تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817930293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر ایتالیایی بر ضرورت مبارزه با حامیان گروه تروریستی داعش تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحلیلگر ایتالیایی بر ضرورت مبارزه با حامیان گروه تروریستی داعش تاکید کرد رم - ایرنا - ˈداویده اورسوˈ از تحلیلگران مسایل بین الملل در ایتالیا معتقد است برای مبارزه با داعش باید حامیان مالی و اقتصادی این گروه را تحت فشار قرار داد تا این گروه تروریستی هیچ شانسی برای مانور تبلیغاتی و نظامی نداشته باشد.


تحلیلگر ژئوپلوتیک، انرژی و مطالعات استراتژیک ایتالیا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رم با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عربی منطقه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از گروه داعش حمایت مالی می کنند، گفت: نفت یک نقش کلیدی دارد و به معنی توان مالی برای خریدن سیستم های تسلیحاتی ، پرداخت دستمزد به مزدوران و شبه نظامیان و افزایش استفاده از وسایل ارتباطاتی است.
بدتر اینکه داعش با معامله گران محلی وارد مذاکره برای فروش نفت و برق با قیمت پایین تر از بازار همچنین مواد غذایی، اشیای عتیقه و قطعات باستانی شده است.
وی گفت : داعش با استفاده از سیستم های اطلاعاتی ؛ امنیتی و دستیابی به منابع مالی واقتصادی دست به اقدامات تروریستی گسترده ای در منطقه زده است .
این تحلیلگر ایتالیایی در خصوص چگونگی مبارزه علیه داعش اظهار داشت: با توجه به اینکه داعش توان استفاده از فنون متقارن و حملات انتحاری را دارد، انعطاف پذیری استراتژیکی نیز باید در کوتاه مدت و بر روی حملات نظامی زمینی و هوایی برای نابودی امکانات این گروه تروریستی و استفاده از تاکتیک های متعارف متمرکز شود.
وی گفت: باید به منابع اقتصادی و مالی داعش از طریق کنترل چاه های نفت، بلوکه کردن کلیه معاملات مالی بویژه از سوی کشورهای خلیج فارس و شبکه های حمایت مالی از داعش در سراسر جهان ضربه زد و آن را به حداقل رساند، بدین ترتیب داعش هیچ شانسی برای مانور نخواهد داشت.
وی افزود: دراین مرحله ترکیه و مصر باید نقش کلیدی و فعالانه ای را ایفا کنند. همچنین ادامه تقویت پیشمرگان کرد که بهتر از هرکسی دیگر میدان را می شناسند می تواند یک سپر طبیعی علیه داعش به شمار برود.
وی همچنین نقش کشورهای ایران ؛ سوریه و لبنان را در مبارزه علیه داعش بسیار مهم دانست .
وی با اشاره به نقش ایران در مبارزه با داعش گفت : جمهوری اسلامی ایران پس از سالها تحریم، توان توسعه برنامه بازسازی و صنعتی برای آینده را به عنوان قدرت منطقه دارد و همچنین می تواند خطرهای منطقه ای را از طریق اتحادهای استراتژیکی کاهش دهد.
وی تصریح کرد: البته رسیدن به یک توافق نهایی در برنامه هسته ای تا پایان ماه نوامبر آینده به همراه ثبات استراتژیکی منطقه بسیار مهم است.
اورسو افزود: نکته دیگر متحد کردن نهادهای مجری قانون بویژه توسعه و تقویت کنترل و نظارت مرزی، کنترل قاچاق مهاجران ، آموزش نیروهای محلی پلیس و ارتش برای کنترل اسناد و برای مدیریت پست های بازرسی و نظارتی است.
وی گفت: در میان مدت نیز نیاز به اتخاذ استراتژی ثبات در منطقه، مانند بازسازی نهادهای فراگیر، سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی ، حفظ مرزها و محافظت از اقلیت های قومی مذهبی است.
وی با اشاره به خطر های ناشی از گسترش داعش در اروپا گفت: گسترش داعش در اروپا علاوه بر خطر تبلیغات فرهنگی و اهداف استراتژیکی، می تواند باعث شکست سیاست همسایگی در اتحادیه اروپا ، بی ثباتی کشورها، خطر جنگ های جدید در طول مرزهای جنوب شرقی و جدایی بیشتر منطقه مدیترانه و اروپای مرکزی و شمالی شود.
وی گفت: متاسفانه در اتحادیه اروپا یک سیاست مشترک خارجی وجود ندارد و هیچ کدام از کشورها نمی خواهند بروکسل را مجهز به ابزاری مناسب برای تاثیرگذاری بر به اصطلاح "سیکل جنگ" شامل پیشگیری از جنگ، مدیریت جنگ وبازسازی کنند.
وی افزود: نماینده سابق اتحادیه اروپا در سیاست خارجی نیز تنها باعث افزایش شمار نیروی دیپلماتیکی شد بدون اینکه اتحادیه اروپا را مجهز به توان واقعی دیپلماتیکی مانند تسهیلات در گفت وگو ها، مذاکرات و میانجیگری کند. همچنین یک سیستم هشدار دهنده واقعی دراتحادیه وجود ندارد و سرویس های اطلاعاتی ملی نیز تمایلی به اعلام اطلاعات خود که معرف یک نوع قدرت است ندارند.
اروپام**3**461**1663**1549


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن