تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799169175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرسه فرخ منش در قلب تهران با خاک یکسان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: مدرسه فرخ منش در قلب تهران با خاک یکسان شد جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - با آغاز ماه مهر مدرسه فرخ منش با بیش از پنج دهه سابقه آموزش با خاک یکسان شد. کارشناسان میراث فرهنگی می‌گویند که با تخریب این مدرسه یکی از بناهای منحصر به فرد با معماری و نمای ایرانی- اسلامی در تهران برای همیشه از بین رفته است.
تخریب مدرسه فرخ منش با آغاز ماه مهر مدرسه فرخ منش با بیش از پنج دهه سابقه آموزش با خاک یکسان شد


تخریب مدرسه فرخ منش با تخریب این مدرسه یکی از بناهای منحصر به فرد با معماری و نمای ایرانی- اسلامی در تهران برای همیشه از بین رفت


تخریب مدرسه فرخ منش مدرسه فرخ منش بیش از 50 سال سابقه آموزشی دارد و بنای آن به دلیل واقع شدن در یکی از مناطق شمالی آن روزگار تهران از زیبایی خاص بصری برخوردار بوده است


تخریب مدرسه فرخ منش به نظر می‌رسد که این مدرسه به رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایرانی- اسلامی بودن چهره شهر قربانی سیاست‌گذاری‌های نامناسب و بها ندادن به ارزش‌های تاریخی و میراثی تهران شده است


تخریب مدرسه فرخ منش


تخریب مدرسه فرخ منش


تخریب مدرسه فرخ منش


تخریب مدرسه فرخ منش




    یک روز مانده به بازگشایی مدارس خاطره نیم قرن آموزش در یکی از قدیمی‌ترین مدارس تهران از چهره شهر زدوده شد. مدرسه فرخ منش طی یک عملیات گسترده سه روزه به دلایل نامعلومی از میان رفت و مردم شهر یکی از بزرگترین فضاهای آموزشی با معماری و نمای ایرانی - اسلامی واقع در تقاطع خیابان مطهری و خیابان میرزای شیرازی را از دست دادند.

مشاهدات عینی خبرنگار خبرگزاری میراث فرهنگی نشان می‌دهد که کارگران ساختمانی در سه روز گذشته تمامی کاشی کاری سنتی نمای این ساختمان را در خیابان مطهری را با قدمتی 50 ساله تخریب کرده و از صبح امروز با تجهیز کارگاه ساختمانی بتن ریزی پایه‌های ساختمان نامعلومی را روی بقایای این مدرسه آغاز کردند.

مدرسه فرخ منش بیش از 50 سال سابقه آموزشی دارد و بنای آن به دلیل واقع شدن در یکی از مناطق شمالی آن روزگار تهران از زیبایی خاص بصری برخوردار بوده و به گفته برخی از محلی‌ها استاد حسن اسماعیل کاشی نمای بیرونی آن را در سال 1335 به پایان برده است.

برخی از اهالی محل که در این مدرسه تحصیل کرده‌اند در مورد تاریخچه آن می‌گویند:«مدرسه فرخ منش بعد از انقلاب به مدرسه فاطمه زهرا تغییر نام داده و در اوایل دهه 70 اداره آموزش و پرورش منطقه 6 با توجه به زیبایی این ساختمان و دسترسی آن را به عنوان مرکز این اداره انتخاب کرده است.

به گفته آن‌ها، سرانجام با خروج این اداره از 15 سال پیش مدرسه به دو پلاک جداگانه بدل شده با نام‌های مدرسه راهنمایی دخترانه فاطمه زهرا و دبیرستان فنی شیخ صدوقی. این دو ساختمان در قالب شماره ثبت فضای 156869 در اداره آموزش و پرورش این منطقه ثبت شده است.

تحقیقات محلی دیگر گویای آن است که یک ماه پیش از تخریب مدرسه فرخ منش، ساختمان مجاور آن که منزل دکتر الهی بوده و بعدها توسط بیمارستان یاس خریداری می‌شود و به شخص نامعلومی فروخته شده و احتمال می‌رود که قرار است در این محل پاساژ بزرگی ساخته شود. همزمانی تخریب این مدرسه با تخریب ملک دکتر الهی این گمان را در میان اهالی محله لارستان ایجاد کرده است که هدف از تخریب این مدرسه ساخت یک مرکز تجاری بزرگ در سه پلاک باشد.

با این همه برخی دیگر نیز می‌گویند که خَیری که بیش از سه دهه به مدرسه فاطمه زهرا کمک مالی می‌کرده قصد دارد یک مجتمع بزرگ آموزشی در ملک مدرسه فرخ منش تاسیس کند.

در میان تماس‌های مکرر با اداره کل میراث فرهنگی تهران و معاون آن برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این بنا و دلایل تخریب آن به نتیجه نرسید. به نظر می‌رسد که این مدرسه به رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایرانی- اسلامی بودن چهره شهر قربانی سیاست‌گذاری‌های نامناسب و بها ندادن به ارزش‌های تاریخی و میراثی تهران شده است.

هرچند که هنوز مشخص نیست که به جای این بنای آموزشی قرار است که چه بنای دیگری ساخته شود. آیا زمین این مدرسه قدیمی تخریب شده همچنان آموزشی می‌ماند یا اینکه تبدیل به پاساژ و مجتمع تجاری دیگری در خیابان مطهری بدون در نظر گرفتن المان‌های معماری شهری ایرانی - اسلامی خواهد شد.
عکسها: خبرگزاری میراث فرهنگی
47282

کلید واژه ها: میراث فرهنگی - مدرسه -




یکشنبه 30 شهریور 1393 - 18:19:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن