت می‌گوید ما نرم‌افزار نداریم و اجرا نمی‌کنیم، بنابراین سؤال اینجاست پس ما کی می‌توانیم سراغ شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی برویم؟

در ادامه مناظره زارع عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: در همه دنیا دو سیاست برای کنترل قیمت زمین و مسکن به کار برده می‌شود که  یکی مهار فعالیت‌های سوداگری به وسیله مالیات و دیگری سیاست افزایش عرصه است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی یک شبه می‌گوید، جوان بیکار مجرد 80 میلیون بگذارد در بانک و ما 80 میلیون می‌دهیم، برای خرید مسکن و این سیاست‌های غلط است که به افزایش عرضه هم منجر نمی‌شود.

در ادامه این مناظره برزگر اظهار داشت: در ماده یک قانون ساماندهی و حمایت از مسکن که توسط مجلس مصوب شده است، جزء به جزء تمام مشکلات مسکن آمده در حالی که اجرا نمی‌شود و سؤال من از دولت این است که چرا این قانون اجرا نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: در آلمان 50 درصد هزینه اجرا در قالب رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی افزود: من اعتقاد دارم مالیات بر درآمد بسته شود و باید ابزارهای قانونی آن تامین شود، ولی نه اینکه ما با نام‌های متفاوت و با عناوین مختلف مالیات وضع کنیم.

فارس: برزگر گفت: در شرایط فعلی و در شرایط که بازار به آرامش نیاز دارد، ما انتظار داریم طرف عرضه را تقویت کنیم.

وی افزود: بنگاه‌های مالی بانک‌‌های سوداگر هستند که تسهیلات را با سود‌های بالا می‌دهند./110
 




۰۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن