تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکر محوری را به دانش آموزان بیاموزیم/ جای خالی کرسی های آزاداندیشی در دبیرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز طهایی:
تفکر محوری را به دانش آموزان بیاموزیم/ جای خالی کرسی های آزاداندیشی در دبیرستانها
کرج - خبرگزاری مهر: استاندار البرز با بیان اینکه حافظه محوری مانع از تربیت افراد خلاق می شود و جامعه را با یک رکود فکری مواجه می سازد، گفت: برای داشتن جامعه ای پویا باید پرورش خلاقیت دانش آموزان را مدنظر قرار دهیم.



به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی در جشن آغاز سال تحصیلی جدید مدارس در مدرسه دخترانه شاهد عصمت در کرج ضمن تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: مدرسه از نهادهاى مهم اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینى، اخلاقى، علمى، آموزشى، اجتماعى و کشف استعدادها و هدایت روحى و معنوى و جسمانى آنان اداره می شود.

وی با بیان اینکه ارزش هاى اساسى جامعه در کانون اصلى توجه نظام آموزشى قرار دارد، گفت: به گونه اى که مدرسه دانش آموزان را متعهد مى سازد ارزش هاى جامعه را درونى سازند. البته آموزش نباید تنها به مدرسه و دانشگاه متکی باشد و انسان باید در همه حال برای کسب دانش تلاش کند و شعله علم آموزی را در درون خود زنده نگه دارد. استاندار البرز افزود: براساس سند جدید آموزش و پرورش و طبق منویات مقام معظم رهبری آموزش باید با تربیت روحی دانش آموزان عجین شود و تدبیر و تفکر جایگزین حافظه محوری در آموزش و پرورش شود. جامعه پویا بدون پرورش خلاقیت به دست نمی آید وی گفت: تاکید بر حافظه محوری مانع از تربیت افراد خلاق می شود و جامعه را با یک رکود فکری مواجه می سازد لذا برای داشتن جامعه ای پویا باید پرورش خلاقیت دانش آموزان را مدنظر قرار دهیم. وی گفت: هرچه آموزش و پرورش در این حوزه با قدرت بیشتری عمل کند، دانش آموزان آینده درخشان تری خواهند داشت.

وی گفت: در مسیر آموزش و پرورش مربیان فقط راه را نشان می دهند و تقویت روحیه تفکر و اندیشه محور رویکردی است که باید دانش آموزان آن را پیشه خود سازند.

طهایی ادامه داد: بنابراین هر میزان توانایی ها و آموزش های شما دانش آموزان عمیق تر شده باشد با آمادگی بیشتری در جامعه حاضر خواهید شد.

این مقام مسئول در ادامه علم را به دریایی بیکران تشبیه کرد و افزود: علم آموزی دریایی است که پایانی ندارد و انسان عاقل کسی است که در حد توان بتواند از این دریای بیکران بهره ببرد و بر دانش و آگاهی خود بیفزاید.

وی در ادامه با اشاره به جملاتی پندآموز در رابطه با علم آموزی، گفت: «يك معلم معمولي مطلب را مي گويد،معلم متوسط آن را توضيح مي دهد، معلم خبره آن را اثبات مي كند و معلم نخبه آن را به اذهان دانش آموزان القاءمي كند." جای خالی کرسی های آزاداندیشی در دبیرستانها

طهایی همچنین از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دبیرستان ها سخن به میان آورد و گفت: با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مسئولان آموزشی از کاستی های کار خود مطلع می شوند و در جهت رفع کمبودها تلاش بیشتری انجام می دهند.

در آیین بازگشایی مدارس، امام جمعه کرج، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز،نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی حضور داشتند.  


۱۳۹۳/۷/۱ - ۱۲:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن