تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805461931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیرهای منتهی به جنگ جدید، اوباما را می‌ترساند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نیویورک تایمز گزارش داد:
مسیرهای منتهی به جنگ جدید، اوباما را می‌ترساند
نیویورک تایمز در گزارشی به رویکرد اوباما در قبال داعش پرداخته و نوشت: تنها چند ساعت قبل از اعلام عملیات علیه داعش در هفته گذشته ، اوباما به جنگ 10 سال پیش عراق فکر می‌کرد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "پیتر بیکر" نوشت: اوباما به گروهی که با او در کاخ سفید پیش از سخنرانی ضبط شده تلویزیونی اش ملاقات کردند گقت : " من در جریان اتفاقات عراق در سال 2003 نبودم ". 


اوباما اظهار داشت وی نیز به شیوه خودش پدیده ای مشابه را تجربه کرده؛ یعنی تب مجازی که در واشنگتن بالا گرفته و باعث شده تا وی بدنبال سربریدن روزنامه‌نگاران، نیروهای نظامی اش را به عراق بفرستد. اوباما همچنین اظهار داشت : " من میدانم که برای چنین اقداماتی هزینه سیاسی را نیز پرداخت کردم."


در بهار سال 2003 جرج بوش ارتش زمینی خود را برای سرنگونی صدام حسین اعزام کرد و از آن به بعد اوباما نزدیک 6 سال است که تلاش میکند اشتباه بوش را تکرار نکند. بنابراین اوباما در پی طراحی نقشه ای برای سرنگونی داعش با استفاده از نیروی هوایی و دولت عراق و نه اعزام نیروهای زمینی است تا اشتباه گذشته را تکرار نکند. اوباما به افرادی که با او دیدار داشتند، اعلام داشت که به دلیل ناکامی در حملات با هدف نجات گروگان های امریکایی یعنی "جیمز فولی" و "استیون ساتلاف" احساس نگرانی می‌کند. اوباما همچنین خاطر نشان می‌کند فیلم‌های وحشتناکی که از داعش دیده می‌شود سبب حمایت عمومی برای اقدامات آمریکا می‌شود.


اوباما به درستی می‌داند تا زمانی که کابینه را تحویل دهد اقدامات وی  نمیتواند حلال مشکلات بزرگ در منطقه باشد. اوباما گفت: "رئیس جمهور بعدی نیز با این مشکلات مواجه خواهد شد."


اوباما برنامه های خود برای مقابله با چالشهای موجود در جنگ با داعش را اعلام کرد. 


اوباما گروهی از کارشناسان سیاست خارجی و مسئولان دولت پیشین را به ضیافت شام در روز دوشنبه دعوت کرد و گروهی مستقل از مقاله نویسان و نویسندگان مجله را نیز در بعد از ظهر چهارشنبه به مباحثه دعوت کرد. . به گفته " ریچارد هاس" رئیس مجمع روابط خارجی و مقام مسئول پیشین در دولت بوش که یکی از مهمانان روز دوشنبه بود: "منصفانه است به زمانی اشاره کنیم که اوباما تصور می‌کند 6 سال بعد در آنجا باشد اما من شک دارم که او پیش بینی می‌کرد که به این وضعیت برسد. به هرحال وی ناچار است به پیشامدهای پیش رو واکنش نشان دهد ." 


اوباما از تصمیمات خود مبنی بر ادامه حملات هوایی در عراق دفاع کرد و بیان داشت که وی ابتدا میخواهد عراق را مجبور کند تا دولت جدید منسجمی ایجاد کند و خود مسئولیت مبارزه با داعش را نیز بر عهده بگیرد.


هنگامی که یکی از مقاله‌نویسان از اوباما پرسید که وی در صورتی که رویکردش موثر واقع نشود چه خواهد کرد جواب داد : " در حال حاضر من انتظار شکست را ندارم. " 


اوباما با اشاره به مرگ دو روزنامه نگار اظهار داشت او به پنتاگون اجازه انجام عملیات نجات در تابستان و در همان روز را داده است . وی همچنین خاطر نشان کرد ایالات متحده به تروریستها باج نمی‌دهد . 


اوباما همچنین به دنبال واکنش نظامی به مرگ دو روزنامه نگار است. وی اضافه کرد داعش اشتباه استراتژیک بزرگی را به دلیل کشتن روزنامه نگاران  مرتکب شده است چرا که باعث به وجود آوردن خشمی شده که در نهایت به حمایت از اقدامات نظامی آمریکا منجر خواهد شد.   








انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن