تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819484127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراکز شهرها محلی برای گفت وگوی صمیمی و روحانی شهروندان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مراکز شهرها محلی برای گفت وگوی صمیمی و روحانی شهروندان هستند زنجان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: مراکز شهرهای دارای نمادها و المان های اسلامی و ملی محلی برای گفت و گوی صمیمی و روحانی مردم در یک مکان هستند.


به گزارش ایرنا، "عباس احمد آخوندی " روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ سبزه میدان شهر زنجان افزود: این میدان ها و محل ها یکی از المان ها و نمادهای تاریخی و فرهنگی آن شهر محسوب می شوند باید احیا و نوسازی شوند.
وی یادآورشد: مردم نسبت به این گونه مراکز احساس تعلق خاطر دارند و این میدان ها مناطقی است که خاطرات آنان را می سازد.
آخوندی اظهار کرد: موضوعی که بسیاری از شهرهای کشور فاقد آن هستند، همان نمادهایی است که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ مردم آن شهر است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر فقط مجموعه از ساختمان ها و فضاهای مورد نیاز شهری نیست، گفت: شهرها از تاریخ، فرهنگ و مجموعه خاطرات مردم یک منطقه هویت می گیرند و نمادها و مناطق تاریخی بارزترین نمود این هویت است.
وی خاطر نشان کرد: این نمادهای تاریخی و فرهنگی همان موضوعی است که می توان از آن با عنوان معماری ایرانی اسلامی نام برد و از آن به عنوانی بخشی از هویت ملی یاد کرد.
آخوندی ادامه داد: پروژه سبزه میدان بیش از چند دهه پیش تصویب شد اما تا کنون با وجود آماده سازی های انجام شده و تملک صورت گرفته، اقدامی برای اجرای آن انجام نشده بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه بزرگ سبزه میدان با همت شهرداری زنجان و حمایت تمام مسوولان استانی و ملی اجرا می شود، به تاکید دولت بر اجرای چنین پروژه های بزرگ و مهمی اشاره کرد.
وی افزود: باید برای تامین اعتبار و جلوگیری از توقف پروژه ای همچون سبزه میدان متولیان و مسوولان امر اقدام به راه اندازی صندوق پروژه کرده و آن را در بازار بورس عرضه کنند تا از این طریق بتوان کاستی های موجود در هزینه ها را به سرعت جبران کرد.
آخوندی یادآورشد: باید چنین مکان هایی را که مردم می توانند در آن به گفت وگو پرداخته و با یکدیگر به تبادل احساس بپردازند احیا و ایجاد کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون در کشور بیش از 70 هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی وجود دارد که باید برای نوسازی و اصلاح آنها برنامه ریزی منسجمی انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی در سفری یک روزه به زنجان روکش راه های ارتباطی زنجان را به بهره برداری رساند و در کنار بازدید از پروژه های عمرانی و نشست با اصناف و دانشگاهیان مرتبط با صنعت ساختمان در جلسه شورای مسکن زنجان حاضر شد.
همچنین وزیر راه و شهرسازی که با قطار به زنجان سفر کرده بود، پس از شرکت در مراسم کلنگ زنی پروژه سبزه میدان در بازگشت، بازار زنجان را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده و به بازدید از این مجموعه تاریخی پرداخت.
7319/596 / 1539


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن