تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804466696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد مطب در پارکینگ شهرداری ممنوع شد/ تمرکز بر روی کلینیک های درون بیمارستانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ایجاد مطب در پارکینگ شهرداری ممنوع شد/ تمرکز بر روی کلینیک های درون بیمارستانی کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه از سوی این دانشگاه مجوزی برای ایجاد مطب در پارکینگ شهرداری داده نمی شود، رویه جدید این دانشگاه را فعال سازی کلینیک های درون بیمارستانی عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسین کریم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد که هدف ما این است با راه اندازی کلینیک های درون بیمارستان های شهر، پزشکان متخصص مستقر در پارکینگ شهرداری را به این کلینیک ها هدایت کنیم و کم کم از ازدحام مطب ها در این خیابان شلوغ و پرترافیک بکاهیم.

** احداث کلینیک ها و همراه سراهای بیمارستانی

وی گفت: در چند روز آینده از کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) بهره برداری می شود و در بیمارستان امام علی (ع) نیز راه اندازی شده ضمن اینکه تا خرداد سال آینده نیز کلینیک بیمارستان امام رضا (ع) را نیز به بهره برداری خواهیم رساند.
دکتر کریم ایجاد کلینیک ها در درون بیمارستان ها را از برنامه های وزارت بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.
وی گفت: همراه سرای بیمارستان امام رضا در یک اشتباه فاحش محاسباتی قرار بود در زمینی که اساسا برای فرود بالگرد (پد هلیکوپتر) در بیمارستان تخصیص داده شده بود، ساخته شود که از این کار ممانعت شد اما با اعلام آمادگی دو تن از خیرین برای ساخت همراه سرا، برنامه داریم تا دو باب همراه سرا در بیمارستان آیت الله طالقانی (مشترک با بیمارستان امام علی) و نیز بیمارستان محمدی کرمانشاهی ایجاد شود.

** ساخت بیمارستان 504 تختخوابی در اولویت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود تخت های بیمارستان در استان به نسبت بیماران، اولویت اساسی مدیریت جدید این دانشگاه را تلاش برای ساخت بیمارستان 504 تختخوابی کرمانشاه که از مصوبات حوزه علوم پزشکی استان است، خواند.
کریم اظهار کرد که در این راستا با رایزنی هایی که با حوزه نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نیز نمایندگان مردم استان در مجلس انجام شده، انتظار داریم که تا قبل از پایان امسال ساخت این بیمارستان آغاز شود زیرا با توجه به اینکه بخش عمده ای از بیماران استان در این بیمارستان قرار است جذب شوند، لذا در ارتقای کیفی خدمات سایر بیمارستان های استان نیز اثرگذار خواهد بود.

** توریسم درمانی تحت تاثیر شرایط ناپایدار کشور عراق

چند سالیست که بحث تبدیل استان کرمانشاه بعنوان قطب درمانی غرب کشور و نیز پایگاه جذب بیماران کشور همسایه (عراق) بخصوص اقلیم کردستان در دستور کار است و در این راستا نیز کارهایی انجام شد، با این حال دکتر کریم از گیر این پروژه در شرایط ناامن این روزهای کشور عراق سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که با بازگشت ثبات و آرامش به این کشور، طرح توریسم درمانی با شتاب بیشتری در استان عملیاتی شود.
وی افزود: عراق یک بازار بکر دارد و ما باید در همه زمینه ها از این بازار وسیع بخصوص در حوزه درمان استفاده کنیم و باور غالب این است که استان کرمانشاه بهترین نقطه برای توسعه توریسم درمانی است.
وی گفت: این کار یک فرآیند مسقیم و دو طرفه میان ما و همتایان عراقی مان است و منتظر هستیم تا عراق از شرایط امروز خارج شود تا همکاری های درمانی در قالب این طرح را با مذاکراتی نافع و البته بر مبنای پروتکلی مشخص، توسعه دهیم.

** تامین دارو در بیمارستان ها - ترامادول

دکتر کریم در پاسخ به این سووال که آیا در تامین دارو بخصوص در بیمارستان ها مشکلی وجود دارد یا خیر، گفت: هم اکنون مشکلی در این خصوص در بیمارستان ها نداریم زیرا در طرح تحول نظام سلامت، یکی از اقدامات خوبی که اندیشیده شده این نکته است که همه بیمارستان ها مکلفند داروی مورد نیازشان را تامین کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنین در پاسخ به یک سووال در مورد فروش آزاد ترامادول در برخی نقاط شهر از جمله میدان آزادی، اطمینان داد که این وجود این دارو در دست افراد سودجو، حاصل نشستی سیستم داروخانه ای در استان نیست.
وی افزود: با این حال موضوع ترامادول از مسایل مهم و اولویت داریست که در دستورکار شورای سلامت استان قرار گرفته و امیدواریم راهکاری مناسب برای آن اندیشیده شود.

** بیمه 120 هزار نفر از جمعیت فاقد پوشش بیمه استان در طرح تحول نظام سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به نبود پوشش بیمه ای برای بخش بزرگی از جمعیت کشور تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه هم جمعیتی حدود 170 هزار نفر از هیچ نوع پوشش بیمه ای برخوردار نبودند اما با اجرای این طرح که به باور من انقلابی بزرگ در حوزه سلامت کشور به شمار می آید، بین 110 تا 120 هزار نفر از این جمعیت اکنون دارای دفترچه بیمه هستند.
کریم گفت: اکنون کمترین پرداختی ها از جیب مردم در بخش سلامت انجام می شود و این درست اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب بود که باید کاری کرد تا بیمار غیر از یماری اش دغدغه دیگری نداشته باشد.
وی اظهار کرد که ما به همه بیماران دفترچه بیمه خواهیم داد مگر اینکه بیمار از اتباع خارجی باشد.

** خدمات دندانپزشکی و طرح تحول نظام سلامت

کریم، خدمات دندانپزشکی را از بسته های مهم طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا قبل از پایان سال جاری مساله تحول در بهداشت که شامل خدمات دندان پزشکی نیز می شود را عملیاتی کنیم.
وی همچنین از برنامه دانشگاه برای تجمیع دارو، تجهیزات مصرفی و خدمات پاراکلنیکی در مراکز بیمارستانی استان بعنوان بخشی دیگر از برنامه تحول نظام سلامت یاد کرد.
وی در مورد برنامه ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان های استان، گفت: 60 تن از پزشکان متخصص در این برنامه جای دارند ضمن اینکه 73 نفر از پزشکان متخصص نیز در برنامه مقیمی (اقامت در بیمارستان) قرار گرفته اند که نتایجی مانند افزایش رضایت مندی مردم و پذیرش بیشتر بیماران را در پی داشته است.
571/567


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن