محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844165671
رد آزادیهای بی حد و حصر اجتماعی با توجه به راهبرد «نظام سلامت جسم»
واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
رد آزادیهای بی حد و حصر اجتماعی با توجه به راهبرد «نظام سلامت جسم»
بهتر است مسئولان مربوطه این سوال را پاسخ دهند که آیا از نظر آنها «آن عدهای که با شلاقِ بیحجابی و بیعفتی طیف مومن را مورد آماج تیرهای آتشین و شیطانی خود قرار داده اند، آزادند تا اقشار مختلف جامعه را به سوی جهنم ببرند؟!»
چکیده چندی پیش یکی از مسئولان کشور به طور تلویحی، اظهاراتی را مبنی بر عدم دخالت در دین مردم مطرح کرد که این سخنان موجبات ناراحتی، نارضایتی و اعتراض علما، مراجع دینی و نخبگان ارزشی دانشگاهها را در پی داشت. هدف از این مقاله نوشتار نقد اظهارات مذکور، با توجه به مبانی ارزشی دین، اصول فرهنگ سازمانی و همچنین با استفاده از اهداف راهبردی تضمین کننده امنیت روانی و چگونگی تضمین و بیمه سلامت جامعه و با تحلیلی مبنی بر لزوم ورود همگانی مردم و اقشار ارزشی کشور به عرصه مدیریت فرهنگی و دینی جامعه با رویکرد ارتقاء بهداشت و سلامت روانی اجتماع نگاشته شده است. مقدمه در ابتدای بحث لازم است تا پروسه عملکرد و سالم ماندن یک سیستم را بررسی کنیم. بطور مثال در نظر بگیرید که بدن انسان به عنوان مصداق واقعی یک سیستم(سازمان) است که در این سازمان، اعضاء و جوارحی در کنار یکدیگر قرار دارند. واضح است که برای عملکرد صحیح (بی نقص) بدن میبایست تمامی اعضا بدون هیچ گونه اخلالی در یک ساز و کار هماهنگ در کنار یکدیگر کار کنند. «درد» که به دلیل وجود «سنسور»هایی در بدن به نام «عصب» حس می شود باعث هوشیاری سیستم «مغزی» به عنوان مرکز اصلی و کنترل کننده اساسی بدن میگردد. در این حالت با توجه به محل «درد» این سوال پیش میآید که دلیل اصلی این معضل چیست؟ قطعاً عقل سلیم (یا همان مرکز فرماندهی بدن یعنی «مغز») حکم میکند که جهت حفظ سلامت میبایست به پزشک مراجعه شود تا پس از معاینه به معالجه مشکل پیش آمده پرداخته شود. حال این پزشک متخصص است که طبق مطالعات، پژوهشها و تجربیات چند سالهاش و با توجه به شدت درد، محل درد، عوارض آشکار در محل درد و ... نسخه برخورد و شیوه معالجه را تجویز میکند. متخصص بیماری مربوطه با دقت در میزان رشد عفونت و آسیب وارد شده و بر مبنای نتیجهگیری علمیاش، داروهای لازم را برای مصرف تجویز میکند. حال ممکن است که با مصرف داروهای معمولی مانند قرص، شربت، آمپول و یا غیره بتوان بیماری را از بین برد؛ اما در مواردی هم ممکن است هیچ کدام از این داروها توانایی کافی برای برخورد با میزان عفونت و خلل ایجاد شده در عضو را نداشته باشد و در این شرایط لازم میگردد تا عمل جراحی انجام شود. و البته گاهی هم مشکل آن چنان حاد میگردد که حتی با عمل جراحی هم نمیتوان کاری کرد و آن زمانی است که عفونت و میکروب به مغز استخوان رسیده و بعضاً لازم است تا عضو مد نظر با گذراندن مسیرهای قانونی لازم قطع شود. بدین طریق است که از نفوذ میکروب و عفونت به دیگر اعضا بدن جلوگیری به عمل میآید و نهایتاً میتوان سیستم کلی بدن را از مرگ حتمی نجات داد. دلایل دفاع از حکم اسلامی «امر به معروف و نهی از منکر» با توجه به مقدمه، این فرضیه که «اگر قسمتی از بدن، دچار آسیب و نفوذ میکروب و در نتیجه ایجاد درد و ناراحتیهای جسمی گردید، به سیستمهای حسگر و کنترل کننده مانند «عصب»ها و «مغز» ارتباطی ندارد و باید اجازه دهیم تا میکروب یا عفونت موجود در بدن خودش مسیر بهبودی و سلامت را انتخاب کند» استدلالی مخدوش، بیپایه و بی اساس است. یک حکومت و به تبع آن یک جامعه نیز همانند یک بدن متشکل از اجزاء و قسمتهای مختلفی هستند که دقیقاً حکم همان سازمان را دارد ولی در ابعادی وسیعتر. در نظام جمهوری اسلامی که با نگاه سیستمی به عنوان یک سازمان بر مبنای اصول دین، فرهنگ و ارزشهای والای انسانی بنا شده است، اقشار غیرتمند و مردمِ «ارزشی» جامعه، حکم همان عصبها را در مدل بدن دارند که با توجه به غیرت دینی و اسلامی، توان تحمل بیفرهنگی، بیحجابی و بیعفتی عدهای معدود را ندارند. شهید گرانقدر استاد مطهری در کتاب «انسان کامل» ، درد را لازمه تکامل و رشد انسان میداند. از این روست که با توجه به دردِ قشرِ «ارزشی» جامعه که ناشی از غیرت دینی است، با مراجعه به مراجع ذیصلاح که در نهاد حکومت اسلامی همان «علما» و «مراجع دینی» هستند درخواست یاری جهت حل معضلات و آسیبهای وارده را خواهند کرد. بدیهی است که متخصصین علوم اسلامی نیز با توجه به مطالعات و پژوهشهای چندین ساله در آیات و روایاتِ محکم، امر به انجام فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» (با شرایط وارده در دین) میکنند. گاه ممکن است که میکروب بدپوششی و بیعفتی همان عده معدود در جامعه با تذکر لسانی توسط مردم حل شود ولی گاهی هم ممکن است که نیاز به ورود نهادهای نظامی و انتظامی برای برخوردهای فیزیکی باشد. همچنین در این سیستم نیز مانند ساختار بدن ممکن است معضلات تا جایی حاد گردد که نیاز به قطع و ریشه کن کردن عفونتهای فرهنگی باشد. از این جهت می باشد که حکم قصاص حکمی کاملا عقلی و منطقی است. زیرا با قطع عضوهای عفونی در مدل بدن یا به عبارتی اعدام افراد مخل امنیت در جامعه، در واقع گامی مثبت در جهت ادامه ی حیات جسم و کشور برداشته می شود. همانطور که قرآن کریم میفرماید: "وَ لَکُم فِی الْقِصَاصِ حَیَوةً یَا أَولی الالْبَـابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره:179) دلایل دینی و نقلی جهت ورود به مدیریت فرهنگی و روانی جامعه به طور کلی اگر آیات قرآن را در مورد امر به معروف و نهی از منکر بررسی کنیم، میبینیم که از ذات پاک خداوند صادر شده و پیامبران، حاکمان صالح، مجموعه امت و فرد فرد جامعه موظف به اجرای آن هستند. برای شناخت این مراتب رتبه بندی زیر قابل توجه است: 1-ذات پاک خداوند متعال: «ِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِیتَاء ذِی الْقُرْبَى وَیَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَالْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ» (نحل:90) در اینجا به خاطر این دو فریضه ذات خداوند متعال به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر می باشد. 2-پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): «...یامرهم بالمعروف و ینهی عن المنکر...» (اعراف:157) در این مرتبه خاتم پیامبران حضرت محمد به این عنوان انتصاب داده شده است. 3-حاکمان صالح(امامان): «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» (حج:41) در مرتبه سوم کسانی که قدرت و مکنت در روی زمین به آنان داده شده است موظف به برپاداشتن نماز، پرداختن زکات و امر به معروف و نهی از منکر شده اند. 4-هیئتهای امر به معروف و نهی از منکر: «وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (آل عمران: 104) در مرتبه چهارم گروههایی از مردم که این شایستگی را پیدا میکنند که دیگران را دعوت به خیر و صلاح کنند و امر به معروف و نهی از منکر بجا آوردند. 1- مجموعه امت: «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ ...» (آل عمران: 110) در نهایت در مرتبه پنجم نیز همه مردم موظف به انجام این فریضه الهی شدهاند، بر این اساس تمام آحاد افراد مومن و متدین مامور به انجام این دو فریضه الهی هستند. امام علی علیه السلام در بیانی گهربار می فرماید «فَمِنْهُمُ اَلْمُنْکِرُ لِلْمُنْکَرِ بِیَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَذَلِکَ اَلْمُسْتَکْمِلُ لِخِصَالِ اَلْخَیْرِ وَ مِنْهُمُ اَلْمُنْکِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ اَلتَّارِکُ بِیَدِهِ فَذَلِکَ مُتَمَسِّکٌ بِخَصْلَتَیْنِ مِنْ خِصَالِ اَلْخَیْرِ وَ مُضَیِّعٌ خَصْلَةً وَ مِنْهُمُ اَلْمُنْکِرُ بِقَلْبِهِ وَ اَلتَّارِکُ بِیَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَذَلِکَ اَلَّذِی ضَیَّعَ أَشْرَفَ اَلْخَصْلَتَیْنِ مِنَ اَلثَّلاَثِ وَ تَمَسَّکَ بِوَاحِدَةٍ وَ مِنْهُمْ تَارِکٌ لِإِنْکَارِ اَلْمُنْکَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ یَدِهِ فَذَلِکَ مَیِّتُ اَلْأَحْیَاءِ وَ مَا أَعْمَالُ اَلْبِرِّ کُلُّهَا وَ اَلْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ عِنْدَ اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیِ عَنْ اَلْمُنْکَرِ إِلاَّ کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّیٍّ وَ إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیَ عَنِ اَلْمُنْکَرِ لاَ یُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لاَ یَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِکَ کُلِّهِ کَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ» (نهج البلاغه، حکمت 374) درود خدا بر او، فرمود: گروهى، منکر را با دست و زبان و قلب انکار مىکنند، آنان تمامى خصلتهاى نیکو را در خود گرد آوردهاند. گروهى دیگر، منکر را با زبان و قلب انکار کرده، امّا دست به کارى نمىبرند، پس چنین کسى دو خصلت از خصلتهاى نیکو را گرفته و دیگرى را تباه کرده است. و بعضى منکر را تنها با قلب انکار کرده، و با دست و زبان خویش اقدامى ندارند، پس دو خصلت را که شریفتر است تباه ساختهاند و یک خصلت را به دست آوردهاند. و بعضى دیگر منکر را با زبان و قلب و دست رها ساخته اند که چنین کسى از آنان، مرده اى میان زندگان است . و تمام کارهاى نیکو، و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهى از منکر، چونان قطرهاى بر دریاى موّاج و پهناور است، و همانا امر به معروف و نهى از منکر، نه اجلى را نزدیک مىکنند، و نه از مقدار روزى مىکاهند، و از همه اینها برتر، سخن حق در پیش روى حاکمى ستمکار است. همچنین ایشان فرموده است «[فرض الله] الامر بالمعروف مصلحة للعوام، والنهی عن المنکر ردعا للسفهاء» . (نهج البلاغه، حکمت 252) خداوند متعال امر به معروف را برای صلاح و مصلحت های جامعه و نهی از منکر را برای راندن بی خردان (نادانان) از گناه، واجب کرد . در همین رابطه امام خامنهای بیان داشته است: «اسلام، مظهر اعتدال است. این «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» (فتح: 29) اعتدال است... «قتِلوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّار»(توبه: 123) اعتدال است ... امر به معروف و نهیازمنکر اعتدال است - اعتدال اینها است دیگر - معنای اعتدال این نیست که ما از کارهای احساس وظیفهای که فرد مؤمن، جریان مؤمن، مجموعه مؤمن انجام میدهد، جلوگیری کنیم ... (16/04/1393) نتیجه گیری به طور کلی صحبت از رعایت یک سری اصول فرهنگی حاکم بر جامعه است و اصلا بحث بهشت بردن مردم به زور نیست. بلکه آن زوایه نگاه را باید تغییر داد و از سوی دیگری به مباحث اندیشید. منطق حکم میکند، هر کسی میتواند خود انتخاب کند که به بهشت رود یا به جهنم. معتقد باشد یا بیاعتقاد. به ارزشهای الهی باور داشته باشند یا نه. یا حتی بالاتر از آن میتوانند خودشان وجود خداوند را باور کنند و بپذیرند یا خیر. ولی قطعا و بلا تردید حق ندارند با هر طرز پوشش و هر رفتاری در جامعه حاضر شوند که در این حالت هرج و مرج، بیقانونی و فسادهای دیگر بوجود خواهد آمد. همانطور که یک منطقه باید از هر گونه آلودگی زیست محیطی به دور باشد، میبایست به همان ترتیب از آلودگی و ارسال پالسهای جنسی و فراجنسی نیز به دور باشد. به هر حال هدف حفظ حدود الهی در جامعه اسلامی است و بایستی با حرمت شکنان مبارزه کرد. از این روست که اظهاراتی و اجازه های تلویحی همچون؛ «آزادی های بی حد و حصر اجتماعی»، «اجازه دهیم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند»، «اشاره تلویحی به دیدن مناظر زیبا !»، «عدم لزوم تذکر لسانی(امر به معروف و نهی از منکر زبانی)»، «عدم دخالت در دین مردم» و ... آسیبهای زیادی را به «جامعه» یا همان «جسم» وارد می کند. بهتر است مسئولان مربوطه این سوال را پاسخ دهند که آیا از نظر آنها «آن عدهای که با شلاقِ بیحجابی و بیعفتی طیف مومن را مورد آماج تیرهای آتشین و شیطانی خود قرار داده اند، آزادند تا اقشار مختلف جامعه را به سوی جهنم ببرند؟!» محمّد رستگارفر منبع: بصیرت انتهای متن/
93/06/24 - 03:01
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]
صفحات پیشنهادی
فرماندار شهرستان زنجان خبر داد تدوین سند راهبردی سلامت اجتماعی در زنجان
فرماندار شهرستان زنجان خبر دادتدوین سند راهبردی سلامت اجتماعی در زنجانفرماندار شهرستان زنجان گفت سند راهبردی سلامت اجتماعی در شهرستان زنجان تدوین میشود به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان نخستین جلسه کارگروه شناسایی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شهرستان زنجان ظهر امروز با حضور مظرفیت خیرین سلامت یک توانمندی اجتماعی و درمانگر آسیب ها
ظرفیت خیرین سلامت یک توانمندی اجتماعی و درمانگر آسیب ها گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظرفیت خیرین سلامت را یک توانمندی اجتماعی و درمانگر آسیب ها بیان کرد و گفت نگاه به همنوع و کمک به مردم نیازمند و محروم در حد ادای وظیفه دینی است به گزارش روز سه شنبه ایرنا دکتتوجه به امنيت اجتماعي امري اجتناب ناپذير است
استانها شرق خراسان رضوی حجت الاسلام مظفري توجه به امنيت اجتماعي امري اجتناب ناپذير است مشهد – خبرگزاري مهر رئيس جديد دادگستري خراسان رضوي گفت توجه به امنيت اجتماعي امري اجتناب ناپذير است به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مظفري ظهر پنچشنبه در آيين معارفه خود به عنوان رئيسرئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد تشکیل کارگروه سلامت اجتماعی در شهرستانهای سیستان و بلوچستان
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر دادتشکیل کارگروه سلامت اجتماعی در شهرستانهای سیستان و بلوچستانرئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از تشکیل کارگروه سلامت اجتماعی در شهرستانهای سیستان و بلوچستان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدیلزوم انجام مطالعات حمل و نقل ريلي در اروميه/ توجه به مولفه هاي اجتماعي و اقتصادي در روانسازي ترافيك
استانها شمال آذربایجان غربی بهادري خواستار شد لزوم انجام مطالعات حمل و نقل ريلي در اروميه توجه به مولفه هاي اجتماعي و اقتصادي در روانسازي ترافيك اروميه- خبرگزاري مهر معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي بر لزوم انجام مطالعات طرح اجراي حمل و نقل ريلي بعنوان يكي از ضرومعاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: مسئولان در راستای توسعه خراسان جنوبی به پتانسیلها توجه کنند
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی مسئولان در راستای توسعه خراسان جنوبی به پتانسیلها توجه کنندمعاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت مسئولان در راستای پیشرفت و توسعه استان به پتانسیلهای استان به صورت جدی توجه کنند به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد حسینی صبحصدیقی مطرح کرد لزوم توجه جدی وزارت علوم به خوابگاههای دختران/راهاندازی سیستم آنلاین کارنامه سلامت در دانشگاه
صدیقی مطرح کردلزوم توجه جدی وزارت علوم به خوابگاههای دختران راهاندازی سیستم آنلاین کارنامه سلامت در دانشگاههامعاون وزیر علوم با اشاره به لزوم توجه جدی به خوابگاهها بخصوص خوابگاههای دختران گفت امیدواریم تا پایان امسال در تمام خوابگاهها دفاتر مشاوره راهاندازی کنیم به گزارشارتقاي نظام سلامت اداري بايد مورد توجه همه سازمان ها و ارگان هاي دولتي قرار گيرد
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ۱۶ ۳۰ب ظ رئيس کل دادگستري سيستان و بلوچستان ارتقاي نظام سلامت اداري بايد مورد توجه همه سازمان ها و ارگان هاي دولتي قرار گيرد رئيس کل دادگستري استان در نشست شوراي قضايي اظهار داشت ارتقاي نظام سلامت اداري بايد مورد توجه همه سازمان ها و ارگان هاي دولتي قرار گيرددر شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد مجموعه مقررات حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تصویب شد
در شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزادمجموعه مقررات حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تصویب شدمجموعه مقررات حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در سیزدهمین جلسه شورای راهبردی امور حقوقی دانشگاه آزاد به تصویب نهایی رسید به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل امدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان:دولت همه توان خود را برای ساماندهی سلامت وقف کرده است
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان دولت همه توان خود را برای ساماندهی سلامت وقف کرده است اهواز- ایرنا- مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت دولت یازدهم همه توان خود را برای ساماندهی طرح ملی سلامت وقف کرده و در این راه بسیاری از چالش های مرتبط با مقوله سلامت و درمان را از سر راه برداشسلامت روح و جسم مردان
سلامت روح و جسم مردان این پژوهش در نشریه آمریکایی سلامت سالمندان منتشر شده است به این مطلب امتیاز دهید حضرت محمد ص فرمودند در پى روزى و نیازها سحر خیز باشید چرا كه حركت در آغاز روز مایه ی بركت و پیروزى است به گزارش سرویس خانواده جام نیوز مطالعه محققان کانادایی نشاراهاندازی پایگاههای سلامت روان، آبی بر آتش اختلالات ضد اجتماعی
سهشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۷ یک کارشناس ارشد جامعهشناسی گفت راهاندازی پایگاههای سلامت روان در شهرها مانع از ازدیاد روزافزون اختلالات ضد اجتماعی خواهد شد که این امر ناشی از معضلاتی همچون اعتیاد و طلاق است طاهره قربانحسینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسدبیر کار گروه آسیبهای اجتماعی شهرستان زنجان تاکید کرد لزوم ترسیم تصویری صحیح از وضعیت سلامت اجتماعی زنجان
دبیر کار گروه آسیبهای اجتماعی شهرستان زنجان تاکید کردلزوم ترسیم تصویری صحیح از وضعیت سلامت اجتماعی زنجاندبیر کار گروه شناسایی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شهرستان زنجان خواستار ترسیم تصویری صحیح از وضعیت سلامت اجتماعی این شهرستان شد به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد حسین رتحقق ارتقاء سلامت و بهداشت عمومي در گرو توجه ويژه به دامپزشكي
تحقق ارتقاء سلامت و بهداشت عمومي در گرو توجه ويژه به دامپزشكي فرماندار شاهین شهر و میمه در ديدار با كاركنان شبكه دامپزشكي شهرستان گفت دامپزشكي نقش اساسی در بهداشت و سلامت جامعه ايفا مي كند فرماندار امام جمعه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون شهردار شهرستان شاهین شهر وتفاهم نامه اجرای پروژه مهر در مدارس یزد/ تاكید بر توجه به سلامت دانش آموزان در بوفه مدارس
تفاهم نامه اجرای پروژه مهر در مدارس یزد تاكید بر توجه به سلامت دانش آموزان در بوفه مدارس خبرگزاری پانا رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد از اجرای پروژه مهر در مدارس استان یزد و تشكیل كمیته بهداشت و سلامت در راستای توجه به سلامت دانش آموزان خبر داد ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهريور ساعت 11نوبخت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به سلامت شهروندان دارد
نوبخت دولت یازدهم توجه ویژه ای به سلامت شهروندان دارد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت نشان داد که توجه ویژه ای به سلامت شهروندان دارد آفتاب محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکزحجتالاسلام حاج علیاکبری در اجلاس روز جهانی مساجد مطرح کرد: توجه به «دیپلماسی مسجد» در عرصههای اجت
حجتالاسلام حاج علیاکبری در اجلاس روز جهانی مساجد مطرح کرد توجه به دیپلماسی مسجد در عرصههای اجتماعی و سیاسی مأموریت اصلی مسجد دادن رنگ خدایی به زندگی انسانهاسترئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت پیام ما این است که در دکترین نظام تعلیم و تربیت و عرصههای سیاسی اجتماعی و دیپلما-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها