تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799115298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین کارزارهای تبلیغاتی موافقان ومخالفان استقلال اسکاتلند/ اروپا نگران نتایج همه پرسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آخرین کارزارهای تبلیغاتی موافقان ومخالفان استقلال اسکاتلند/ اروپا نگران نتایج همه پرسی لندن - ایرنا - اسکاتلند در حالی شاهد آخرین تلاش های کارزار های تبلیغاتی (کمپین) موافقان و مخالفان استقلال این منطقه است که مقامات انگلیس و شماری از کشور های اروپایی با نگرانی در انتظار نتایج آرای اسکاتلندی ها درهمه پرسی روز پنجشنبه ( فردا) هستند.


به گزارش ایرنا، این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، موید آن است که دو طرف موافق و مخالف استقلال اسکاتلند، رقابتی تنگاتنگ و بسیار نزدیک به هم دارند.
براساس نتایج آخرین نظرسنجی روز چهارشنبه که در تارنمای گاردین منتشر شد، بدون توجه به میزان آرای خاکستری ، شمار مخالفان استقلال اسکاتلند 52 درصد و شمار موافقان 48 درصد بوده است.
دراین نظرسنجی شمارموافقان استقلال اسکاتلند 45 درصد، مخالفان 50 درصد و افرادی که هنوز تصمیم نگرفته اند(آرای خاکستری) 5 درصد بوده است.
نتایج سه نظرسنجی که عصر روز سه شنبه گذشته ( 16سپتامبر)، منتشر شد، نیز نشان می داد که مخالفان استقلال اسکاتلند تنها چهار درصد بیشتر ازموافقان هستند، هرچند براساس همین نظرسنجی ها، بین 8 تا 14 درصد رأی دهندگان (آرای خاکستری )هنوز تصمیمی درباره رأی خود نگرفته اند.
با توجه به نزدیکی زیاد مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند، سرنوشت این منطقه بعد از گذشت بیش از 300 سال اتحاد با بریتانیا، در روز همه پرسی به آرای خاکستری گره خورده است.
به همین دلیل فعالان انتخاباتی در هر دو طرف، آخرین تلاش های شان را به کار می بندند تا افرادی را که هنوز تصمیم نگرفته اند، به طرف خودشان جلب کنند.
نظرسنجی ها نشان می دهند که افرادی که هنوز تصمیم نگرفته اند و می توانند نتیجه آرا را عوض کنند، اغلب زنان هستند.
به گفته تحلیل گران، زنان رای دهنده اسکاتلندی معمولا کمتر اهل ریسک هستند و نمی خواهند در مسائلی مانند آینده واحد پولی و یا در نظام خدمات درمانی خطر کنند و به همین دلیل ممکن است به طرف رای "نه" تمایل پیدا کنند.
این در حالی است که "الکس سالموند"، وزیر اول حکومت محلی اسکاتلند و رهبر موافقان استقلال، از واجدان شرایط رأی دادن خواسته است تا با دادن رأی "آری" در روز همه پرسی، آینده شان را در دستان خود بگیرند.
"الیستر دارلینگ"، رهبر کارزار تبلیغاتی مخالفان استقلال اسکاتلند نیز گفته است که رأی به ماندن اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا هیچ ربطی به میهن پرست بودن یا نبودن افراد ندارد.
کارزارهای تبلیغاتی موافقان و مخالفان استقلال اسکاتلند در چند روز گذشته تلاش داشته اند که از تمامی شگردهای تبلیغاتی از جمله استفاده از شخصیت های مطرح سیاسی، فرهنگی و حتی ورزشکاران برای پیشبرد نظراتشان استفاده کنند.
نشست های تبلیغاتی این دو کارزار تبلیغاتی در روزهای اخیر شاهد حضور گسترده سیاست مداران، شخصیت های فرهنگی و اجتماعی هنرمندان و حتی ورزشکاران بویژه فوتبالیست ها بوده است.
به گزارش منابع انگلیسی ، با اینکه مهلت تبلیغات برای همه پرسی پایان گرفته اما شور و هیجان هواداران و مخالفان استقلال اسکاتلند برای این همه پرسی به اوج رسیده است.
** نگرانی اروپایی ها از همه پرسی
به گفته تحلیل گران سیاسی علت چشم نگرانی مقامات اروپایی این است که تبعات نتایج همه پرسی استقلال اسکاتلند تنها محدود به بریتانیا نبوده و سایر حرکت های جدایی طلبانه در اروپا را تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد .
به گفته آنان، همه پرسی آتی اسکاتلند می تواند در حکم "یک محرک عظیم "برای ملی گرایان منطقه ای در سراسر اروپا از جمله بریتانیا به حساب آید.
آنان معتقدند که مناطق ولز و ایرلند شمالی در صورت جدایی اسکاتلند از بریتانیا ، ممکن است با توجه به زمینه های موجود روند جدایی از این کشور را طی کنند.
این تحلیل گران براین باورند که کشورهای ایتالیا، اسپانیا بدلیل قوی بودن جنبش های استقلال طلبی در آنها بیش از سایر کشورهای اروپایی می توانند از استقلال احتمالی اسکاتلند تاثیر بپذیرند.
"متئو سالوینی" رهبر 41 ساله جنبش "لگا نورد " یا لیگ شمالی رهبر مهمترین جنبش جدایی طلب ایتالیا اخیرا اعلام کرد همه پرسی استقلال اسکاتلند هر نتیجه ای که داشته باشد تاثیر خود را بر این جنبش گذاشته است.
این جنبش جدایی طلب بیش از دو دهه قبل و برای کسب استقلال شمال ثروتمند و صنعتی ایتالیا و قسمت های شمال مرکزی این کشور که "پادانیا" نامیده می شود، تاسیس شد.
سالوینی عنوان کرده است که همه پرسی استقلال اسکاتلند در حکم یک محرک عظیم برای جنبش های جدایی طلب در اروپا از پادانیا گرفته تا کاتالونیا در اسپانیا و از فلمیش در بلژیک تا بروتون در فرانسه به حساب می آید و در صورت پیش رفتن این جنبش ها، احتمالا مرزهای اقتصادی و جغرافیایی اروپا در طول چند سال آینده دوباره ترسیم خواهد شد.
گفته می شود که برگزاری همه پرسی استقلال در اسکاتلند، امیدهای کاتالان های اسپانیا را برای کسب استقلال پررنگ کرده است.
"ماریانو راخوی"، نخست وزیر اسپانیا در آستانه برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند، گفته است که همه پرسی های استقلال برای اتحادیه اروپا "مخرب" است و چنین همه پرسی هایی به رکود اقتصادی و فقر منجر می شوند.
با وجود مخالفت های دولت اسپانیا، سیاستمداران ارشد منطقه کاتالونیا در حال برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی استقلال در روز نهم نوامبر (کمتر از دو ماه دیگر) هستند.
مادرید این طرح را بر خلاف قانون اساسی می داند و از این رو همچنان با آن مخالفت می کند.
رئیس دولت کاتالونیا معتقد است در این زورآزمایی و کشمکش، وضعیت اسکاتلند می تواند پیشینه ای را در این زمینه ایجاد کند.
رئیس منطقه شبه جزیره کریمه نیز اخیرا گفته است که اگر جهان یک اسکاتلند مستقل را به رسمیت می شناسد ، در آن صورت باید این شبه جزیره واقع در دریای سیاه را نیز که به روسیه ملحق شده است به رسمیت بشناسد.
"سرگئی آکسیونوف" فرماندار شبه جزیره کریمه گفت، اگر غرب نتیجه همه پرسی مردم اسکاتلند برای استقلال از انگلیس را بپذیرید هیچ چاره ای نخواهد داشت جز این که از اقدام کریمه به جدا شدن از اوکراین نیز حمایت کند.
شبه جزیره کریمه ماه مارس در پی یک همه پرسی که غرب نتیجه آن را به رسمیت نمی شناسد از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.
در 20 سال گذشته، همه پرسی در تیمور شرقی (1999)، مونته نگرو (2006) و جنوب سودان (2011) به استقلال این مناطق منجر شده است و این مساله می تواند برای اسکاتلند به وقوع بپیوندد.
در همه پرسی هیجدهم سپتامبر( 27 شهریور) ، فقط افراد بالای 16 سال ساکن اسکاتلند (حدود چهار میلیون نفر) حق رای دارند و مردم سایر مناطق شامل انگلیس، ایرلند شمالی و ولز نمی توانند در آن شرکت کنند.
براساس آمارهای منتشر شده ، تاکنون بیش از 4 میلیون اسکاتلندی، در همه پرسی روز پنجشنبه ثبت نام کرده اند .
گفته می شود بیش از 80 درصد از 790 هزار نفری که قرار بوده است، رای شان را با پست ارسال کنند، رای داده اند.
نخستین نتایج همه پرسی روز پنجشنبه که انتظار می رود شمار زیادی از ثبت نام کنندگان در آن شرکت کنند، در ساعات اولیه روز جمعه و نتیجه نهایی نیز در همان روز اعلام خواهد شد.
حزب ملی اسکاتلند به رهبری الکس سالموند که هدف اصلی اش استقلال است، به دنبال پیروزی در انتخابات پارلمانی اسکاتلند در سال 2011 میلادی، مشروعیت لازم برای برگزاری این همه پرسی را به دست آورد.
براساس طرح ارایه شده از سوی حکومت محلی اسکاتلند، در صورت رای مثبت مردم به جدایی، اسکاتلند در24مارس سال 2016 میلادی استقلال خود را جشن خواهد گرفت و اولین انتخابات پارلمانی خود را در"می" سال 2016 میلادی برگزار می کند.
درحال حاضر انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی، ضمن برخورداری از حکومت های محلی، کشور بریتانیا را تشکیل می دهند.
منطقه اسکاتلند در شمال انگلیس واقع شده و وسعت آن به حدود 78 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن به پنج و نیم میلیون نفر می رسد.
استقلال اسکاتلند باعث ازبین رفتن اتحادی می شود که 307 سال پیش میان این منطقه و انگلیس شکل گرفته است.
اروپام ** 1** 1552 ** 1917


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن