تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح نخستین خانه بیداری اسلامی کشور در اصفهان کلید خورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سقائیان نژاد:
افتتاح نخستین خانه بیداری اسلامی کشور در اصفهان کلید خورد
اصفهان - خبرگزاری مهر: شهردار اصفهان گفت: نخستین خانه بیداری اسلامی ایران در فضای 3 هزار متر مربعی در اصفهان افتتاح شد.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اظهار داشت: خانه بیداری اسلامی اصفهان ارتباط بین گذشته و آینده را برای ما ترسیم می کند و این بسیار افتخارآمیز است. وی با اشاره به اینکه بدنبال افتتاح این خانه به طور قطع نقدهایی مطرح می شود که از خداوند بزرگ می خواهیم برکات خود را بر این خانه نازل فرماید تا خانه بیداری اسلامی به عنوان مرجع حرکتی در تمدن نوین اسلامی ما باشد، ادامه داد: افتتاح خانه بیداری اسلامی اصفهان همچون افتتاح یک دانشگاه در بعد تمدنی و بیداری اسلامی است. شهردار اصفهان با اشاره به سیاست های راهبردی خانه بیداری اسلامی اصفهان تصریح کرد: در این خانه قرار است تجمعی از نخبگان فرهنگی حوزه و دانشگاه را شاهد باشیم که تشکل این نخبگان در موضوعیت بیداری اسلامی با دیدگاه تمدنی یکی از راهبرهای خانه بیداری اسلامی به شمار می رود. وی اضافه کرد: راهبرد دوم خانه بیداری اسلامی اصفهان این است که بتوانیم مرجعیتی را در کشور پیرامون بیداری اسلامی با دیدگاه تمدنی داشته باشیم و امید است که این خانه در آینده بتواند مرجعیت و قطبیتی برای رجوع افراد در مباحث بیداری اسلامی و تاریخی و تمدنی پیدا کند. سقائیان نژاد با بیان اینکه سیاست بعدی خانه، تولیداتی است که خانه بیداری اسلامی  دارد، گفت: همانطور که خانه مشروطیت تولیدات ارزشمندی داشته است این خانه نیز می تواند با تولیدات خود از مراجعی باشد که جایگاه خود را در سطح ملی و بین المللی باز کند. وی توجه به فضای مجازی برای مخاطبین خانه بیداری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: راه اندازی سایت یکی دیگر ازراهبردهای است که می تواند پاسخگوی برخی از ابهامات ذهنی آنهایی که در این رابطه تحقیق می کنند، باشد و اطلاعات لازم را در محیط مجازی برای مخاطبین خود فراهم کند. شهردار اصفهان اضافه کرد: نگاه ما به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باید یک نگاه تمدنی باشد زیرا ما نمی خواهیم صرفا فقط کشورداری و حکومت داری کنیم بلکه قصد داریم با دید متمدنی به اهداف بلند دست پیدا کنیم. وی  با بیان اینکه در حال حاضر نظام در ابعادسخت افزاری به پیشرفت های قابل توجهی در علم، اقتصاد، صنعت، تبلیغات و سیاست دست یافته است، اضافه کرد: علیرغم پیشرفت های یاد شده رهبر معظم انقلاب همواره اشاره کرده اند که در بخش نرم افزاری، فکری و شیوه زندگی، فرهنگ و تربیت اجتماعی و سیاسی که باید رسوبات نظام را دنبال کند و پایه های اصلی تمدن را برای ما بنا گذارد ، هنوز جای کار دارد. سقائیان‌نژاد گفت: با نگاهی به تاریخ اصفهان در می‌یابیم که هرچه در طی قرن‌ها به دست آوردیم به دلیل هویت ایران است و این پشتوانه خوبی است و اگر از این ظرفیت استفاده نشود در واقع ملل رشد نیافته ایم چرا که این سرمایه‌ها را همه شهرهای کشور و دنیا ندارند. وی یادآور شد: خانه مشروطیت اصفهان با اینکه دومین خانه مشروطیت در کشور بود اما حرکت نویی در اصفهان بود ولی ابعاد فرهنگی دو خانه مشروطیت تبریز و اصفهان را که با هم مقایسه کنیم، اصفهان قابل مقایسه با تبریز نیست چرا که در اصفهان یک حرکت پویای فرهنگی در تاریخ معاصر را داشته است و خیلی تفاوت دارد که فقط در حد یک موزه به آن خانه نگاه کنیم. وی افزود: حرکتی که در اصفهان انجام می‌شود شاید مغفول مانده و یا به صورت پراکنده به آن پرداخته شده اما قرار است همه تجمع های فکری در این خانه شکل بگیرد و این مسؤولیت سنگینی است.

راه اندازی خانه بیداری اسلامی در اصفهان یک پروژه حیاتی است شهردار اصفهان با اشاره به اینکه دغدغه ، همت و پیگیری "دکتر نجفی، رییس خانه مشروطیت اصفهان" نبود این اتفاق امروز به وقوع نمی‌پیوست، تصریح کرد: خانه بیداری اسلامی اصفهان از نظر فیزیکی ۳ هزار متر مربع سطح و زیربنا دارد اما از آن مباحثی است که گوهر این حرکت ارزشمند در آینده بیشتر مشخص خواهد شد. وی افزود: شاید ما در اصفهان پروژه های زیادی را افتتاح و به بهره برداری رسانده ایم ولی این پروژه از هر جهت ما را اغنا می‌کند و من امیدهای زیادی به کارآیی‌های این خانه دارم. سقائیان نژاد بیان داشت: راه اندازی خانه مشروطیت فکر ما را تغییر داد و به دنبال آن، خانه انقلاب را تشکیل داده و سپس آینده پژوهی و مهدویت را که حد اعلای تکاپوی انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) برسد. وی تاکید کرد: خانه بیداری اسلامی را پشتوانه همه این اقدام ها است که گذشته و آینده را مدیریت خواهد کرد و آنهایی که تبهری در تاریخ معاصر هستند بهترین افراد برای مدیریت آن به شمار می روند و از این رو "دکتر نجفی" بهترین گزینه برای مدیریت خانه بیداری اسلامی هستند.


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۶:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن