تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818962338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمالوندی : کلنگ احداث دو نیروگاه جدید اتمی امسال زده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمالوندی : کلنگ احداث دو نیروگاه جدید اتمی امسال زده می شود تهران-ایرنا- معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی کشورمان پیش بینی کرد کلنگ دو نیروگاه جدید اتمی امسال زده شود.


«بهروز کمالوندی» درباره سفر اخیرش به روسیه و پیش بینی امضای توافقنامه با این کشور برای احداث نیروگاه جدید گفت: در حال نهایی کردن توافقاتی هستیم که جنبه های حقوقی و تجاری و فنی دارد. هریک از اینها بحث های مفصلی را دارد. توافقات می بایست کامل و نهایی شود و به همین دلیل، هم آقای اسپاسکی اخیرا در ایران بود و هم سفر من به روسیه و ملاقات با آقای اسپاسکی همتای خودم در روس اتم انجام شد و صحبت های خیلی خوبی داشتیم.
کمالوندی افزود: با آقای کرینکو رئیس روس اتم صحبت شد؛ و در ارتباط با احداث دو نیروگاه حداقل با قدرت یک هزار مگاوات مجهز به آب شیرین کن در جوار همین سایت نیروگاه اول بوشهر، نزدیک به تفاهمات قطعی هستیم.
وی اظهار داشت: ملاحظات تجاری تمام شده و ملاحظات فنی هم درحال تمام شدن است و یک یا دو نکته حقوقی وجود دارد که فکر می کنم ظرف هفته های آینده به نتیجه قطعی برسیم.
کمالوندی ادامه داد: پیش بینی ما این است که بتوانیم در طول همین سال میلادی، قرارداد مربوطه - پروتکل- و یادداشت تفاهم را در این زمینه و قراردادهای جنبی متعددی که دارد، امضا کنیم و کار کلنگ زنی دو نیروگاه را در طول امسال داشته باشیم.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العالم، کمالوندی درپاسخ به سوالی درباره تعیین هزینه ساخت این دو نیروگاه و تشابه یا اختلاف آنها با نیروگاه فعلی بوشهر گفت: به لحاظ قیمت، مذاکرات ما تقریبا تمام شده است. از نظر مشخصات فنی تقریبا مشابه همین نیروگاه فعلی بوشهر البته با جنبه های تکمیلی بیشتر و پیشرفته تر و مجهز به آب شیرین کن خواهد بود.
وی تصریح کرد: این امر کمک می کند که ما بتوانیم بخش مهمی از آب شرب و کشاورزی را در منطقه جنوب کشور، تامین کنیم. به نظرم، ظرف یک یا دو هفته آینده بتوانیم مذاکرات تجاری را نیز تمام کنیم.
کمالوندی درپاسخ به سوالی درباره زمان بری احداث این نیروگاهها گفت: ما بین پنج تا هفت سال را پیش بینی می کنیم و به طور کلی، این نوع نیروگاه ها در دنیا یک معدلی بین پنج سال تا هفت سال دارند. به طور معمول، کمتر از پنج سال طول نمی کشد.
سیام(1)**2021**1449


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن