تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820112859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج حاصل از سرشماري کشاورزي در تدوين نقشه راه گیلان نقش اساسي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان نجفی:
نتايج حاصل از سرشماري کشاورزي در تدوين نقشه راه گیلان نقش اساسي دارد
رشت – خبرگزاری مهر: استاندار گيلان گفت: نتايج حاصل از سرشماري کشاورزي در تدوين نقشه راه استان نقش اساسي دارد از این رو می طلبد كشاورزان با صبر و حوصله اطلاعات دقيق را به آمارگیران ارائه دهند.



به گزارش خبرنگار مهر،  محمدعلی نجفي عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران بابيان اينكه چهارمين سرشماري عمومي كشاورزي همزمان با سراسر كشور از پنجم مهر ماه در گيلان آغاز مي شود، افزود: اين سرشماري با هدف جمع آوري اطلاعات ساختاري و پايه اي در كوچكترين سطح جغرافيايي يعني آبادي تا هيجدهم آبان ماه انجام خواهد شد. وي با بيان اينكه براي كاهش ضريب خطا در اين سرشماري ماموران آموزش ديده با ابزار الكترونيكي و حذف كاغذ به خانوارها مراجعه و اطلاعات مورد نياز واحدهاي توليد كشاورزي را جمع آوري مي كنند، اظهاردشت: از آنجائيكه نتايج اين سرشماري مورد استفاده برنامه ريزان و تصميم گيران قرار مي گيرد از اينرو ارائه نتايج صحيح و دقيق مي تواند بستر لازم را براي توسعه بخش كشاورزي فراهم كند. استاندار گيلان با بيان اينكه انتظار مي رود كشاورزان با صبر و حوصله اطلاعات دقيق را ارائه دهند، گفت: اين اطلاعات فقط در زمينه تصميم گيري در مورد مسائل كشاورزي استفاده مي شود. وي با بيان اينكه آمار سطح زيركشت اراضي كشاورزي، انواع محصولات، تعداد گلخانه هاي استان، دام سنگين و سبك طيور سنتي، پرورش ماهيان گرم آبي و سرد آبي، كرم ابريشم و زنبورداري از جمله اطلاعاتي است كه در اين سرشماري بصورت دقيق بدست مي آيد، افزود: هرچه اين يافته ها و داده ها دقيق تر باشد در روند تصميم گيري ها براي كشاورزان موثر و مفيد تر خواهد بود. نجفي با اشاره به قديمي شدن چارچوب حاصل از سرشماري کشاورزي سال 82 بیان داشت: به عنوان مثال هم اكنون آمارهاي متفاوتي در مورد سطح زيركشت و توليد محصولات كشاورزي چاي و برنج وجود دارد كه باتوجه به هركدام از اين آمار تصميمات گرفته شده براي برنامه ريزي هاي انجام شده در بخش هاي مختلف از جمله مسئله واردات كه از دغدغه هاي اصلي در اين زمينه است متفاوت خواهد بود. وي با تاکيد بر معاونت برنامه ريزي، فرمانداران و سازمان جهادكشاورزي براي اجراي دقيق سرشماري عمومي كشاورزي از آمادگي گيلان براي آغاز اين سرشماري خبر داد و افزود: با توجه به نقش مهم و زيربنايي بخش کشاورزي در اقتصاد گيلان بايد از استان‌ هايي باشيم که سرشماري کشاورزي در آن با دقت و سرعت انجام مي‌شود چرا که نتايج حاصل از سرشماري کشاورزي در تدوين نقشه راه استان نقش اساسي دارد.  


۱۳۹۳/۶/۲۹ - ۱۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن