تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمين‌خواران مهرآباد را به نام خود سند زدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زمين‌خواران مهرآباد را به نام خود سند زدند
قرار بود به دليل افزايش آلودگي و آلايندگي محيط زيست شهري پايتخت، فكري اساسي براي انتقال فرودگاه مهرآباد از سوي شوراي شهر صورت بگيرد اما زمين‌خواران زودتر دست به كار شدند و با ارائه سند مدعي مالكيت زمين‌هاي فرودگاه و اطراف آن شدند.
نویسنده : بيژن سوراني 
قرار بود به دليل افزايش آلودگي و آلايندگي محيط زيست شهري پايتخت، فكري اساسي براي انتقال فرودگاه مهرآباد از سوي شوراي شهر صورت بگيرد اما زمين‌خواران زودتر دست به كار شدند و با ارائه سند مدعي مالكيت زمين‌هاي فرودگاه و اطراف آن شدند.
مرتضي تورگ، معاون قضايي دادگستري در نوزدهمين جلسه ساماندهي، پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غير مجاز استان تهران گفت:‌عده‌اي از زمين‌خواران با ارائه اسناد جعلي و حيله‌گري اموال بيت‌المال را به شكل قانوني از اختيار دولت مي‌گيرند از جمله آن زمين‌خواري است كه در منطقه حساس فرودگاه مهرآباد با ارائه سند مالكيت منگوله‌دار و اخذ رأي جعلي، 8 ميليون مترمربع از اراضي مهرآباد را دراختيار گرفته است و با طرح دعاوي از طريق دادگاه، حكم محكوميت عليه سازمان‌ها را مي‌گيرد و طبق همين اسنادي كه در اختيار دارد، حكم خلع يد عليه سازمان‌هاي دولتي گرفته است و مي‌گويد يا منطقه را تخليه يا پول آن را پرداخت مي‌كنيد.
  زمين‌خواري 8 ميليون متر مربع با رأي جعلي
همچنين واحدي، مدير كل راه و شهرسازي استان تهران در حاشيه اين جلسه افزود: يكي از پرونده‌هاي مهم در حوزه راه و شهرسازي  پرونده630 هكتار از اراضي مشهور به اراضي طرشت است، در حال حاضر اين پرونده در دادسراي مبارزه با زمين‌خواري مطرح شده است و همه جوانب آن در حال بررسي است.
وي يكي ديگر از پرونده‌هاي زمين‌خواري را با مساحت 8 ميليون متر مربع در قلعه سليمان‌خان در جاده مخصوص عنوان كرد و گفت: پرونده اين موضوع با زمين‌خواري طرشت متفاوت بوده و هم‌اكنون در محاكم مورد پيگيري قرار گرفته است.
به گفته وي كدي كه روي برخي از پلاك‌هاي اراضي 630 هكتاري طرشت به ثبت رسيده جعلي است.
از سوي ديگر، ولي‌الله داوريان، مشاور حقوقي استاندار تهران نيز گفت: پرونده‌هاي زمين‌خواري استان تهران در سال گذشته 25 درصد رشد داشته و سال گذشته بيش از 300 پرونده زمين‌خواري در استان تهران رسيدگي و احكام قضايي آنها نيز صادر شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن