تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815967608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاصله جدی بین دانشگاه و بخش صنعت وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فاصله جدی بین دانشگاه و بخش صنعت وجود دارد زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فاصله جدی بین دانشگاه و بخش صنعت درکشور وجود دارد.


به گزارش ایرنا، مصطفی کریمیان اقبال روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های این استان در محل پارک علم و فناوری زنجان، با اشاره به اینکه با وجود کارهای انجام شده آنگونه که باید و شاید ارتباط لازم بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده است افزود: حلقه های مفقوده ای در نبود پیوند بنیادین این دو بخش مهم وجود دارد که به نوبه خود مشکلات عدیده ای را موجب شده است.
وی نبود کار گروهی و تیمی را از جمله معضلات جدی دانشگاهها در دستیابی به برنامه های مدون به ویژه صنعت ذکر کرد.
کریمیان اقبال افزود: ارایه راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت نمی تواند مشکلات مربوط به ارتباطات دانشگاه و صنعت را برطرف کند و معضلات متعددی در این بخش دخالت دارد.
وی اظهار کرد: وزارت علوم برای رسیدن به اهداف توسعه فناوری، زیرساخت فناوری و توسعه دانش در تلاش است که انسجام درونی میان سازمان ها و ساختارهایی که در حوزه فناوری فعالیت دارند ایجاد کند و تعامل بیرونی خود را گسترش دهد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طی چند سال آینده تعداد متقاضیان مراکز آموزش عالی کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: هم اکنون گرایش بیشتر دانشجویان برای تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی است و این مهم بدون حساب و کتاب پذیرش و بدون توجه به نیازهای بازار کار صورت می گیرد.
وی ابراز کرد: نیاز کاذب جوانان برای ادامه تحصیل و فشار خانواده ها از جمله علل ترغیب جوانان به تحصیل در مقاطع بالاتر است.
کریمیان اقبال ادامه داد: مدرک گرایی بی رویه بدون توجه به اهداف تعیین شده مشکلاتی را در حوزه اشتغال کشور فراهم کرده که توجه به این موضوع مهم ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تغییر فعالیت های دانشگاهها در جذب و دیگر برنامه منجر به تعطیلی زود هنگام آنها خواهد شد اظهار کرد: مراکز آموزش عالی باید علاوه بر تمرکز برحوزه پژوهش و فناوری نسبت به فعالیت های فعلی خود دگرگونی لازم را ایجاد کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: زنگ خطر تعطیلی دانشگاهها در شهرهای کوچک در مقایسه با کلانشهرها بیشتر به صدا درآمده است و این مهم به دلیل برخورداری شهرهای بزرگ از امکانات بالاتر و گرایش بیشتر دانشجویان به این شهرهاست.
وی افزایش بهره وری و کارآیی، زیرساخت و منابع انسانی، توجه دانشگاهها و دستگاههای متولی به حوزه فناوری و نوآوری و نگاه متفاوت مراکز آموزش عالی را از راههای توسعه و شکوفایی فناوری در دانشگاه ها بیان کرد.
کریمیان اقبال با بیان اینکه در هشت سال گذشته بیشتر به کمیت نه کیفیت فعالیت های دانشگاهها توجه شد، افزود: ایجاد دانشگاه های کار آفرین می تواند مشکلات و معضلات حوزه اشتغال و دیگر معضلات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

***شرکت های دانش بنیان زنجان بیش از یکهزار قرارداد منعقد کرده است
رییس پارک علم و فناوری استان زنجان از انعقاد یکهزار و 500 قرارداد شرکت های دانش بنیان با مراکز و صنایع مختلف در این استان و در سطح کشور خبر داد و گفت: طی 40 سال اخیر مراکز دانشگاهی این استان فقط 150 قرارداد با مراکز دیگر انعقاد کرده اند که این رویداد دراین مرکز رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
جلیل خاوندکار افزود: توسعه اقتصادی کشور بدون توجه به شرکت های دانش بنیان ممکن نیست.
وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهم و کلیدی در توسعه اقتصادی جوامع دارند و سرمایه گذاری در این حوزه آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد.
خاوندکار خاطر نشان کرد: 90 درصد نوآوری های شرکت های دانش بنیان در داخل کشور انجام می گیرد و این مهم بیانگر توجه روز افزون به این بخش است.
به گفته این مسوول 77 شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد 52 شرکت در محل پارک و علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه این استان مستقر هستند.
به گزارش ایرنا مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری این استان بازدید کرد.
596/7320


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن