تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802505173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از «راه دشوار» توافق هسته ای تا ضرورت مشارکت ایران در مبارزه با داعش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: از «راه دشوار» توافق هسته ای تا ضرورت مشارکت ایران در مبارزه با داعش تهران - ایرنا - اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران درباره مسیر پیش روی مذاکرات هسته ای و همچنین دستاوردهای گفت و گوهای روز گذشته ایران و سه کشور اروپایی، بازتاب مواضع ایران درباره ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش و تأکید یک اندیشمند آمریکایی بر ضرورت حضور ایران در این ائتلاف، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


از «راه دشوار» توافق هسته ای تا ضرورت مشارکت ایران در مبارزه با داعشاظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران درباره مسیر پیش روی مذاکرات هسته ای و همچنین دستاوردهای گفت و گوهای روز گذشته ایران و سه کشور اروپایی، بازتاب مواضع ایران درباره ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش و تأکید یک اندیشمند آمریکایی بر ضرورت حضور ایران در این ائتلاف، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» اظهارات مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران را بازتاب داده که از راه دشوار رسیدن به توافق نهایی هسته ای سخن گفته است.
این خبرگزاری می نویسد، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفته، ایران و گروه 1+ 5 اختلافات زیادی در موضوع هسته ای ایران دارند و برای دستیابی به توافق نهایی تا بازه زمانی ماه نوامبر، راه دشواری در پیش است. در عین حال، عراقچی گفته، هرچند اختلافات میان طرفین همچنان زیاد است، ایران همواره با رویکرد خوشبینانه در مذاکرات حضور داشته است.
عراقچی پس از مذاکرات روز گذشته با سه کشور اروپایی، این مذاکرات را سازنده خواند. خبرگزاری «ترند» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، سید عباس عراقچی گفته، مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی در موضوع هسته ای سازنده و مفید بوده و به کسب شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر کمک کرده است.
با این حال، وی افزوده اختلافات در موضوعات اساسی همچنان وجود دارد و باقی است. ترند اشاره می کند که دیپلمات های ایران و سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته در وین پنج ساعت با یکدیگر گفت و گو کردند که این گفت و گو ها مقدمه ای برای مذاکرات ایران و 1+ 5 در نیویورک به شمار می رود.
اما اخبار و تحلیل های مربوط به مواضع ایران در قبال عراق و موضوع مقابله با تکفیری ها در این کشور نیز امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. در این زمینه، برخی مطبوعات، از جمله «گالف نیوز»، اظهارت سخنگوی وزارت خارجه ایران را بازتاب داده اند که در صداقت ائتلاف شکل گرفته از سوی آمریکا برای مقابله با داعش ابراز تردید کرده است.
این روزنامه می نویسد، ایران روز گذشته جدیت و صداقت ائتلاف مذکور را زیر سؤال برده و اعلام کرده، موارد ابهام زیادی درباره آن وجود دارد. مرضیه افخم اشاره کرده، برخی از کشورهای حاضر در این ائتلاف، خود از حامیان تروریست ها در عراق و سوریه به شمار می روند.
در پایان در مطلبی دیگر در همین زمینه، خبرگزاری «ریانووستی» دیدگاه های یک اندیشمند آمریکایی را مورد توجه قرار داده که بر ضرورت حضور ایران در ائتلاف مبارزه با داعش تأکید کرده است. به نوشته این خبرگزاری، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفته، راهبرد باراک اوباما برای مبارزه با داعش، می تواند ایران و روسیه را نیز به عنوان میانجی در رابطه با سوریه در بر داشته باشد.
به گفته وی، انجام عملیات مؤثر علیه مواضع داعش، نیازمند کسب موافقت ضمنی و حتی مشروط بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است و بدین منظور، باید گروهی متشکل از برخی کشورهای منطقه، از جمله ایران و روسیه تشکیل شده و به گفت و گو با دولت اسد بپردازد.
اول ** 1521


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن