تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813266341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمن‌ها داوطلبانه و غیر سیاسی هستند/ سمن‌های گناوه توسعه می‌یابند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر نوروزی عنوان کرد:
سمن‌ها داوطلبانه و غیر سیاسی هستند/ سمن‌های گناوه توسعه می‌یابند
گناوه - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه گفت: سمن‌ها داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیر سیاسی هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نوروزی صبح دوشنبه در همایش گذر از کما، آسیب شناسی و بررسی راهکارهای سازمان های مردم نهاد در سالن مرکز فنی و حرفه‌ای گناوه اظهار داشت: مردم در بین شعارهای مختلفی که در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد به شعار تدبیر و امید رای دادند. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه گفت: دولت تدبیر و امید معتقد است که در شرایط دموکراسی مبتنی بر رای مردم باید پایه اصلی توسعه را با محوریت مردم در نظر گرفت و برای موفقیت در این عرصه لازم است تا سازمان های مردم نهاد تقویت شوند. نوروزی بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد باید با برخورداری از استقلال یار دولت باشند و رییس جمهوری نیز سمن ها را فرصتی در کنار دولت و نه تهدید می دانند. وی ادامه داد: برای توسعه کشور نیازمند یک جامعه قدرتمند هستیم و جامعه قدرتمند نیز نیازمند مشارکت بیشتر مردم و برای اینکه زمینه های حضور و مشارکت حداکثری آنها را در برنامه ها داشته باشیم، نیازمند این سمن ها هستیم.

نوروزی با اشاره به تعریف سمن ها اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد بخشی از ساختار دولت به شمار نمی روند اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین مردم و دولت می توانند ایفا کنند. وی با اشاره به تکیه و اساس این سازمان ها افزود: اساسا سازمان های مردم نهاد با تکیه بر سه اصل داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیر سیاسی و به دلایل مختلف ممکن است تشکیل شوند و یکی از این دلایل آن نیز اهداف انسان دوستانه است. نوروزی با اشاره به دیگر اهداف سمن ها خاطرنشان ساخت: دلیل دوم این مهم نیز احساس نیاز یا تجربه شخصی در برخورد با معظلات اجتماعی و سومین دلیل نیز دستورات و سفارشات بزرگان در زمینه کارهای انسان دوستانه است. وی متذکر شد: نخستین علت در زمینه بقای سازمان های مردم نهاد خودجوششی و نیاز طبیعی  است که باید نیاز به وجود این سمن ها را احساس کنیم و دومین علت آن نیز اهداف مشترک اعضاء و هماهنگی و همراهی اعضاء با یکدیگر و پرهیز از تفرقه و سومین دلیل آن نیز قانونمندی و احترام به قانون گروه است. نوروزی تاکید کرد: دلیل چهارم برای بقای سازمان های مردم نهاد برنامه ها و فعالیت های مدون و مشخص و دلیل پنجم جلب مشارکت افراد جامعه و دلیل ششم نیز استقلال و ابتکار و استحکام سمن ها درحوزه فعالیت خود است. وی به نقش کم نظیر سمن ها در حل معضلات اجتماعی اشاره و تصریح کرد: برای حل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد نیازمند آن هستیم که سازمان های مردم نهاد شکل بگیرد. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: این سازمان ها می توانند در عرصه های زیست محیطی، بهداشت و سلامت، مبارزه با آسیب های اجتماعی، مبارزه با فقر و نابرابری، انواع آسیب های اجتماعی و حقوق شهروندی سمن ها می توانند به یاری دولت آمده و تاثیرگذار باشند.

مشاور فرماندار شهرستان گناوه در امور سازمان های مردم نهاد نیز در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همایش سازمانهای مردم نهاد با عنوان"گذر از کما، آسیب شناسی و بررسی راهکارهای توسعه سازمانهای مردم نهاد" با حضور هومن اهرامی از تهران و با همکاری فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه برگزار شده است. حجت مرادی گفت: این همایش، نخستین همایش در نوع خود است که در سال جاری برگزار شده و قرار است تا پایان سال جاری نیز چند همایش دیگر با حضور سمن های شهرستان در حوزه های مختلف برگزارشود.


۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۱۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن