تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غربی ها پاسخگوی جنایات خود و همدستانشان علیه بشریت باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درنامه تشکل های دانشجویی به وزیر خارجه: غربی ها پاسخگوی جنایات خود و همدستانشان علیه بشریت باشند تهران - ایرنا - چند تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای به وزیرخارجه عنوان کردند: اگر قرار است گفت وگویی با غربی ها شود، پاسخگو بودن آنها در برابر جنایات خود و همدستانشان علیه بشریت و البته روشن کردن منطق جمهوری اسلامی در مسئله انسان و بشریت و حقوق آن باید مورد توجه قرار گیرد .


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، ستاد یادواره شهدا و مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شیراز به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به قرار زیر است:
در خبرها آمده بود که در دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک گفته بودید که آماده مذاکره درباره حقوق بشر هستید. بیان این مطلب از طرف وزیر امور خارجه نظام اسلامی ما را بر آن داشت تا مواردی چند را گوشزد کنیم:
1) تجربه مذاکرات هسته ای با 1+5 تاکنون نشان داد نه تنها مذاکره با غربی ها برای جمهوری اسلامی فایده ای ندارد که تحریم های جدید آنها طی این 8 ماه اثباتی بر خوی استکباری و بی نتیجه بودن مذاکرات است.
2) کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، که این روزها مذاکره درباره رعایت حقوق بشر در ایران را مطرح می کنند، بزرگترین ظالمان به بشریت اند، از گوانتانامو و ابوغریب و بلک واتر گرفته، تا حمایت همه جانبه از جنایات دهشتناک رژیم کودک کش صهیونیستی و تا ایجاد، حمایت و مسلح کردن گروه های تروریستی در جهان، فهرست کوچکی از اقدامات این دولت های شرور است.
3) آنچه که به عنوان موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، از طرف کشورهای غربی اعلام می شود، آزاد نبودن هم جنس بازی، اجرای حکم اسلامی و انسانی قصاص، محکومیت توطئه گران امنیتی فتنه 88 و مواردی از این دست است، مسائلی که همگی جزو ملزومات اعتقادات دینی و استقلال ملی ماست.
4) آن چه که به عنوان رسالت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مطرح است، تبیین و روشنگری مسائل بیان شده، برای جهانیان و سیاسیون جهان است، اگر قرار است گفت وگویی با کشورهای غربی مطرح شود، پاسخگو بودن آنها در برابر جنایات خودشان و همدستانشان علیه بشریت است و البته روشن کردن منطق جمهوری اسلامی در مسئله انسان و بشریت و حقوق آن.
5) چیزی که مهم است، این است که تصور نشود مذاکره در موضوع حقوق بشر، مانند مذاکرات هسته ای، محل معامله است، ما امروز مدعی حقوق انسان ها در جهان هستیم و آنها باید در برابر جهانیان پاسخگو باشند، امروز باید روش صحیح زندگی بشر و حقوق حقیقی او، به بشریت معرفی شود، نه اینکه ما از این منطق صحیح، عقب نشینی کنیم.
در پایان ضمن درخواست از برای پایان دادن به اظهارات این چنینی اعلام می داریم سیاست خارجه جمهوری اسلامی در این مدت باعث شده تا ما را در افکار عمومی ملت ها و دولت ها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می دهند.»
فراهنگ(1)**7537**1601**


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن