تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798279309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات اساسی با ایران هنوز حل‌و‌فصل نشده است/ با ایرانی‌ها درباره آنچه در عراق می‌گذرد، گفتگو می‌کنیم اما هماهنگی نمی‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه آمريکا:
اختلافات اساسی با ایران هنوز حل‌و‌فصل نشده است/ با ایرانی‌ها درباره آنچه در عراق می‌گذرد، گفتگو می‌کنیم اما هماهنگی نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با ایران اختلافات اساسی در برنامه هسته ای این کشور حل و فصل نشده است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" در کنفرانس خبری شب گذشته خود در پاسخ به این پرسش که شما قبلا به دلایل ارتباط و تماس با ایران به ویژه روابط این کشور با عراق و حمایت تهران از دولت عراق برای مقابله با داعش اشاره کردید ، وضع همکاری شما با  نظام سوریه چگونه است ، گفت: ما بارها اعلام کردیم که با نظام بشار اسد همکاری نخواهیم کرد.


وی مدعی شد: ایران نفوذ تاریخی و طولانی در عراق دارد و نمی‌خواهم درباره گزارش افزایش حمایت ایران از شبه‌نظامیان در عراق بدون این که به نتیجه قطعی برسیم موضع‌گیری کنم.


وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد در گفتگوهای گروه پنج به علاوه یک با ایران شاهد پیشرفت بسیار کندی هستیم، ارزیابی شما از این گفتگوها چیست، گفت: این پیشرفت به صورت کند است و در پایان ماه ژوئیه توافق کردیم که گفتگوها تمدید شود چرا که هنوز به توافق فراگیر نرسیدیم. درست است که در برخی از موارد پیشرفت هایی داشتیم ولی همچنان در برخی از موضوعات اساسی که باید حل شود اختلاف نظر داریم و این مسئله یک چالش دشوار است. ما در این گفتگوها پیشنهادهای معقول و منطقی(!!) ارائه کردیم و تلاش می‌کنیم با ابتکارات مختلف ( به پیشرفت هایی برسیم) ولی این ایران است که باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند و برای جهان آنچه را که درباره برنامه هسته ای خود می گوید اثبات کند. قبل از دور آینده مذاکرات ، دیدارهای مقدماتی و دوجانبه و رایزنی های فنی و نشست های هماهنگی صورت خواهد گرفت و تا زمان بیست و چهارم نوامبر تلاش می کنیم به توافق فراگیر برسیم. ایران می تواند برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشد.


سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا گفت: این کشور هرچند برای گفتگو با ایران درباره عراق آمادگی دارد اما با ایران هماهنگی یا همکاری نخواهد داشت. 


خبرنگاری درباره ی ایران پرسید: شما بیش از یکبار در دیروز و امروز گفتید که با ایران و یا سوریه هماهنگی و تماس برقرار نمی کنید. پرسش این است که آیا شما با این امر مخالفید یا موافقید؟ آیا شما  می پذیرید که عراق با ایران و سوریه در تماس باشد؟ ماری هارف در پاسخ گفت: به نظر من ما باید موضوع سوریه و ایران را از هم جدا کنیم چون این دو مورد از یکدیگر جدا هستند. ما می دانیم که عراق با ایران رابطه دارد و این رابطه یک رابطه ی طولانی مدت است. به همین علت است که ما گفته ایم که با ایرانی ها درباره ی آنچه که در عراق می گذرد  گفتگو می کنیم البته نمی خواهیم با آنها هماهنگی کنیم یا اینکه نمی خواهیم تبادل اطلاعاتی با آنها داشته باشیم بلکه می خواهیم آنها را ترغیب کنیم که از دولت جدید عراق حمایت کنند. از این رو آنها یک رابطه ی طولانی مدت دارند و این وضع یک وضع متفاوت محسوب می شود. داعش تهدیدی برای ایران و دیگر کشورهای منطقه است اما وقتی مسئله به سوریه مربوط می شود، همانطور که گفته ایم آنها(سوری ها) کسانی هستند که اجازه دادند داعش رشد کند و قدرت بگیرد(!!). وقتی که در نبرد با داعش موضوع به صحبت کردن درباره ی ایران و سوریه مربوط می شود وضع فرق می کند.


خبرنگار پرسید: آیا منظورشما این است که شما می توانید با ایران همکاری کنید؟
ماری هارف گفت: من نگفتم که ما می خواهیم با ایران همکاری کنیم. من گفتم که ما  چنین قصدی نداریم. ما با گفتگو با ایران مشکلی نداریم اما گفتگو کردن مساوی با همکاری کردن نیست.


خبرنگار گفت: آیا منظور از گفتگو کردن این است که منافع شما(آمریکا) و ایران در عراق همیشه منافع جدا از یکدیگر نیست؟ ماری هارف پاسخ داد: فکر نمی کنم که این منافع همیشه منافع جدا از یکدیگر باشد. اگر برداشت من از پرسش شما درست باشد همین طوری است که شما می گوئید. هر دو کشور درک می کنیم که داعش یک تهدید است. فکر می کنم هر دو کشور نمی خواهیم شاهد افزایش و رشد این تهدید باشیم. امیدواریم که ایران از دولت جدید و فراگیر عراق حمایت کند و بخواهد که این کشور یک کشور امن و باثبات باشد. 


ماری هارف مدعی شد ما از ایران خواسته ایم دست به اقداماتی نزند که باعث تشدید تنش های فرقه ای شود.به اعتقاد ما می توان به یک مسیر متفاوت رفت و در آن حرکت کرد.


خبرنگاری درباره ی احتمال دیدارها با مقامات ایرانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرسید. ماری هارف گفت: جدول زمانی دیدارها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز جدول زمانی مربوط به پنج بعلاوه ی یک، همچنان درحال تهیه شدن است. همانطور که می دانید سال گذشته میلادی در مورد موضوع هسته ای ایران دیدار پنج بعلاوه ی یک در سطح وزیران برگزار شد. در دوره های گذشته ی مربوط به گفتگوهای پنج بعلاوه ی یک در وین اتریش، وزیر خارجه ی آمریکا با ظریف وزیر خارجه ی ایران گفتگو کرد. ما هنوز برای وزیر خارجه جدول و برنامه نداریم.


خبرنگار پرسید: اما فراتر از چارچوب 1+5 هیچ دیداری وجود دارد؟
ماری هارف گفت: به شکل دو جانبه؟ خبرنگار گفت:بله. ماری هارف گفت:من چنین دیدارهایی را منتفی نمی دانم اما هنوز هیچ جدول و برنامه ای نداریم.


ماری هارف گفت: راههای مختلفی وجود دارد که ما می توانیم به یک توافقنامه ی جامع دست یابیم که به همه ی نگرانی های جامعه ی بین المللی پاسخ بدهد اما فقط یک هدف وجود دارد که این هدف همانا این است که ایران نتواند به سلاح اتمی دست یابد و برنامه ی هسته ای آنها صرفا برای مقاصد صلح آمیز باشد.


خبرنگار گفت: شما چگونه تکه های پازل را کنار هم می چینید؟ من می دانم که شما شنیده اید که افرادی درباره ی پازل یا مکعب روبیک صحبت کرده اند. غنی سازی چگونه خواهد بود؟ پلوتونیوم چگونه خواهد شد؟ شفافیت چگونه خواهد بود؟ یک پاسخ وجود ندارد. ماری هارف گفت: شما می توانید به مکعب روبیک روی میز من نگاه کنید واقعا فقط یک مکعب روبیک وجود دارد.


خبرنگاری پرسید: آیا طرح ها و برنامه هایی وجود دارد که به چگونگی ساختار گفتگوهای بیشتر با ایران مربوط شود؟ ماری هارف گفت: فکر می کنم ما در این دور از گفتگوها در این باره تصمیم بگیریم.


وی در پایان درباره حملات هوایی که در طرابلس لیبی صورت گرفته است، گفت: این حملات هوایی در پنجاه و سه کیلومتری طرابلس رخ داد و نمی توانیم درباره عامل این حملات پیش بینی کنیم و به دنبال گرفتن اطلاعاتی در این زمینه هستیم.


وی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از اقدام قطر در اخراج شماری از سران جماعت اخوان المسلمین و حضور احتمالی این افراد در ترکیه چیست، گفت:ما جماعت اخوان المسلمین را گروهی تروریستی نمی دانیم و این دولت ترکیه است که باید در این زمینه موضع گیری کند.


ماری هارف درباره اقدام آمریکا در تسلیم ده بالگرد آباچی به مصر گفت: جان کری وزیر خارجه هفته گذشته در مصر با مقامات این کشور گفتگو کرد و اطلاع دقیقی از تسلیم این بالگردها به مصر ندارم.






انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن