تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820333857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق توسعه کشاورزی قزوین 158 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین متقی:
صندوق توسعه کشاورزی قزوین 158 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور تسهیل در فعالیتهای کشاورزی در سال مالی منتهی به شهریورماه امسال 178 فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان 158 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد به کشاورزان و بهره برداران استان پرداخت شده است.



 علی اکبر متقی فرد در حاشیه برگزاری مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر، مهمترین فعالیتهای این تشکل را تشریح کرد. وی افزود: در حال حاضر 44 تشکل زیربخشهای کشاورزی در صندوق عضویت دارند و 45 درصد دامداران، مرغداران، زارعان، باغداران و آبزی پروران در صندوق عضویت دارند. افزایش سرمایه صندوق به 27 میلیارد ریال متقی فرد بیان کرد: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق بیش از 120 میلیارد ریال است که امیدواریم در مجمع امروز بتوانیم با افزایش صهم آورده اعضاء آن را تا 270 میلیارد ریال برسانیم که در این صورت می توان خدمات بیشتری به اعضاء ارائه کرد.


  رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه امسال 178 فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان 158 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت شده است. این مسئول یادآورشد:  این تسهیلات برای خرید و تامین انواع بذر، کود شیمیایی، سموم کشاورزی، علوفه، غذای ماهی، خوراک دام و طیور، به تشکل های یاد شده پرداخت شده است. وی افزود: همچنین علاوه بر راعتبارات یاد شده مبلغ 11 میلیارد ریال برای تامین نیازهای اضطراری تشکلهای عضو به ویژه خرید محصول گوجه فرنگی که با مشکل خرید روبرو شده بود به زارعان و کارخانه های صنایع تبدیلی(رب گوجه فرنگی) پرداخت شد. اجرای 76 طرح عاملیت با 290 میلیارد ریال اعتبار متقی فرد تصریح کرد: در اجرای عاملیت اعتبارات صندوق توسعه ملی هم تعداد 76 طرح با اعتباری بالغ بر 290 میلیارد ریال به بانک عامل(سپه) معرفی شده که تاکنون 31 طرح به مبلغ 113 میلیاردریال قطعی و پرداخت شده و مابقی در دست بررسی برای پرداخت است.

وی اظهارداشت: طرح های معرفی شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عمدتا شامل زنجیره تولید طیور، صنایع تبدیلی و سرمایه در گردش مورد نیاز به واحدهای زیر بخش مختلف زراعت، طیور، صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

متقی فرد گفت: عاملیت اجرای طرح های سامانه آبیاری نوین از دیگر برنامه های این صندوق است که در این راستا تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی مبادله شده که از محل اعتبارات صندوق مبلغ 400 میلیارد ریال برای تامین یارانه بلاعوض در اجرای سیستم آبیاری های تحت فشار و مدرن، قطره ای، بارانی، لاینر به میزان 85 درصد اعتبارات مورد نیاز برای هر هکتار زمین زراعی و باغی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی یادآورشد: تاکنون با کمک منابع اعتباری صنوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از سیستم آبیاری مدرن برخوردار شده اند.
   
رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از برنامه های آتی این صندوق تشکیل صندوق های توسعه کشاورزی در شهرستانهای استان است که کلیات این موضوع توسط شرکت مادر تخصصی تهیه و تدوین شده که با این کار امکان حضور و عضویت افراد حقیقی هم به جای تشکل ها فراهم می شود و افراد نیز می توانند به صورت مستقل تسهیلات و خدمات دریافت کنند.

این مسئول گفت: با این کار شاید اعتبار مرکز استان دچار کاهش شود اما رفت و آمد اعضاء ساکن در شهرستانها کمتر می شود.

متقی فرد اظهار امیدواری کرد شعب صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در یک سال آینده در شهرستانهای بوئین زهرا، آبیک و تاکستان راه اندازی شود. در مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین با رای اعضاء هیئت مدیریه جدید برای دو سال آینده مشخص خواهد شد.


۱۳۹۳/۶/۲۳ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن