تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820902309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت کنفرانس مادرید از لیبی/ هرگونه مداخله نظامی رد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت کنفرانس مادرید از لیبی/ هرگونه مداخله نظامی رد شد مادرید- ایرنا- کنفرانس در مورد لیبی که روز چهارشنبه در مادرید برگزار شد، قاطعانه از دولت مشروع این کشور برای دستیابی به ثبات و مقابله با تروریسم حمایت کرد اما کشورهای حاضر در کنفرانس هرگونه اقدام برای مداخله نظامی را رد کردند .


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، نمایندگان 21 کشور و نهادهای بین المللی به ابتکار دولت اسپانیا،در مورد نحوه این که جامعه بین المللی چگونه می تواند برای دستیابی صلح در لیبی همکاری کند به بحث و گفتگو نشستند.
"خوسه مانوئل گارسیا مارگالو" و "محمد عبدالعزیز" وزیران خارجه اسپانیا و لیبی چهارشنبه شب پس از پایان این نشست در کنفرانسی مطبوعاتی ، اشاره کردند که این کنفرانس برای یک گام عملی در زمینه چگونگی همکاری و اقدامات جامعه بین الملل برای حل مشکلات این کشور آفریقایی است.
وی ادامه داد :این کنفرانس یک گام بسیار جسورانه در این روند بود و همه کشورها سوگند یاد کردیم که به لیبی برای پیشرفت و ارامش کمک کنیم .
وزیر خارجه اسپانیا با ذکر نتایج این کنفرانس تاکید کرد که جدا از همه کمک هایی که لیبی نیاز دارد ، راه حل این کشور در دست مردم و مقامات این کشور است.
وی یاد آوری کرد که همه کشورها اعلام داشتند که مداخله نظامی خارجی در منطقه مفید نخواهد بود.
عبدالعزیز نیز تصریح کرد که مداخلات نظامی همیشه فاجعه بار هستند
وزیر خارجه لیبی خاطرنشان کرد :بین مداخله و تعهد اختلاف وجود دارد و راه های دیگر کمک به این کشور اقداماتی نظیر تعلیم به نظامیان یا پلیس های لیبیایی و تسهیل در ارایه فناوری های نوین برای مقابله با تروریسم هستند.
وزیران خارجه لیبی و اسپانیا بر وحدت، حفظ حاکمیت و دموکراسی لیبی تاکید کردند و گفتند که راه حل مناقشه باید از سوی لیبیایی ها ارائه و همه اشکال دخالت بین المللی باید قاطعانه رد شود.
عبدالعزیز علاوه بر تقاضای برخورداری از سلاح اذعان کرد که مقامات کنونی لیبی کنترل حریم هوایی و مرزهای زمینی کشور را در دست ندارند زیرا وسیله ای برای این کار در دستشان نیست.
از سوی دیگر ، "ماریانو راخوی" نخست وزیر اسپانیا که سخنرانی مراسم افتتاحیه این کنفرانس را بر عهده داشت، حمایت کامل خود از تلاش های بین المللی برای ثبات لیبی را ابراز و بر لزوم احترام به قانون اساسی بدون این که هیچ بازیگر سیاسی قصد داشته باشد نگرش خود را به طور یکجانبه تحمیل کند و خارج از قانون عمل نماید ، تاکید کرد .
راخوی ادامه داد :امنیت لیبی ، امنیت ما است ، ثبات لیبی ، ثبات ما است و سلاح ها باید جای خود را به سیاست بدهند .
اروپام *5*491** 1917


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن