تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802977240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات آبی اصفهان جنبه بین المللی دارد/ مهاجرت در کمین پایتخت فرهنگی جهان اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان موسوی لارگانی در گفتگو با مهر:
مشکلات آبی اصفهان جنبه بین المللی دارد/ مهاجرت در کمین پایتخت فرهنگی جهان اسلام
اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده استان اصفهان در مجلس با بیان اینکه مشکلات آبی اصفهان جنبه کشوری و بین المللی دارد، گفت: در سال های گذشته اصفهان به عنوان یک شهر مهاجرپذیر محسوب می شد اما وضعیت کنونی استان به گونه ای است که اگر چاره ای برای مشکل آب اندیشیده نشود، در آینده نزدیک اصفهانی ها مجبور به مهاجرت می شوند.



حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با توجه به حضور حجت الاسلام ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب در اصفهان اظهار داشت: مدتی است که مسئولان کشوری جلساتی را در اصفهان داشتند و تعاملاتی در شورای اداری استان درباره مشکلات استان اصفهان به ویژه احیای زاینده رود و رفع مشکل خشکسالی انجام شده است.

نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استاندار اصفهان از آقای ناطق نوری خواست تا خواسته مردم  اصفهان را به گوش رهبر معظم انقلاب برساند تا تمهیدی جدی درباره این استان که اکنون با چالش جدی آب روبرو است، انجام شود و  هم مواردی درباره پیگیری این درخواست مطرح کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت آبی اصفهان اکنون به مرحله اسف بار رسیده است، اضافه کرد: در سال های گذشته اصفهان به عنوان یک شهر مهاجرپذیر محسوب می شد اما وضعیت کنونی اصفهان به گونه ای است که در آینده نزدیک اصفهانی ها به دلیل سختی زندگی مجبور به مهاجرت می شوند.

مشکلات ناشی از خشکی تالاب گاوخونی تمام ایران را تهدید می کند

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مشکل آب اصفهان فقط جنبه کشوری ندارد بلکه امری بین المللی است، بیان داشت: مردم ایران در ایام تعطیلات به طور معمول اصفهان را برای سفر انتخاب می کنند و روسای کشورهای سفرکننده به ایران نیز علاقه ویژه ای به بازدید از اصفهان دارند و بر این مبنا توریست های سفر کننده به ایران نیز از خشکی زاینده رود ابراز ناراحتی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تالاب ها در حفظ تعادل محیط زیستی نقش وافری دارند، اضافه کرد: اگر به خشکی تالاب گاوخونی توجه نشود معضل زیست محیطی برای کشور ایجاد خواهد کرد و به عقیده کارشناسان ریزگردهای ناشی از خشکی این تالاب به استان های مجاور و تهران نیز نفوذ خواهد کرد.

موسوی تاکید کرد: بر این اساس در جلسه شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام ناطق نوری این مسئله را مطرح کردیم که با چالش آبی اصفهان برخوردی در شان ملت ایران شود چراکه این موضوع به زودی کل کشور را درگیر خود خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفاه و آسایش مردم انقلابی و ولایت مدار اصفهان به کار ببندند و از سختی زندگی آنها بکاهند، گفت: در صورت تحریم ورود قطعات و ماشین آلات ما مشکل چندانی نخواهیم داشت اما مشکل جدی زمانی است که برای آذوقه دچار تحریم شویم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این امر  نشانه آن است که باید برای کشاورزی اهمیت خاصی قائل باشیم تا هیچ گاه محتاج دیگر کشورها در این زمینه نشویم.

وی اضافه کرد: پس از جدایی البرز از استان تهران، اصفهان نخستین استان صنعتی کشور محسوب می شود و برای کشور بیشترین ارزآوری را دارد اما از سوی دیگر به دلیل کمبود آب برخی از این صنایع عملکرد خود را به 30 و برخی 20 درصد رسانده اند.

طرح استیضاح وزیر نیرو همچنان در دستور کار است

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان اصفهان به همراه نمایندگان آذربایجان و استان های دیگر  استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده اند که در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دو سئوال درباره خشکسالی فلات مرکزی ایران و چاه های حریم زاینده رود از وزیر نیرو کرده ام که هر دو اعلام وصول شده و در دستور کار قرار گرفته که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.

نماینده استان اصفهان در مجلس تاکید کرد: موضوع مطرح شده در آخرین جلسه بهشت آباد تعیین کارشناسان مرضی الطرفین بود تا درباره تونل بهشت آباد که سال ها کار کارشناسی و هزینه صرف آن شده تصمیم بگیرند و همه بر مبنای نظر آنها عمل کنند و از دولت انتظار داریم که خود پیگیر آب آشامیدنی 5 میلیون نفر جمعیت باشد.

وی با اشاره به اینکه گرچه اکنون فصل گرما را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز بسیاری از روستاهای ما و طبقه دوم منازل  آب ندارند، اضافه کرد: دیدگاه رهبر و مسئولان بر این مسئله قرار گرفته است که جمعیت ایران گنجایش افزایش تا 150 میلیون نفر را دارد و به یقین سهم قابل توجهی از این افزایش جمعیت مربوط به استان اصفهان است و در این راستا باید برای آب آشامیدنی این جمعت چاره ای عاجل اندیشیده شود.


۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن