تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820642646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش آفرینی 6 نسل تئاتر فارس در سرگذشت باورنکردنی آلیس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نقش آفرینی 6 نسل تئاتر فارس در سرگذشت باورنکردنی آلیس خبرگزاری پانا: در ˝سرگذشت باورنکردنی آلیس ...˝ پینوکیو و دون کیشوت در شیراز همبازی می شوند!
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور ساعت 14:11



به گزارش خبرگزاری پانا، نمایش فانتزی و متفاوت "سرگذشت باورنکردنی آلیس در سرزمین عجایب"، به کارگردانی آرمان طیران در شیراز به روی صحنه رفت. این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه در این نمایش حدود 40 بازیگر از 6 نسل تئاتر استان فارس به نقش آفرینی خواهند پرداخت گفت: "سرگذشت باورنکردنی آلیس در سرزمین عجایب"، نمایشی اپیزودیک مبتنی بر کولاژهای نمایشی کوتاه مرتبط با هم در فضای مفرح و شاد تالیف شده است.
طیران با بیان اینکه در سرزمین عجایبِ نمایش شخصیت هایی همچون پینوکیو، مسافر کوچولو،‌ دزد دریایی، جهانگرد، دون کیشوت و ... با یکدیگر برخورد می کنند گفت: «آلیس در این نمایش در واقع مخاطب است که خود در میان این کارکترها و سرزمین عجایب می بیند.»
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: «در فضای فانتزی این نمایش، زیبایی ها، زشتی ها و روابط انسانی در جامعه جهانی دیده می شود و کلیت کار، مدیون فضای فانتزی کارهای والت دیزینی و آثار تیم برتون است.»

نویسنده نمایش های (تویی که نمیشناسمت، منو صدا کن شاه لیر، مکافات، اینجا کنار من، یک زندگی ساده، آش قجری، فرشاد یا زندگی خصوصی یک نفر دیگر، قضیه انیس الدوله، سوگلی دربار) با بیان اینکه در این حدود 40 بازیگر از 6 نسل حضور خواهند داشت گفت: «در "سرگذشت باورنکردنی آلیس در سرزمین عجایب" از بازیگر سه و نیم ساله تا 8 ساله به ایفای نقش می پردازند که از 5 گروه فعال و مصوب تئاتر استان فارس گرد هم آمده اند.»
طیران افزود: آرشام اکابری، وحید انجامی پناه، زاوش تقوایی، میثم و نوید جعفری، پویا چهل تنان، جمشید حصاری، ترانه حمادی، علی و مهران حیدری، شکیلا درودی، علیرضا دهقان، شمس آفاق شفیعی، پروین شیرازی، محمودرضا عالم، شهباز عباسی ، مهران عبدلی، هومن عسکری، محسن فولاد پیکر، حسین قهرمانی، امیرحسین گرامی، پریسا گل ریز خاتمی، کیمیا مباشری، پانته آ محمدی، هاجر محمدی، محمدصادق مرادیان، مهران مقدر، میثم موسوی، یوسف موسوی، میرحسن میرجعفری، اشکان نبی الهی، آرمان نریمان و سعید نظری بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش آفرینی می کنند. همچنین خلق و اجرای موسیقی این اثر نمایشی را سهند شکرزاده بر عهده داشته است.
این نمایشنامه نویس فعال و موفق شیرازی در ادامه گفت: «دستیار کارگردان "سرگذشت باورنکردنی آلیس در سرزمین عجایب"، مهران حیدری، عکس ستاره دژم و رضا پور جعفری و تهیه فیلم بر عهده علی شریفی و علی رضا شکوهیان است.
طیران در پایان با بیان اینکه این اثر یک نمایش بلک باکس است گفت: «به دلیل همزمانی با جشنواره تئاتر، این نمایش در اولین اجرای خود برای اجرای محیطی آماده شده است و تا پایان شهریورماه در نگارخانه افدستا واقع در خیابان پاسداران، روبروی خیابان شهید کلاهدوز، کوچه 58، ساختمان عاج اجرا خواهد شد.»
آرمان طیران یکی از نمایشنامه نویسان پرکار است که آثار او توسط گروه های مختلف تئاتر در سراسر کشور به روی صحنه می رود. علاوه بر تالیف نمایشنامه های متعدد، آثاری همچون نمایشنامه «در حال کندن پوست پیاز » و «زندگی دیگران » توسط انتشارات نمایش وابسته به مرکز هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب «درباره آگوستو بوآل و سیستم ژوکر» توسط انتشارات افراز و نمایشنامه «مثل نمک (برای) پاشیدن روی زخم» توسط نشر سایه گستر به چاپ رسیده است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن