تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فانی: دانشگاه فرهنگیان یک سازمان استراتژیک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فانی: دانشگاه فرهنگیان یک سازمان استراتژیک است شهرری – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه، دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی از نقش ممتاز و کلیدی برخوردار است، گفت: دانشگاه فرهنگیان یک سازمان استراتژیک است.


به گزارش ایرنا، "علی اصغر فانی" روز دوشنبه همزمان با برگزاری دومین روز از نهمین اجلاس سراسری روسای پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در سالن اجتماعات شهید باهنر پردیس شهید مفتح شهرری، در سخنانی، افزود: گام نخست در تحول رو به رشد در هر سازمانی را منوط به ایجاد بهینه سازی و تحول در منابع انسانی آن سازمان است.
وی با بیان اینکه، دانشگاه فرهنگیان یکی از مهمترین اولویت های وزارت آموزش و پرورش است و ما به آن تکیه کرده ایم، به نقش استراتژیک این دانشگاه در بهسازی و تربیت نیروی انسانی متخصص اشاره و با خطاب قرار دادن روسای پردیس ها و مراکز آموزشی حاضر در این اجلاس، تاکید کرد: پیگیری این ماموریت از جمله اقدامات اساسی شما محسوب می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول وزارت آموزش و پرورش و با بیان اینکه، تا هنگامی که نیروی انسانی در آموزش و پرورش بعنوان سند و زیرساخت اصلی این وزارتخانه ترمیم و بهسازی نشود، نمی توانیم شاهد هیچگونه تحول مناسبی باشیم.
وی در ادامه، با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد یکصد هزار نفر از نیروهای آموزش دیده از سوی دانشسراها و مراکز تربیت معلم کشور در سال 1386، این اتفاق را خسارتی جبران ناپذیر دانست و گفت: این درحالی است که در دو سال گذشته حدود یکصد و 16 هزار نیروی غیر متخصص، کم تجربه و دوره ندیده وارد آموزش و پرورش کشور شده است.
فانی، با اشاره به اتفاقات هشت سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش، ضمن تاکید بر برنامه ریزی به منظور غربالگری و توانمندسازی نیروهای آموزشی موجود در آموزش و پرورش، اظهار داشت: ارزش این کار به طور حتم کمتر از تربیت معلم نیست و چه بسا سخت تر هم باشد
وی همچنین با بیان اینکه، در حال حاضر 250 هزار مدیر در سطوح مختلف آموزش و پرورش کشور در حال خدمت رسانی هستند، یکی از معضلات فعلی وزارت آموزش و پرورش را فعالیت افراد در بخش های تخصصی عنوان کرد و افزود: تمامی این مدیران و کارشناسان نیازمند برنامه ریزی به منظور آموزش در بخش های مختلف از جمله برنامه ریزی، آموزشی، پژوهشی، مالی و بودجه و برنامه ریزی درسی هستند و این از وظایف دانشگاه فرهنگیان است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین ضمن تاکید بر برقراری کلاس های آموزشی کارورزی برای نیروهای آموزشی در پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، گفت: برای آموزش معلمان بایستی از بهترین و کارآمدترین اساتید استفاده شود.
فانی همچنین در خصوص کمبود فضای آموزشی پردیس ها و مراکز آموزش عالی فرهنگیان در برخی استان های کشور نیز گفت: در شرایط فعلی به تمامی استان های اعلام شده که مدارس و مراکز آموزشی بدون استفاده خود را به منظور تربیت معلم در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه، چارت جدید سازمانی دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسیده است، از مدیران و روسا و مدیران پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان درخواست کرد که در انتصاب افراد در پست ها از افراد توانمند استفاده و در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.
در ادامه این اجلاس که با حضور دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر احمد احمدی رییس سازمان تدوین کتاب درسی و کتاب مبنائی در علوم انسانی برای دانشگاهها(سمت) و همچنین جمعی از روسای پردیس ها و مراکز آموزشی عالی فرهنگیان همراه بود، برای نخستین بار یک تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و سازمان"سمت" به امضاء طرفین رسید.
703//1348


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن