تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدیر مدیرکل یونسکو از استاندار فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با ارسال پیامی صورت گرفت؛ تقدیر مدیرکل یونسکو از استاندار فارس خبرگزاری پانا: مدیرکل یونسکو(سازمان علمی ، فرهنگی و تربیتى ملل متحد) با ارسال پیام مکتوبی، ضمن تقدیر از استاندار فارس، سفر به شیراز و دیدار از تخت جمشید و آرامگاه های حافظ و سعدی را موجب خورسندی و تاثیر عمیق بر خود دانست.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ شهريور ساعت 16:06



به گزارش خبرگزاری پانا، متن پیام ایرینا بوكووا خطاب به دكتر سید محمد احمدی به شرح زیر است:
جناب آقای دكتر احمدی
استاندار محترم استان فارس در جمهوری اسلامی ایران
استاندار گرانقدر
برای اینجانب آشنایی با جنابعالی كه در طی سفر اخیرم به جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت مایه بسی مباهات و افتخار است. به محض بازگشت به پاریس، علاقه مند بودم تا از جنابعالی و همكارانتان در شهر شیراز و استان فارس به خاطر میهمان نوازی گرم و میزبانی شایسته تان از اینجانب و هیات همراه در سفر اخیر به استان شما، سرزمین شعراء و بوستانها كمال سپاس را داشته باشم.
همچنین سپاس من را به خاطر ضیافت شامی كه در كمال سخاوتمندی به افتخار بنده برپا داشتید و فراهم كننده فرصتی بود تا مذاكراتی رودرو با جنابعالی و سایر میهمانان افتخاری داشته باشم پذیرا باشید.
بازدید اینجانب از عجایب شگفت انگیز جهان، پرسپولیس، تاثیری عمیق بر من داشت و موجب گردید قدرشناس ثروت غیرقابل انكار میراث فرهنگی كه تاثیرگذار بر تمدن بشریت به عنوان سرچشمه علوم، عقلانیت و شكیبایی است و پیوند دهنده و سهیم كننده سودمندی برای ایران و بشریت به طور كلی است باشم و این به ما می آموزد كه در عصر تنازع و تنوع در كنار یكدیگر زندگی كنیم. تبادل دیدگاه های اینجانب با مقامات و كارشناسان جنابعالی در خصوص مواردی كه نگرانی های متقابل است، همچون توجه به اصل نیاز به ایجاد ارتباط میان حفاظت و گردشگری پایدار و توسعه شهری، همچنین چالش ایجاد تغییرات اقلیمی وسیع در سایت میراث به مانند پرسپولیس بسیار سازنده و مناسب بود. بسیار خرسند شدم از اینكه فرصت بازدید از آرامگاه حافظ و سعدی ایجاد گردید تا به این دو شاعر مشهور ایرانی كه اغلب در سخنرانی هایم از آنان نقل قول می نمایم ادای احترام نمایم.
اینجانب ماموریتم در ایران را با این اعتقاد راسخ به پایان رساندم كه میراث فرهنگی چه به صورت منقول و چه نامنقول، چیزی است كه پیوند دهنده افراد حول ارزشهای مشترك است و هدایت كننده و راهبری مطمئن جهت توسعه اجتماعی اقتصادی پایدار خواهد بود، و این همانگونه كه شاید جنابعالی بدانید وضعیتی است كه یونیسكو در فرمول بندی هایش در دستوركار توسعه تا قبل از سال 2015 مدنظر قرارداده است.
در این خصوص بسیار امیدوارم یونیسكو به استفاده از حمایت قوی شخص شما ادامه دهد، به مانند آنچه كه در استان شما انجام شده است در زمینه كاربردی شدن تحصیلات گوناگون، علم و فعالیت های فرهنگی در استان فارس. در خصوص قسمت اینجانب نیز، این اطمینان خاطر را خواهم داد از هیچ گونه تلاشی تا پایان دریغ نخواهم ورزید.
با تشكر مجدد و آرزوی بهترین ها
با سپاس
ایرینا بوكووا











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن