تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819711265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش آفرینی شوراهای حل اختلاف با حمایت های قوه قضائیه ارتقاء می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون قوه قضائیه نقش آفرینی شوراهای حل اختلاف با حمایت های قوه قضائیه ارتقاء می یابد رشت - ایرنا - معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: امروز شاهد ارتقاء و پررنگتر شدن نقش شوراهای حل اختلاف در سطح جامعه و دستگاه قضا هستیم.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین " محمد مهدی احمدی میانجی " عصر یکشنبه در دیدار با امام جمعه آستانه اشرفیه گفت: هم اکنون شورای حل اختلاف در جامعه و در دولت نقش آفرینی خوبی دارد و این جایگاه با حمایت رییس قوه قضاییه در حال ارتقاء است.
وی با بیان اینکه حمایت از شوراهای حل اختلاف کشور همواره یکی از اهدافی است که قوه قضائیه آن را مورد توجه قرار داده است، اظهار کرد: در لایحه اصلاحیه پیشنهادی، صلاحیت شورای حل اختلاف برای رسیدگی به دعاوی از 50 میلیون ریال به 200 میلیون ریال ارتقاء یافته که خود نشان دهنده اعتماد ریاست قوه قضائیه به این شوراست.
حجت الاسلام احمدی میانجی ادامه داد: در لایحه یادشده، از این پس دعاوی مالی تا نصاب دویست میلیون ریال به جز مواردی که در تاریخ لازم‏ الاجرا شدن این قانون در دادگستری مطرح است در شوراهای حل اختلاف بررسی می شود.
وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهوری در هفته قوه قضائیه نیز گفت: دکتر روحانی در این مراسم با تاکید بر تقویت شوراهای حل اختلاف فعالیت این شورا را در حل مشکلات مردم بسیار مفید ارزیابی کرده است.
وی توجه به تامین اعتبار کافی برای شوراهای حل اختلاف را ضروری دانست و گفت: انتظار داریم توجه لازم به لحاظ حقوقی برای معاش کارکنان شوراهای حل اختلاف شود.
رییس کل دادگستری استان گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر 160 شعبه شورای حل اختلاف در سطح گیلان فعالیت دارند.
" احمد سیاوش پور" گفت: در همین خصوص هم اکنون حدود 700 نفر به عنوان اعضاء این شورا در استان گیلان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف گیلان ماهانه 12 هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار می دهند، افزود: از مجموع این میزان پرونده ای که از سوی شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می شود یک چهارم آنها به صلح و سازش منتهی شده و مابقی نیز طبق قانون توسط قضات شورا به صدور رای می انجامد.
آیت ا... مختار امینیان عضو خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش ها و زحمات شوراهای حل اختلاف ، برای رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم و سلامتی هرچه زودتر مقام معظم رهبری از درگاه خداوند دعا کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون قوه قضاییه به منظور شرکت در کارگاه آموزشی کارکنان شوراهای حل اختلاف شرق گیلان به این استان سفر کرده است.ک/2
7287/ 603


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن