تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در دستور کار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:
توسعه حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در دستور کار است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان شرقی و مرزی بودن آن همچنین آسیب پذیری بیشتر در مقابل تهاجمات فرهنگی توسعه مدارس علمیه بیش از پیش احساس می شود.



حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که فعالیت تنها 2 حوزه علمیه خواهران در تبریز، اهمیت توسعه مدارس علمیه در مرکز استان را بیشتر نمایان می کند، اظهار داشت: این در حالیست که برخی از شهرهای استان نیز فاقد مدرسه علمیه خواهران هستند. 
وی خاطرنشان کرد: خواهران طلبه در راستای ترویج و گسترش معارف اسلامی و تبیین آموزه های اسلامی و قرآنی در جامعه بسیار تاثیر گذار هستند، بر همین اساس در تبریز تنها دو مدرسه در سطوح 2 و 3 فعالیت دارند، گفت: هم اکنون در سطح 3 رشته های تفسیر، فقه و حقوق پذیرش طلبه خواهر داریم.  
حجت الاسلام مسعودنیا ادامه داد: آموزش در این حوزه ها هم به صورت کلاسیک است؛ به طور مثال کلاس های مباحثه در برنامه درسی گنجانده ایم و برای برخی درس ها که نیاز به مباحثه دارند، برنامه ای ترتیب داده ایم تا طلبه ها به مباحثه بپردازند. البته برخی دروس خواهران و برادران با یکدیگر متفاوت است و سیستم آموزشی در حوزه های بانوان به صورت واحدی است. 
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که حوزه های علمیه خواهران نیز طرح اعزام مبلغ در ایام مختلف دارند، تصریح کرد: معاونت فرهنگی حوزه های علمیه مسؤولیت اعزام مبلغ خواهر را بر عهده دارند و متناسب با میزان تخصیص اعتبار، مبلغان در این طرح مشارکت می کنند.  
وی افزود: اغلب اعزام مبلغات خواهر به دانشگاه ها، خوابگاه ها و روستاهای اطراف است که با توجه به گزارش های واصله، این طرح موفقیت آمیز بوده است به ویژه این طرح در خوابگاه های دانشجویی با استقبال دانشجویان مواجه شده است و دانشجویان راحت تر با مبلغان خواهر ارتباط برقرار می کنند.  
حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که سیاست ما توسعه حوزه های علمیه خواهران در استان است، گفت: افزون بر تبریز در شهرستان ها هم با توجه به نیازی که احساس می شود، باید با پیشقدم شدن ائمه جمعه یا افراد معتمد و خیرین تعداد مراکز را توسعه دهیم. 
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان شرقی و مرزی بودن آن و همچنین آسیب پذیری بیشتر در مقابل تهاجمات فرهنگی توسعه مدارس علمیه بیش از پیش احساس می شود، واقعیت این است که ما باید تبلیغات بیشتری در خصوص ترغیب بانوان برای حضور در حوزه های علمیه خواهران انجام دهیم.  
وی گفت: اساتید از نظر علمی سطح بالایی دارند و بیشتر آن ها از استادان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز به ویژه مقطع دکترا این دانشگاه هستند و با توجه به اینکه تبریز قطب دانشگاهی است انتظار بالایی از ما می رود، در صددیم مطالبه مقام معظم رهبری، از حوزه های علمیه را تحقق بخشیم./935/ت302/ب4



۱۳۹۳/۷/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن