تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816164177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد 197 کشور برای حفاظت از لایه اوزون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حاجی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:
اتحاد 197 کشور برای حفاظت از لایه اوزون
مدیر پروژه حفاظت از لایه‌ی اوزون گفت: در پروتکل مونترال عوامل مخرب لایه‌ی اوزون لیست شده و دراختیار کشورها قرارگرفته است تا مسئولان مربوطه این گازها را در کشور خود از بین ببرند.
ابراهیم حاجی زاده مدیر پروژه حفاظت از لایه‌ی اوزون در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، درمورد فعالیت‌های ایران برای حفاظت از لایه ی اوزون گفت: در زمینه‌ی حفاظت از لایه‌ی اوزون پروتکل مونترال نیز به تصویب رسیده است و تمام موارد یاد شده در این پروتکل برای کمک به محیط زیست، انسان‌ها و ارتقاء سطح سلامتی آنها نیز است.

وی با اشاره به اینکه انسانها با طبیعت پیرامون خود ارتباط تنگاتنگی دارند،‌ اظهار داشت: انسان‌ها فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که منجر به تولید گازهایی در صنایع، سردخانه‌ها و کشاورزی می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در واقع در پروتکل مونترال عوامل مخرب لایه اوزون لیست شده و در اختیار کشورها قرار گرفته است تا مسئولان مربوطه این گازها را در کشور خود از بین ببرند.

حاجی زاده تأکید کرد: درحال حاضر 197 کشور متحد شدند تا در زمینه‌ی عملی شدن این پروتکل فعالیت کنند زیرا از بین رفتن لایه‌ی اوزون سبب می شود تا انسان‌ها دچار بیماریهای گوناگونی از جمله سرطان پوست، آب مروارید شوند و سلامتی‌شان به خطر بیفتد، همچنین تخریب شدن لایه‌ی اوزون بر چرخه گیاهی نیز تأثیر گذار است.

مدیر پروژه حفاظت از لایه اوزون در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که تا یکم ژانویه سال 2015، 500 تن از این گازها را از جو خارج کند.

حاجی زاده اضافه کرد: مسئولان مربوطه در این زمینه در کشور به شناسایی این گازها پرداخته و حدود 25 کارخانه را در کشور شناسایی کرده‌اند و به آنها اعلام کرده‌اند که باید از گازهایی استفاده کنند که به لایه‌ی اوزون ضرر نزند.

مدیر پروژه حفاظت از لایه‌ی اوزون در ادامه گفت: با هماهنگی بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، وزارت خارجه، وزارت صنعت و تجارت و گمرک ایران در تلاش است تا تعهداتی را که مجلس در این راستا تصویب کرده است را اجرایی کند.

وی در ادامه بیان داشت: تمام بودجه‌های این فعالیت به صورت بلاعوض از سوی سازمان ملل به کشورها پرداخت می‌شود. در همین راستا 31 شهریور ماه امسال مراسمی با حضور نمایندگان سازمان ملل برگزار می‌گردد تا متعهدین پروتکل با همفکری هم راهکار موثری را در این زمینه ارائه دهند.

پیام بان کی مون رئیس سازمان ملل درمورد حفاظت از لایه‌ی اوزون که برای کشورهای مختلف ارسال کرده این است که مأموریت همچنان ادامه دارد، در واقع کشورها باید تمام با توان خود را در این زمینه فعالیت کنند.

حاجی زاده در ادامه تصریح کرد: یکی ازارگان‌هایی که در این زمینه به خوبی با ما فعالیت می‌کند گمرک است، گمرک وسایلی مانند یخچال و فریزر را که شامل این گازها می باشند را کنترل می‌کند تا بیش از 5000 هزار تن از این گازها وارد کشور نشود.

وی درمورد ترمیم قسمتی از لایه‌ی اوزون اظهار داشت:‌ طبق گزارشات رسیده قسمتی ازلایه‌ی اوزون ترمیم شده است که اگر این طور نبود شاید افراد بیشتری به سرطان مبتلا می شدند البته این نکته شایان ذکر است که چیزی حدود 50 سال طول می‌کشد تا لایه‌ی اوزون به طور کامل ترمیم شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پروتکل مونترال قرار برآن بود  تا سال 2030 تمام گازهای موجود از جو خارج شوند اما به دلیل تغییرات آب و هوایی در سراسر دنیا، قرار بر آن است تا دستور کار جدیدی در اجلاس آینده مطرح شود تا مدت زمان آن از سال 2030 تا 2020 کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن