تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798732788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهر ماه ترسیم چشم اندازهای بلند دانش و معنویت/ تحویل 198 کلاس درس به آموزش و پرورش گیلان در مهر ماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد:
"مهر" ماه ترسیم چشم اندازهای بلند دانش و معنویت/ تحویل 198 کلاس درس به آموزش و پرورش گیلان در مهر ماه امسال
رشت – خبرگزاری مهر: " مهر " ماه تابش خورشید خرد و دانش، ماه مهرورزی و ترسیم چشم اندازهای بلند دانش و معنویت در ایران اسلامی است.



به گزارش خبرنگار مهر، تمامی پیشرفت های فناوری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنیای امروز حاصل توسعه و انتقال فعالیت های آموزشی است و تعلیم و تربیت برای آگاهی و رهایی انسانها از جهالت رهایی از نادانی و دستیابی به توسعه است.  در آستانه سال تحصیلی جدید و فرا رسیدن فصل مدرسه و درس کمتر کسی است که از شور و جنب و جوش بازگشایی مدارس یاد و خاطراتش را زنده نکند. همه مردم به نوعی با درس و مدرسه در ارتباط هستند حتی آنان که کسب و  کارشان با شروع مهر رابطه ای ندارد در این روزها شلوغی خیابان ها و هیاهوی نوآموزان، دانش آموزان و دانشجویان نظرشان را جلب می کند و فضای زندگیشان تحت تاثیر ماه مهر و مهربانی شروع بهار علم و دانش قرار می گیرد.   متخصصان حوزه تعلیم و تربیت معتقدند: اندیشیدن تدابیر کارآمد متولیان آموزشی برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی می تواند ضمن فراهم کردن آرامش اولیای دانش آموزان سال تحصیلی با نشاط و موفقی را تضمین کند.

اتخاذ تمهیدات مناسبی برای شروع یک سال تحصیلی مطلوب در گیلان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این باره گفت: در  آستانه آغاز سال تحصیلی شور و نشاط وصف ناشدنی در بین دانش آموزان و خانواده های آنان ایجاد شده است. مهدی حاجتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اداره کل آموزش و پرورش گیلان تمهیدات مناسبی برای شروع یک سال تحصیلی مطلوب در سطح استان اندیشیده است. وی همچنین از تشکیل ستاد پروژه مهر از تیرماه امسال در اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد و اظهارداشت: در راستای این پروژه کمیته هایی از قبیل کمیته ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی،کمیته تبلیغ و توجیه، کمیته تعمیر و تجهیز  و کمیته نظارت و بازرسی با هدف برنامه ریزی سال تحصیلی جدید ایجاد شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به طرح هجرت و اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: تعطیلات تابستان بسیار باارزش است. وی افزود: علاوه بر اینکه  تعطیلات فصل تابستان فرصتی مغتنم است برای زیباسازی و آماده کردن محیط مدرسه برای سال تحصیلی جدید، نوجوانان را نیز برای پذیرش مسئولیت در آینده و در عرصه های بالاتر آماده می سازد. حاجتی با اشاره به هدفمند بودن طرح هجرت گفت: در آموزش و پرورش مدرسه سازی و مدرسه  به سه شکل تخریب و نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی مدارس صورت می گیرد که طرح تخریب و نوسازی و مقاوم سازی از سوی اداره کل نوسازی تجهیز مدارس استان اجرا می شود. وی ادامه داد: طرح بهسازی مدارس همه ساله با همکاری بسیج دانش آموزی، بسیج سازندگی، آموزش و پرورش و دیگر نهادها و با همت و مشارکت دانش آموزان ساعی و تلاشگر استان انجام می گیرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به نظام آموزشی جدید  اشاره کرد و گفت: هم اکنون روال آموزشی مدارس کشور  در قالب یک مقطع ابتدایی شش پایه، دوره متوسطه اول و دوم است.   وي افزود: سند تحول بنيادين، سندي كه تمامي دغدغه هاي دانش آموزان، معلمان، اوليا و مديران و ساير مسئولان را برطرف مي سازد. حاجتی بیان داشت: سند تحول بنيادين به عنوان نقشه راه و قانون اساسي آموزش و پرورش مي تواند در زمينه نظام تعليم و تربيت سراسر كشور تحول ايجاد كند. وی در ادامه به نقش خانواده در آموزش و پرورش اشاره كرد و اذعان داشت: خانواده جايگاه مهمي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش دارد زيرا نقش خانواده نسبت به مديران و مربيان بسيار بالاتر است.

توسعه منابع انسانی کارآمد از ارکان اساسی توسعه پایدار  کشور است مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان نیز در این خصوص گفت: توسعه منابع انسانی کارآمد از  ارکان اساسی توسعه پایدار  کشور است. علی اوسط اکبری مقدم افزود: جوامعی که علم و دانش به عنوان محور توانمندی و توسعه است نیاز به نیروهای خلاق، کار آمد و پرسشگر دارد. وی همچنین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و اظهارداشت: تولید ملی و تولید علم نیاز به خلاقیت، تفکر و دانش دارد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: هر دو مقوله به نوعی اساس و پایه اقتصاد و فرهنگ هستند. وی افزود: از وظایف اصلی و اساسی آموزش و پرورش تربیت نیروهای خلاق، کارآمد و متخصص و متفکر در جامعه است. علی اوسط اکبری مقدم همچنین اظهارداشت: برای اینکه این اقدامات جامع عمل پوشانده و در جامعه متجلی شود نیاز به زیرساخت های اساسی دارد. وی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش است و وظایفی در راستای بنیان و پایه این رشد و خلاقیت در جامعه دارد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در ادامه ایجاد فضاهای امن و مطمئن برای پرورش نیروهای خلاق را از وظایف مهم این سازمان دانست و افزود:  برای سال تحصیلی جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در دو مرحله نسبت به تحویل و تکمیل فضاهای آموزشی اقدام کرده تا اداره های آموزش و پرورش در آغاز  سال تحصیلی با کمبود فضا مواجه نباشند. وی اظهارداشت:  در هفته دولت امسال  28 مدرسه در قالب 133 کلاس درس در سطح استان به بهره برداری و تحویل اداره های آموزش و پرورش استان شد. اکبری مقدم ادامه داد: در آغازین روزهای بازگشایی مدارس نیز تعدادی از مدارس دیگر تجهیز و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: این اداره کل بر اساس موافقت نامه تنظیمی سه هزار و 410 کلاس درس را در راستای برنامه مقاوم سازی، تخریب و بازسازی در دستور کار داشته و دارد. وی افزود:  تعداد مدارسی که نیاز به مقاوم سازی یا بازسازی و نوسازی دارند افزون بر شش هزار کلاس درس در سطح استان است.

دست نیاز بسوی تمامی خیران برای نوسازی مدارس استان گیلان دراز می شود  اکبری مقدم  اذعان داشت: از سال 1385 تا پایان سال 1392  با توجه به برنامه ریزی که در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان انجام شد افزون بر دو هزار و 579 کلاس درس فقط در بحث تخریب و بازسازی مورد نوسازی قرارگرفته است. وی تصریح کرد: در سال 1393 نیز  افزون بر 23 پروژه در  قالب 133 کلاس درس در هفته دولت  تحویل آموزش و پرورش استان شد و در مهر ماه امسال هم افزون بر 40 پروژه در قالب 198 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان گفت: بر اساس موافقت نامه تنظیمی این اداره کل بجای سه هزار و 410  کلاس درس سه هزار و 424  کلاس درس را در عمل برعهده  گرفته است. وی افزود: خوشبختانه  70 پروژه در قالب 555 کلاس درس باید در قالب همین موافقت نامه در قالب برنامه پنجم به بهره برداری برسد. اکبری مقدم  اذعان داشت: از آنجائیکه منابع مالی که برای این پروژه ها مورد نیاز است شاید امسال بصورت 100 درصد  تحقق پیدا نکند  بنابراین دست نیاز بسوی تمامی خیران و افرادی که دلشان برای تعلیم و تربیت استان می تپد، دراز  تا برای احیا و نوسازی این مدارس به کمک اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان بشتابند. نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک بازگشایی باشکوه و ماندگار مدارس به مدیران گرانقدر، معلمان فرهیخته، دانش آموزان و اولیا آنان گفت: تنها با گام های استوار علم وتقوا می توان مدارج کمال را طی کرد. جبار کوچکی نژاد افزود: بازگشایی مدارس و شروع فصل تعلیم و تربیت نویدبخش پیشرفت، توسعه و بالندگی برای کشور و رویدادی فرخنده، مبارک و ملی است. وی همچنین جوانان ایران امروز را آگاه ترین جوانان دنیا برشمرد و اظهارداشت: جوانان ايراني امروز با اعتماد به نفس پله های ترقی را با شتاب طی و هر روز و هر ساعت برای میهن اسلامی افتخار آفرینی می کنند. نماینده مردم رشت و نائب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه قدرت کشورها امروز به بنیه های علمی آنها بستگی دارد، گفت: دانش آموزان باید از هم اکنون در فکر ساختن آینده خود و ایران اسلامی با ستون های مستحکم علم و آگاهی باشند. وي در ادامه به پیشرفت های روزافزون كشور در علوم مختلف اشاره کرد و  افزود:  همگان امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف علمی در ایران اسلامی هستند.

مسئولیت تلاشگران سنگر علم و دانش در سال اقتصاد و فرهنگ سنگین تر خواهد بود کوچکی نژاد تاکید کرد: در کنار تحصیل علم و دانش به مسائل دینی و اخلاقی به خصوص اقامه نماز در مدارس باید اهمیت قائل شد چرا که هیچ چیز بالاتر از اقامه نماز به ویژه برای جوانان دل پاک نیست. وی همچنین از  دانش آموزان خواست با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از آموزه های دینی، برای رسیدن به بلندترین مدارج عالی علمی، معنوی و حرکت در مسیر وصول به مراتب متعالی حیات طیبه کوشا باشند. به هر حال امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی شعاری هوشمندانه که در  حوزه تحصیلی و آموزشی باید در انتظار برقراری نظام آموزشی جدید و هوشمند سازی مدارس بود چراکه دانش آموزان و آینده سازان  9 ماه را با نشستن پشت میز و نیمکت و گوش دادن به زمزمه های محبت آمیز  معلم خود  برای آموختن بیشتر سپری می کنند.  همزمان با شروع سال تحصیلی جدید  درب های حدود پنج هزار واحد آموزشی به روی 400 هزار دانش آموز  گیلانی گشوده و برگی دیگر بر تاریخ پر افتخار تعلیم و تربیت این سرزمین فرهنگ پرور افزوده می شود.  بدون شک امسال که نامش بر محور فرهنگ و دانایی استوار است مسئولیت تلاشگران سنگر علم و دانش سنگین تر خواهد بود.










۱۳۹۳/۶/۳۱ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن