تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه صندوق ضمانت صادرات به یک میلیارد دلار افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت: سرمایه صندوق ضمانت صادرات به یک میلیارد دلار افزایش یابد تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مجمع عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران خواستار افزایش سرمایه آن به رقم یک میلیارد دلار شد و آن را از ضرورت های صادرات کشور دانست.


گزارش ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افزود: پیشنهاد شده در مرحله نخست 500 میلیون دلار، از محل صندوق توسعه ملی به عنوان افزایش سرمایه صندوق در نظر گرفته شود و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار ثبت این موضوع در بودجه شده ایم.
وی با بیان آنکه تعهدات سررسید نشده صندوق اکنون به رقم دو میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش یافته است، افزود: صندوق اکنون 12 برابر سرمایه اش در ریسک قرار دارد که از حد متعارف جهانی بالاتر است.
وزیر صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: اجازه پوشش ریسک به میزان 15 برابر سرمایه به صندوق ضمانت صادرات ایران داده شده، در عین حال خروج از رکود در برنامه جدی دولت قرار دارد و راه اصلی خروج غیرتورمی از رکود را صادرات دانست.
به اعتقاد نعمت زاده، امکان دستیابی به اهداف بزرگ صادراتی با اعداد و ارقام یادشده و حمایت های کامل و لازم از پروژه های بزرگ صادراتی به ویژه صدور خدمات فنی و مهندسی از صندوق سلب می شود.
این مقام مسئول، افزود: جمهوری اسلامی ایران باید ابزارهای حمایتی خود، از صادرات کشور را تقویت نماید.
وی در سخنان خود اهمیت اعتبارسنجی دقیق و درست از صادرکنندگان را خاطرنشان ساخت و گفت: فرایند اعتبارسنجی در بانک ها با توجه به معوقات بانکی، چندان دقیق نیست و اطلاعات اعتباری جمع آوری شده از سوی بانک ها هرچند سودمند اما کافی به نظر نمی رسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پروژه علمی جدید در خصوص اعتبارسنجی و رتبه بندی تمام صادرکنندگان با مشارکت صندوق ضمانت صادرات و سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری اجرایی شده و براساس این الگو صادر کنندگان و نهادهای تولیدی و صادراتی با توجه به درجه اعتبار در گروه، طبقه بندی خواهند شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بر اهمیت توانمندسازی مشتریان و جامعه صادراتی از طریق ارائه مشاوره های مختلف تاکید کرد.
براساس این گزارش؛ در این جلسه طاهر شه حامد مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال 1392 ارائه داد.
وی موجودی چهار هزار و 500 میلیارد ریالی حقوق صاحبان سهام صندوق را خاطرنشان کرد و گفت: مانده تعهدات در پایان سال مالی مورد اشاره به رقم 52 هزار میلیارد ریال رسید.
وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این آمار در واقع صندوق در پایان سال گذشته، 12 برابر سرمایه خود تعهد برداشته که این میزان به مراتب بالاتر از نرخ متوسط و مورد پذیرش جهانی است.
شه حامد، میزان کل بیمه نامه ها و ضمانتنامه های صادره در سال 1392 را برابر با 29 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که این میزان پوشش، حدود 3.4 درصد صادرات غیرنفتی ایران را در برمی گیرد.
اقتصام (1)1559**1558


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن