تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798383667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت برنامه ريزي وسيع براي تامين نيازهاي فکري نسل جوان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۴۴ب.ظ)
آيت الله واعظ طبسي در جمع طلاب مدرسه فقاهت تاکيد کرد: ضرورت برنامه ريزي وسيع براي تامين نيازهاي فکري نسل جوان آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه و مدير عالي حوزه علميه خراسان تاکيد کرد: بايد به نياز عموم جامعه به ويژه نسل جوان به مسائل فکري به طور ويژه توجه شود و برنامه ريزي وسيع و بلند مدت براي رفع آن ها در دستور کار قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله واعظ طبسي در ديدار با طلاب و پژوهشگران مدرسه فقاهت (رشته تخصصي فقه و اصول مدرسه علميه سليمانيه) حوزه علميه خراسان ضمن بيان اين مطلب، گفت: هر قدر هم که ما کار علمي انجام دهيم و به پيش برويم، بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که ديگران در سراسر جهان نيز از کار نايستاده اند و در حال پيشرفت هستند. بر اين اساس ما بايد به صورت گسترده مسائل فکري را مورد توجه قرار دهيم و در اين زمينه کار کنيم.
توليت آستان قدس رضوي با بيان اينکه مسئله توليد علم گاهي به صورت يک شعار مطرح مي شود، خطاب به طلاب حاضر گفت: اين مسئله بايد جدي گرفته شود و شما جوانان عزيز مي توانيد در اين مسئله بسيار مهم، نقش ايفا کنيد.
آيت الله واعظ طبسي با تاکيد بر اينکه در کارهاي تحقيقاتي و فکري نبايد بسته انديشيد، اظهار داشت: بسته فکر نکردن به معناي به کارگيري مسائل احساسي در تحليل هاي علمي نيست. چراکه نتيجه اين کار تربيت افراد بي سواد است.
مدير عالي حوزه علميه خراسان افزود: بايد در مسائل علمي دقيق و عميق باشيم و اين احتمال را بدهيم که همه گفته هاي يک چهره شناخته شده و شخصيتي که در گذشته از موقعيت اجتماعي بالايي برخوردار بوده است، وحي منزل نيست.
وي با بيان اينکه امروزه کتاب هاي خوبي منتشر شده و در اختيار ماست، تصريح کرد: امروز حرف هاي تازه کم نيست و مي توان اين حرف ها را بررسي کرد و تطبيق داشتن يا نداشتن آن ها با آيات و روايات را دريافت. در اين شرايط ما بايد به همه اقوال و نظرات توجه کنيم. اما در نهايت بايد سعي مان بر اين باشد که با دقت نظر و عميق شدن در مباني، به نتايج خوبي دست يابيم.

*شرايط متفاوت حوزه با گذشته
آيت الله واعظ طبسي در بخش ديگري ضمن ابراز خرسندي از تاسيس «مدرسه فقاهت» در حوزه علميه خراسان، گفت: به طور قطع اين اقدام در پيشرفت عموم حوزويان و به ويژه نيروهاي جوان مفيد و پرثمر خواهد بود.
مدير عالي حوزه علميه خراسان شرايط امروز حوزه علميه را متفاوت با گذشته توصيف و تصريح کرد: امروز مسئوليت ها سنگين تر، کارهاي فکري و علمي مهم تر و پرداختن به مسائل فکري، اخلاقي و تربيتي ضروري تر از گذشته است. حوزه هاي علميه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نشان دادند که زمينه و ظرفيت لازم براي خلاق، مبتکر و نوآور بودن و اظهار نظر در مسائل گوناگون اجتماعي، فکري و علمي را دارند.
توليت آستان قدس رضوي اولويت کار حوزه در ميان علوم گوناگون اسلامي و انساني را پرداختن به فقه و اصول دانست و گفت: علوم ديگر حوزوي مانند کلام و فلسفه نيز مهم و مورد نياز هستند، اما همه آن ها ابزاري براي فقه به حساب مي آيند.
آيت الله واعظ طبسي افزود: يک عالم و فقيه جامع الشرايط که با مراجعه به مراجع گوناگون قدرت استنتاج دارد، مي تواند در مسائل مورد نياز جامعه اظهار نظر کند.
وي با تاکيد بر اينکه در مرحله بعد از فقه و اصول بايد به مسائل ديگر نيز پرداخت و مطالعات لازم و کافي داشت، اظهار داشت: با برنامه ريزي مي توان به همه مسائل نگاه عميق و دقيق داشت و با تدابير صحيح حرکت کرد.
فرصت را قدر بدانيد
آيت الله واعظ طبسي در بخش ديگري ظرفيت حوزه علميه خراسان در به کارگيري استادان مومن و متعهد و نيروهاي جوان را ويژه دانست و به طلاب مدرسه فقاهت توصيه کرد که از فرصت تحصيل در اين مجموعه به خوبي استفاده کنند.
مدير عالي حوزه علميه خراسان هم چنين وجود جوان هاي بااستعداد، خوش فکر و داراي ظرفيت رشد و تعالي و تبديل شدن به شخصيت هاي برجسته فکري و علمي را مايه افتخار خواند و گفت: شما بايد علاوه بر توکل به خدا و توسلات و توجهات و دعاها، کار و تلاش بي وقفه را در راستاي رسيدن به قله هاي رفيع علمي سرلوحه کار خود قرار دهيد.
در ابتداي اين جلسه نيز حجت الاسلام والمسلمين گنابادي نژاد، مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي و مدير مدرسه علميه سليمانيه، ضمن يادآوري افتخارات حوزه علميه خراسان در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: مدرسه فقاهت با هدف شناسايي فضلاي موفق و ممتاز حوزه علميه خراسان در زمينه هاي گوناگون تحصيلي، اخلاقي و معنوي و تربيت آن ها به عنوان استادان آينده دروس مقطع سطح حوزه در مجموعه مدرسه علميه سليمانيه راه اندازي شده است.
وي با بيان اينکه اين مدرسه در دو مقطع 5 ساله برنامه ريزي شده است، افزود: در 5 سال اول دروس سطح و در 5 سال دوم دروس خارج به طلاب اين مدرسه آموزش داده مي شود.
به گفته گنابادي نژاد 16 طلبه دوره اول مدرسه فقاهت از طريق بررسي و مصاحبه علمي و از ميان 189 طلبه ممتاز حوزه علميه خراسان برگزيده شده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن