تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804366469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اداره کل تعاون خوزستان:ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون اداره کل تعاون خوزستان:ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش بسزایی در اشتغالزایی دارد آبادان - ایرنا - معاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: ترویج فرهنگ کار آفرینی نقش بسزایی در پیشرفت واحدهای تعاونی و اشتغالزایی دارد.


به گزارش ایرنا "رضا میرانی" روز دوشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شرکت های تعاونی خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به تمایل افراد به اشتغال و حقوق دولتی افزود: تبدیل تمایل افراد از اشتغال دولتی به کارآفرینی برای خروج کشور از رکود اقتصادی لازم است.
وی نبود آگاهی و آموزش را از مهمترین مشکلات تعاونی های استان خوزستان دانست و گفت: افراد برای راه اندازی شرکت تعاونی و ورود به عرصه تعاون باید اطلاعات کافی داشته باشند تا در این عرصه موفق شوند.
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تامین 25 درصد اقتصاد کشور از طریق تعاون تا پایان برنامه پنجم توسعه را یادآور شد و افزود: مسوولان توجه ویژه ای به بخش تعاون داشته اند ولی نبود ضمانت نامه های اجرایی مشکلات زیادی را در اجرای اصل 44 بوجود آورده است.
وی با اشاره به نقش بخش تعاونی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه اظهار کرد: حمایت غیر پولی دولت از بخش تعاون همچون معافیت مالیاتی و بیمه می تواند در پیشرفت تعاونی ها موثر باشد.
میرانی کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی را از مشکلات اصلی شرکت های تعاونی دانست و افزود: متاسفانه بانک ها به عنوان بنگاه های اقتصادی هیچ سودی برای جامعه ندارند.
وی با تاکید بر لزوم تغییر شرایط اقتصادی و مقررات در محیط کسب و کار گفت: ارائه تسهیلات بانکی با کارمزد چهاردرصد به شرکت های تعاونی می تواند فضای کسب و کار را در کشور بهبود بخشد.
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به اجرای طرح شناسایی تعاونی های فعال در خوزستان اشاره کرد و افزود: شناسایی سهم بخش تعاون در اقتصاد استان به منظور جمع آوری آمار دقیق از تعاونی های فعال در عرصه اقتصادی آغاز شده است.
فرماندار خرمشهر نیز در این نشست نبود برنامه ریزی بلندمدت را مشکل اصلی تعاونی های این شهرستان خواند و گفت: شرکت های تعاونی موجود در خرمشهر بر اساس توسعه و برنامه ریزی کوتاه مدت پیش می روند که این امر مشکلاتی را برای آنان بوجود آورده است.
"عبداله حسینی" تعداد شرکت های تعاونی ثبت شده در خرمشهر را 850 تعاونی برشمرد و گفت: فقط 90 تعاونی از این تعداد فعال هستند که برخی از آنها به دلیل نداشتن سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه مشکل دارند.
وی با انتقاد از صدور مجوز فعالیت شرکت تعاونی به افراد بدون تخصص، آگاهی و اطلاعات افزود: این شرکت ها علاوه بر هدر دادن سرمایه با شکست مواجه می شوند.
فرماندار خرمشهر وجود ظرفیت های فراوان اقتصادی در زمینه کشاورزی و تجارت در این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: بخش تعاون باید به عرصه تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی ورود کند.
وی به مشکلات پساب طرح پرورش آبزیان در مجتمع شهید احمدیان اشاره کرد و افزود: پیگیری در خصوص سیفون و هدایت پساب استخرهای پرورش ماهی از طریق سازمان آب و برق صورت گرفته که قرار است اقداماتی برای رفع این معضل صورت گیرد.
حسینی تشکیل کمیته ای برای پیگیری رفع مشکل طرح توسعه پرورش آبزیان مجتمع شهیداحمدیان را ضروری دانست و گفت: بیش از 12 هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند لذا برای دفع پساب این مجتمع باید کمیته ای متشکل از سازمان آب و برق، محیط زیست، تعاون و شیلات تشکیل شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر نیز در این نشست با اشاره به مهیا بودن شرایط تولید و اشتغال برای تعاونی ها اظهار داشت: طبق مصوبه 89 دولت، شرکت تعاونی توسعه و عمران هر شهرستان باید تشکیل شود لذا این تعاونی با 820 نفر عضو در خرمشهر تشکیل می شود.
"غلامعباس بحرانی" برگزاری 12 نشست با اساتید دانشگاه ها برای تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران خرمشهر افزود: افراد با سابقه علمی و اجرایی دارای تعهدات اخلاقی بالا برای مدیریت این شرکت انتخاب شده اند.
وی هدف از تشکیل این تعاونی را تجمیع سرمایه های کوچک و انجام فعالیت های بزرگ عنوان کرد و گفت: طبق قانون، تعاونی توسعه و عمران شهرستان شرکتی است که به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و بسترسازی برای ورود به بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی می پردازد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر افزود: در هر شهرستان یک شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تشکیل می شود و تمام افراد حقیقی ساکن می توانند در آن عضویت داشته باشند.
7100/7279


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن