تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799182526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين همايش توليد فرآورده‌هاي غذايي با ماندگاري بالا برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
نخستين همايش توليد فرآورده‌هاي غذايي با ماندگاري بالا برگزار مي‌شود نخستين همايش روش‌هاي افزايش ماندگاري فرآورده‌هاي غذايي (بدون مواد افزودني) با هدف هدايت پتانسيل تحقيقاتي کشور به سمت حل مشکلات صنايع غذايي، 12 و 13 اسفندماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در فضاي رقابتي کنوني، واحدهاي توليد‌کننده صنعت غذا همچون بسياري از صنايع ديگر براي توليد و فروش محصولات خود با مشکلات عديده‌اي روبرو هستند. مصرف‌کنندگان متقاضي محصولات متنوع، خوش طعم، بهداشتي و با کيفيت هستند که همگي به طور مستقيم با فناوري توليد در ارتباط است. در واقع مي‌‌توان اذعان داشت امروزه بيشترين رقابت در صنعت غذا در ابعاد تکنولوژيک است.
در اين ميان بهره‌گيري از آخرين فناوري‌هاي روز دنيا براي حفظ و گسترش بازار صنعت غذا و فرآوري غذا امري ضروري بوده و آينده متعلق به محصولات و فرآورده‌هايي است که اهدافي همچون بهبود کارايي، طولاني شدن عمر ماندگاري و تازگي محصول، بهبود کيفيت و ايمني غذا را از طريق بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين نظير خلاء و نانو دنبال مي‌کند.
براساس اين گزارش: «نخستين همايش روش‌هاي افزايش ماندگاري فرآورده‌هاي غذايي»، (بدون مواد افزودني) در حالي برگزار مي‌شود که امنيت غذايي به عنوان عنصر اصلي سلامت جسماني و رواني هر روز در کشورهاي در حال توسعه، مورد تهديد قرار مي‌گيرد.
سيد علي مرتضوي رئيس اين همايش در کنفرانس خبري اين همايش گفت: از بين رفتن بخش زيادي از محصولات کشاورزي و اتلاف آنها از چرخه توليد تا مصرف، به صورت امري رايج درآمده است.

35درصد از محصولات کشاورزي در ايران از بين مي‌رود
وي افزود: به طور متوسط 35 درصد محصولات کشاورزي در ايران در مراحل مختلف ضايع مي‌شوند که اين ميزان، مي‌تواند غذاي 15 تا 20 ميليون نفر از جمعيت کشور را تامين کند.
رئيس نخستين همايش توليد فرآورده‌هاي غذايي با ماندگاري بالا تصريح کرد: براساس آمار و ارقام هم‌اکنون ميزان ضايعات صيفي‌جات و سبزيجات در ايران 50 درصد و ضايعات نان بيش از 30 درصد است.

صادرات 45 ميليون تن مواد غذايي
مرتضوي با بيان اينکه ميزان صادرات مواد غذايي در حال حاضر تقريبا 45 ميليون تن به ارزش حدود 5 ميليارد دلار است، گفت: براساس برنامه پيش‌بيني شده، اين ميزان تا سال 1400 بايد به چند برابر افزايش يابد و به حداقل 185 ميليون تن برسد.
وي افزود: در چند دهه آينده نياز به غذا 2 برابر مي‌شود، تغييرات آب و هوايي و کاهش ظرفيت‌هاي توليد از يک سو و اجراي سياست‌هاي کلان در جهت رشد جمعيت از سوي ديگر، تقاضا براي غذا را بيشتر مي‌کند، لذا اگر فکر اساسي براي رفع اين نياز صورت نگيرد، بحران گرسنگي در کشور حتمي خواهد بود.
رئيس نخستين همايش توليد فرآورده‌هاي غذايي با ماندگاري بالا با اشاره به حادثه‌خيز بودن ايران به لحاظ شرايط طبيعي و اقليمي گفت: اين موضوع توجه ويژه به توليد مواد غذايي با ماندگاري بالا را امري اجتناب‌ناپذير کرده و در اين همايش ارايه مقالات و گردهمايي متخصصان، بدون شک دستاوردهاي قابل توجهي را به همراه خواهد داشت.
مرتضوي از تروريسم غذايي به عنوان مفهوم جدي در اين حوزه ياد کرد و افزود: علاوه بر مشکلات طبيعي، بحث تأمين و توزيع غذاي سالم در شرايط مختلف جنگي و حملات تروريستي تبديل به يک چالش جدي شده است که موضوع افزايش ماندگاري غذا بسيار حائز اهميت است.
وي اظهار داشت: نگاه کشورهاي جهان سوم به مسأله خوراک، رفع گرسنگي است در حالي که بايد اين مسأله به رفع گرسنگي سلولي تبديل شود به همين دليل توليد ريزمغذي‌ها، ويتامين‌ها و ترکيبات مورد نياز انسان از اهميت فراواني برخوردار مي‌شود.
رئيس نخستين همايش روش‌هاي افزايش ماندگاري فرآورده‌هاي غذايي گفت: برگزاري همايش ياد شده گامي مؤثر در توجه بيشتر مسئولان کشور نسبت به اهميت غذا است و توجه ويژه محققان و سرمايه‌گذاران کافي است تا در زمينه توليد فرآورده‌هاي غذايي با ماندگاري بالا، کم حجم با انرژي زياد و مزه‌اي مناسب به صورت انبوه در کشور انجام شود.
مرتضوي اظهار داشت: جاي تأسف است که با داشتن تکنولوژي قوي در حوزه مواد غذايي و محققان و دانشجويان فعال، همچنان در جايگاهي نامطرح در دنيا قرار داشته باشيم و اين در حالي است که چندي پيش، نشريه نيوزويک با توجه به رشد جمعيت دنيا، درباره اهميت غذا و مواد غذايي با تيتري برجسته به صراحت اعلام داشت که در آينده نزديک، «غذا» سلاح است.

70 درصد درآمد خانوارها در کشورهاي توسعه يافته صرف تأمين مواد غذايي مي‌شود
وي همچنين به ميزان هزينه خانوارها براي تأمين غذا اشاره کرد و افزود: در کشورهاي در حال توسعه به طور ميانگين خانوارها 70 درصد درآمدشان را صرف تأمين مواد غذايي مي‌کنند در حالي که در کشورهاي صنعتي اين رقم بين 15 تا 18 درصد است.
رئيس نخستين همايش روش‌هاي افزايش ماندگاري فرآورده‌هاي غذايي با بيان اينکه مجلس شوراي اسلامي در برگزاري اين همايش دخيل است، بيان داشت: براي اينکه دستاوردهاي و پيشنهادات نهايي در اين همايش بدست آيد از مسئولين قانونگذاري، اجرايي و بهداشتي کشور دعوت شده که در اين همايش شرکت کنند.
مرتضوي با اشاره به آماري از وزارت تعاون گفت: صنايع غذايي از نظر ارزش افزوده در رتبه ششم کشور قرار دارد که اين ميزان 11 برابر ارزش افزوده لوازم صوتي و تصويري و 5.2 برابر صنايع نساجي و 4 برابر صنايع لاستيکي کشور است.

جايگزيني مواد نگهدارنده طبيعي با شيميايي هزينه‌بر است
در ادامه اين نشست محمد حسين عزيزي دبير علمي همايش گفت: طبق آمار بانک مرکزي حدود 25 درصد از درآمد خانواده‌ها در کشور به طور متوسط صرف غذا مي‌شود در حاليکه اين ميزان در برخي از خانواده به 50 درصد و يا حتي بيشتر هم مي‌رسد.
وي افزود: بنابراين غذا براي خانوارها مهم است و بايد در حفظ و نگهداري آن با توجه به هزينه‌ توليد بالا دقت شود و از ضايعات آن جلوگيري به عمل آورد.
دبير علمي همايش در ادامه اين نشست در مورد علت عدم استفاده از مواد نگهدارنده طبيعي در صنايع غذايي کشور، اظهار داشت: دليل عمده آن گراني اين مواد و همچنين افزايش نهايي قيمت توليد است اما مي‌‌توان با فرهنگ‌سازي در بين مردم اين ذهنيت را در آن‌ها بوجود آورد که با پرداخت هزينه بيشتر براي استفاده از مواد سالم غذايي سالم مي‌توان هزينه‌هاي درماني را کاهش داد و اين هزينه‌ها را جايگزين يکديگر کرد.
وي افزود: کل دنيا به سمت سالم سازي مواد غذايي در حال پيش‌روي است و ما هم در کشور جايگزين‌هاي مناسب طبيعي به جاي افزودني‌هاي شيميايي داريم که اين موضوع مي‌تواند به سلامت جامعه کمک شاياني کند.
براساس اين گزارش، اين همايش در نظر دارد تا با بهره‌گيري از تجارب کليه کارشناسان و متخصصين علوم و صنايع غذايي کشور نگاه دقيق‌تري به روش‌هاي متداول افزايش ماندگاري محصولات و توليدات صنايع غذايي کشور در سه بخش مواد اوليه، فرآوري و توليد و همچنين بسته‌بندي و نگهداري داشته باشد.
هدايت پتانسيل تحقيقاتي کشور به سمت حل مشکلات صنايع غذايي کشور، بررسي روش‌هاي افزايش ماندگاري محصول در بخش‌هاي تهيه مواد اوليه، فرآوري و بسته‌بندي، بررسي تخصصي افزودني‌هاي مورد استفاده در صنايع غذايي کشور، شناسايي نيازهاي پژوهشي صنايع غذايي کشور، معرفي روش‌هاي جديد آناليز افزودني‌هاي صنايع غذايي از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن