تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804227120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منشور توسعه فرهنگ قرآنی اولین سند منسجم مطالعاتی در این حوزه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی سرابی خبر داد:
منشور توسعه فرهنگ قرآنی اولین سند منسجم مطالعاتی در این حوزه است
مشهد – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: منشور توسعه فرهنگ قرآنی اولین سند منسجم مطالعاتی در حوزه قرآن کشور است.



به گزارش خبرنگار مهر، سعید سرابی، ظهر چهارشنبه در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل ستاد هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی از مهمترین فعالیت های اداره کل ارشاد استان است، افزود: این ستاد وظیفه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی استان را برعهده دارد، همچنین ساماندهی، هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی در میان تمامی دستگاه ها از جمله وظایف این ستاد است.
 
وی خراسان رضوی را در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیشتاز دانست و افزود: شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی به ریاست رئیس جمهور در سال 1388 تشکیل شد و 23 سازمان در کمیسیون های تخصصی این شورا عضویت دارند و 18 سازمان، ارگان و نهاد در این حوزه فعالیت می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تاکید کرد: منشور توسعه فرهنگ قرآنی اولین سند منسجم مطالعاتی در حوزه قرآن کشور است.
 
به گفته وی برگزاری مسابقات ملی قرآن در حوزه بسیج، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره علوم و هنرهای قرآنی و برگزاری جلسات سنتی تلاوت قرآن کریم و... بخشی از فعالیت‌های قرآنی در این استان است.
 
لزوم پیشگامی خراسان در فعالیت های قرآنی
 
در ادامه این جلسه معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: قرآن باید در زندگی همه ما جایگاه ویژه ای داشته باشد و از سویی دیگر قرار گرفتن این کتاب الهی در راس برنامه های فرهنگی امری ضروری است.  
 
حجت الاسلام سعید آخوندی عنوان کرد: تشکیل ستادی به ریاست استاندار و مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری و همت همه دستگاه ها موجب شد تا این استان طی سه سال متمادی مقام اول را در حوزه قرآن در سطح کشور بدست آورد.
 
وی بیان کرد: در سال 92 برگزاری سه جلسه با حضور استاندار و ولی فقیه و معاون استاندار سبب شد تا 300 هزار شرکت کننده قرآنی داشته باشیم  و بعد از آن 500 هزار شرکت کننده در مسابقات قرآنی حضور داشتند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروز تمامی دستگاه ها در حوزه قرآنی دخیل هستند، گفت: خراسان رضوی به دلیل شاخصه های معنوی باید در حوزه فعالیت های قرآنی پیشگام و پیشتاز باشد.
 
عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی
 
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان رضوی در ادامه این مراسم در رابطه با منشور توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: منشور توسعه فرهنگ قرآنی که مبین منویات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مواجهه با تعالیم قرآن در مقام عمل اعتقاد و عمل در سطح ملی و بین المللی است.
 
طهماسبی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موسسات و گروه های فعال غیردولتی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت های قرآنی در سطح ملی و بین المللی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن و تمسک به تعالیم آن، توسعه مهارت های روانخوانی، صحیح خوانی و درک معنای آیات قرآن کریم و تعمیق معرفت و فهم قرآن بخشی از اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی است.
 
وی بیان کرد: دستیابی به جامعه ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و ارتقاء ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی انقلابی در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ مدیران ارشد نظام برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
 
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی ادامه داد: توجه به اصل جدایی ناپذیری قرآن کریم و اهل‌بیت، اولویت بخشی به توسعه فرهنگ قرآنی در مهندسی فرهنگ، توسعه نظریه پردازی در نظام‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مبتنی بر فرهنگ و معارف قرآنی و تاکید بر گسترش درک عموم مردم از مفاهیم، زیبایی ها و لذات معنوی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ قرآنی از سیاست ها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی است.



۱۳۹۳/۷/۲ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن