تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرمای فارس 36 میلیون دلار ارزآوری داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خرمای فارس 36 میلیون دلار ارزآوری داشت شیراز - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سال گذشته 33 هزار تن خرمای فارس به ارزش 36 میلیون دلار از این استان صادر شد.


محمد مهدی قاسمی ، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:سالانه بیش از 170 هزار تن خرما در فارس تولید می شود که این میزان 13 درصد از کل خرمای کشور را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد:ازمجموع خرمای تولیدی استان فارس سالانه 130 هزارتن به سایراستان ها یا خارج از کشور صادر می شود و با برنامه ریزی های انجام شده امسال میزان صادرات این محصول به خارج از کشور افزایش خواهد یافت .
وی اضافه کرد:تاکنون بیش از 100 رقم خرما در استان فارس شناسایی شده و رقم شاهانی با 33.8درصد بیشترین سطح زیر کشت و ارقام زاهدی و کبکاب به ترتیب با 25.7 درصد و 13.5 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند .
قاسمی بیان داشت:خرمای فارس در شهرستان های جهرم ، خنج ، داراب ، زرین دشت ، فراشبند ، فسا ، فیروزآباد، قیروکارزین ، کازرون، گراش ، لارستان ، لامرد و مهر (MOHR) تولید می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد:20 درصد از خرمای تولیدی فارس در زمره خرماهای درجه سه و ضایعاتی است و در صنایع فرآوری به لواشک ، قند ، سرکه ، الکل و شیرینی تبدیل می شود.
قاسمی افزود:هم اینک 34 واحد بسته بندی و فرآوری خرما در این استان وجود دارد که تنها 12 واحد آن با ظرفیت پایین فعال است.
این مسوول بیان کرد:صنایع بسته بندی و فرآوری خرما در این استان بسیار ضعیف است و نیاز به توجه مسوولان دارد .
وی گفت:بازاریابی نامناسب، آشنا نبودن به ذائقه بازارهای هدف ، ،بسته بندی نامناسب، آشنا نبودن مردم با مزیت مصرف محصولات فرآوری شده خرما و همچنین مشکلات مالی واحدهای فرآوری ، از جمله مسائلی است که موجب غیر فعال شدن واحدهای بسته بندی و فرآوری خرما شده است.ک/3
680 /679


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن