تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804686997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه از تيم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول اين نظام حمايت مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۱۳ب.ظ)
آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد؛ همه از تيم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول اين نظام حمايت مي‌کنند آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: همه از تيم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول اين نظام حمايت مي‌کنند. اصلي‌ترين اصول نظام، حفظ عزت و استقلال کشور و دفاع از آن است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، اين ايام را به مقام معظم رهبري، ملت رشيد ايران و همه نيروهاي مسلح کشور تبريک گفت و اظهار کرد: دفاع مقدس نماد جانفشاني‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگي‌ها بود که اين ارزش‌ها ارزان به دست نيامده بلکه نتيجه پايداري يک ملت با ايمان است که در تنهايي و غربت در برابر يک رژيم تا بن دندان مسلح و مورد حمايت شرق و غرب ايستادگي کرد و توانست سربلند از اين امتحان الهي بيرون بيايد.

تحولات فلسطين، لبنان، يمن و بحرين متاثر از درسهاي مقاومت ايران است
رئيس دستگاه قضا افزود: ايام دفاع مقدس روزهاي دشواري بود، اما در همين سختي‌ها، فتنه ها و امتحان‌هاست که انسان‌ها توانايي خود را بروز مي‌دهند و استعدادهايشان شکوفا مي‌شود.
آيت‌الله آملي لاريجاني با يادآوري اوضاع کشور در آغاز دفاع مقدس گفت: در جنگ تحميلي ملتي که تازه انقلاب کرده و هنوز بر امور مسلط نشده بود، مورد هجوم کشوري قرار گرفت که از حمايت هاي همه‌جانبه سياسي، نظامي، اقتصادي و حتي اطلاعاتي ديگر کشورها برخوردار بود.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه فراموش نکرده‌ايم هواپيماهاي جاسوسي آمريکا موسوم به آواکس چه اطلاعاتي را در اختيار کشور عراق مي‌گذاشتند يادآور شد: در چنين اوضاع نابرابري، ملت ايران هشت سال هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت. مادران و پدراني چهار فرزند خود را داوطلبانه در راه خدا تقديم کردند. آن زمان اجباري در کار نبود و تعداد نيروهاي مسلح موظفي نيز زياد نبود، جنگ را کساني اداره کردند که داوطلبانه راهي جبهه ها شده بودند.
آيت‌الله آملي لاريجاني تأکيد کرد: ايستادگي ملت ايران در دوره دفاع مقدس درسي براي ملت‌هاي ديگر برجا گذاشت که امروز در فلسطين، لبنان، يمن، بحرين و جاهاي ديگر در حال بهره‌برداري از آن هستند و ضرورت گراميداشت دفاع مقدس و لزوم ارائه تحليل درباره آن نيز از همين نکته سرچشمه مي‌گيرد.
رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: يکي از وظايف مهم ما روشن ساختن همه ابعاد دفاع مقدس است. همانطور که مقام معظم رهبري بارها تاکيد کردند نبايد از اين ارزشها غفلت شود. نبايد اين سرمايه عظيم را مجاني از دست بدهيم بلکه همگان بايد از نام و آثار دفاع مقدس پاسداري کنند و قدر آنها را بدانند.
رئيس دستگاه قضا در ادامه با قرائت آيه «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ» افزود: اتفاق بزرگي است که حب خداوند به انسان تعلق بگيرد، زيرا آنچه تحول ايجاد مي‌کند همين محبت الهي است . اگر بنيان حقيقي اين عالم که همه ملک و ملکوت به او قائم است، کسي را دوست بدارد، تمام عوالم هم بر خلاف مسير آن شخص حرکت کنند خداوند راه را برايش باز مي‌کند و در دفاع مقدس چنين شد.

شرارت هاي سران آمريکا از ياد ملت نخواهد رفت
آيت‌الله آملي لاريجاني با يادآوري همدستي کشورهاي همسايه و غيرهمسايه براي نابودي ايران در سالهاي دفاع مقدس گفت: يادمان نمي‌رود که سران شرور آمريکا اين ملت را به دليل دفاع از ارزش هاي الهي شرور خواندند، اما با اينکه همه دست به دست هم دادند نتوانستند حقيقتي را که بر اساس نور الهي و براي عدالت پايداري مي‌کرد، خاموش کنند.
رئيس دستگاه قضا با قرائت آيه « يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» تأکيد کرد: اين سنت الهي است که اگر کسي به قدرت لايزال الهي اتکا کرد، حق متعال او را پيروز خواهد کرد که اصل اين پيروزي در باطن و حقيقت شخص است، نه جهات مادي. بر اين اساس بايد گفت که خداوند اين مردم را غربال کرد، کاستي‌هايشان را زدود و از آنان ملتي قهرمان، استوار و به پاخاسته براي خود، ساخت.
آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه تحليل ابعاد معنوي دفاع مقدس، اهميت مرز بندي مومنان با ديگران را مورد تاکيد قرار داد و گفت: حق تعالي در آيه ديگري مي‌فرمايد: «يا أيُّها الَّذينَ آمَنوُا هَلْ اَدُلُّکُمْ علي تِجارَهٍ تُنْجيکُمْ مِنْ عَذابٍ أليمٍ تِوْمِنونَ بِاللهِ وَ رَسوُلِهِ وَ تُجاهِدونَ في سبيلِ اللهِ بِأمْوالِکُمْ وَ أّنْفُسِکُمْ ذلُکُمْ خَيْرٌ لَکُمْ إنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» بر اساس اين آيه « تومنون بالله » مرز جنگ هاي الهي با جنگهاي غير الهي را مشخص مي‌کند. اگر انسان باور کرد که اعتقاد به حق متعال مرزي حقيقي است سپس هرآنچه داشت را در راه او تسليم کرد، نتيجه اين تسليم «ذلُکُمْ خَيْرٌ لَکُمْ إنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» مي‌شود.

ضرورت ايستادگي در برابر شبيخون فرهنگي غرب
آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: بارها عرض کرديم که ما بايد مرز حقيقي خودمان را با کساني که طور ديگري فکر مي‌کنند و مي‌خواهند در چارچوب ها و پيش فرض هاي خودشان احکامي براي ما صادر کنند، حفظ کنيم. بايد توجه کنيم اگر کسي خدا را قبول ندارد يا به عنوان يک موجودي در گوشه آسمان ها که پيغمبرش با خدا کشتي مي‌گيرد قبول دارد، چنين خدايي با خدايي که ما مي‌گوييم مالک الملک است «توتي الملک من تشا وتنزع الملک ممن تشا وتعز من تشا وتذل من تشا» فرق مي‌کند. آنها نمي فهمند انسانهايي که «قتل في سبيل الله » دارند در نزد چنين حقيقتي حاضرند، احياءاند و دائماً رزق الهي و مائده هاي آسماني بر آنها متواتر است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه «بايد در مقابل آنچه از کشورهاي ديگر به عنوان فرهنگ هجوم کننده و شبيخون‌زننده مي‌آيد، روي پاي خودمان بايستيم» گفت: اولين مايز و فرق بين ما و ديگران مِيز ايماني است. هر کس در اين مسير آمد با ماست زيرا ما فکرمان، ايمان‌مان و ارزش‌مان را با اينها منطبق مي‌کنيم. حق متعال فرموده است «هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى‏ تِجارَةٍ تُنْجِيکُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِيمٍ‏» اگر مي‌خواهيد معامله اي را برايتان روشن کنيم که بر اساس آن از عذاب اليم نجات پيدا کنيد، راهش «تجاهدون في سبيل الله باموالکم و انفسکم » است.
آيت‌الله آملي لاريجاني منظور از عذاب اليم در اين آيه را «همه بيگانگي‌ها و ناخالصي‌ها» و همچنين همه دوري‌ها از حق تعالي دانست و دفاع مقدس را مصداق معامله‌اي با خدا که ملت ايران را از چنين عذابي نجات داد، ارزيابي کرد.

همه از تيم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول اين نظام حمايت مي‌کنند
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش سفر رئيس جمهوري به نيويورک براي شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل را يادآور شد و اين سفر را نيز بي‌ارتباط با مدل برآمده از دفاع مقدس ندانست.
آيت الله آملي لاريجاني با ابراز اميدواري براي موفقيت آميز بودن سفر رئيس جمهوري گفت: ما براي توفيق ايشان دعا مي‌کنيم و اميدواريم سربلندي، استقلال و پايداري برآمده از دفاع مقدس را همان طور که از ايشان به عنوان فرزند جبهه و جهاد انتظار مي‌رود در سازمان ملل نمايندگي کنند.
رئيس دستگاه قضا افزود: ان‌شاء الله در مذاکرات هسته‌اي نيز همين استقلال و پايداري بر ارزش‌ها ظهور پيدا کند، زيرا اين سرمايه بزرگ مذاکره کنندگان و در واقع خط قرمز انقلاب، نظام و رهبري است. همه از تيم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول اين نظام حمايت مي‌کنند. اصلي‌ترين اصول نظام، حفظ عزت و استقلال کشور و دفاع از آن است.
آيت الله آملي لاريجاني با تاکيد بر اينکه مذاکره کنندگان بايدتوانايي‌هاي ملت ايران را در نظر داشته باشند اظهار کرد: نبايد خدايي ناکرده اين تلقي ايجاد شود که ملت ايران از تحريم ها خوف دارد. درست است که تحريم ها مشکلاتي را ايجاد مي‌کند، اما ملت همان طور که در دوران دفاع مقدس پايداري کرد در برابر تحريم‌ها نيز چنين عمل خواهد کرد.

تعليم و تعلم بايد «جدّي» گرفته شود
رئيس قوه قضاييه همچنين با توجه به آغاز سال تحصيلي جديد توصيه‌هايي را خطاب به کساني که در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه هاي علميه مشغول تحصيل يا تدريس هستند بيان کرد.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه «جبهه فرهنگي» و تعليم و تعلم بايد «جدّي» گرفته شود، تاکيد کرد: استقلال کشور منوط به پيشرفت هاي علمي و فرهنگي است؛ بنابراين انتظار ما از جوانان رشيد کشور که نشان داده‌اند توانايي‌ها و استعدادهاي خارق العاده دارند اين است که از فرصت هاي جواني براي تعلّم استفاده کنند.
رئيس دستگاه قضا با تاکيد بر اينکه پيشرفت هاي جمهوري اسلامي درسالهاي اخير که موضوعي براي دشمني دشمنان کشور تبديل شده است، گفت: دشمنان ما مي‌خواهند فضاهاي آموزشي را آلوده کنند بنابراين معلمان، مدرسان، دانشجويان و همه کساني که در دانشگاه ها نقش دارند بايد دست به دست هم بدهند تا خواب‌هايي را که دشمنان براي ما ديده‌اند پريشان شود.
آيت الله آملي لاريجاني در ابتداي جلسه امروز مسئولان عالي قضايي شهادت حضرت امام محمد تقي جوادالائمه(ع) را تسليت گفت و روشن شدن بيش از پيش قلوب مومنان به انوار محبت و معرفت اهل بيت(ع) را از خداوند متعال مسئلت کرد.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي پيش‌نويس آيين‌نامه موضوع تبصره 3 ماده 23 قانون مجازات اسلامي مصوب 6 ارديبهشت 92 مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعدي موکول شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن