تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود گازوئیل در شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب/ خودروهای سنگین در صفوف طولانی سبک شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد؛
کمبود گازوئیل در شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب/ خودروهای سنگین در صفوف طولانی سبک شدند
پلدختر - خبرگزاری مهر: صفوف طولانی خودروهای سنگین ترانزیت بار و مسافر در گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب در حالی شکل می گیرد که بسیاری از این خودروها پس از نرسیدن سهمیه سوخت سبک شده و مجبور می شوند با باک خالی جایگاه را ترک کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، تامین سوخت برای کامیون داران پلدختر به مشکل جدی تبدیل شده به طوریکه مدتي است بعضي رانندگان تریلرها، کامیونها، اتوبوس ها و ميني بوسها از کمبود گازوئيل در این شهرستان گلایه مندند و اعتراضات خود را با مراجعه به خبرنگار مهر منعکس کردند. يکي از اين رانندگان کامیون به خبرنگار مهر مي گويد: هر بار که براي سوخت گيري به جايگاه هاي بابازید و پلدختر مراجعه کرده ام، با نبود گازوئیل مواجه و مجبور شده ام کامیونم را بخوابانم. نورمحمد رحیمی  ادامه مي دهد: با اين روند اگر هر بار چند روز کامیونم بخوابد، درآمد من کاهش زیادی خواهد داشت و دیگر نه توان تامین مخارج زندگی ام را دارم و نه قادر به پرداخت اقساط ماشین سنگینم هستم.

یک راننده اتوبوس که در مسیر تبریز - اهواز مشغول فعالیت است می گوید: کمبود گازوئیل در بیشتر اوقات در جایگاه های پلدختر موجب شده که برخی رانندگان مجبور شوند سوخت وسايل نقليه خود را از تعویض روغنی ها و در بازار آزاد به قیمت هر لیتر 550 تومان تامین کنند. احمدی بخشیوند راننده کامیون خاور می گوید: روز پنج شنبه به جایگاه سوخت چاغروند پلدختر مراجعه کردم که به محض رسیدن به جایگاه اعلام کردند گازوئیل تمام شده است و قرار شد شب دوباره گازوئیل به جایگاه ارسال شود اما از ورود محموله جديد هم خبری نبود تازه این در حالی بود که دهها کامیون و کامیونت و اتوبوس در صف منتظر بودند. وی ادامه می دهد: تا وارد جایگاه های سوخت پلدختر می شوم با نازل های خوابیده که نشان از تمام شدن گازوئیل است روبرو می شوم و ما همچنان سر درگم و سرگردان در جایگاه مانده ایم و کسی فریاد رس نیست. وقتی آه از نهاد رانندگان بلند می شود یک راننده تریلر می گوید: در جایگاه بابازید توقف کردم ولی به علت نبود گازوئیل به سمت جایگاه بعدی که تا شهر پلدختر 6 کیلومتر فاصله دارد حرکت کردم اما وقتی به این جایگاه هم رسیدم با نبود گازئیل مواجه شدم که آه از نهادم بلند شد و از این که در این جایگاه هم نتوانستم سوخت مورد نیاز خود را تامین کنم. مرد میان سالی می گوید: از شب گذشته تا الان که ساعت دو بعداز ظهر است در صف گازوئیلم ولی کارگران جایگاه می گویند گازوئیل نیست که با توجه به گرمای 50 درجه پلدختر من و دیگر هم سرویس ها کلافه شده ایم.

علی عباس ویسی کلافه شده در گرما ادامه می دهد: نبود گازوئیل باعث شده که نتوانم تره بارم را به موقع به مقصد برسانم و این امر باعث می شود که به تعهداتم عمل نکنم و در این رابطه دچار ضرر و زیان شوم. یک راننده تراکتور نیز از این وضعیت ناراضی بوده و مدعی است که به علت ناکافی بودن گازوئیل نصف صیفی جات و زراعتش تلف شده است و این ادعا که سهمیه سوخت کامیون ها را به تراکتورداران می دهند حقیقت ندارد. عبدالرضا میرزاوند مي افزايد: بیشتر اوقات مجبوریم تراکتور خود را به علت نبود گازوئیل بخوابانیم و دست از کار بکشیم و بیکار در خانه بمانیم که این وضعیت گذران زندگیمان را با مشکل مواجه است. پمپ هایی که  17 ساعت خاموش است یکی از کارگران جایگاه اختصاصی چاغروند در گفتگو با خبرنگار مهر هم با تایید کمبود سهمیه گازوئیل در جایگاه های شهرستان می گوید: سهميه جايگاه ها کم شده است و همه سهميه به طور کامل به فروش مي رود و همیشه مشکل کمبود گازوئیل داریم. خشنود کریمی می افزاید: از 24 ساعت تنها هفت ساعت گازوئیل در این جایگاه وجود دارد به طوریکه این پمپ ها بعد از گذشت این مدت یک قطره هم درون مخازن باقی نمی ماند و عرضه گازوئیل به فردا موکول می شود.

وی می گوید: اتوبوس ها، تریلرها، مینی بوس ها و کامیونها بی گازوئیل در صف طولانی شب را به صبح می رسانند و شب را در درون ماشین بسر می برند که این به دلیل کاهش سهمیه سوخت است و نمی توانیم پاسخگوی صف های طویل ماشین های سنگین که در این جایگاه قطار شده اند باشیم. سهمیه کم جایگاه پاسخگوی انبوه ماشین های سنگین نیست کریمی ادامه می دهد: بیشتر اوقات نازل های سوخت روی زمین خوابیده است که این امر موجب اعتراض رانندگان این گونه وسایل نقلیه شده است. وی می گوید: شهرستان پلدختر محل و مرکز ثقل و اتصال استانهای شمالی، حنوبی و غربی است و روزانه وسایل نقلیه سنگینی از این محور عبور می کند و از طرفی به علت عوارض بالای خودروهای سنگین در آزاد راه خرم آباد - پل زال آنها مجبورند در محور پلدخترعبور کنند.

کریمی می افزاید: همین مسائل و افزایش مسافرت ها در این فصل را نباید از نظر دور داشت که اینها موجب می شوند جایگاه های شهرستان پلدختر با سهمیه موجود قادر به پاسخگویی به انبوه وسایل نقلیه سنگین به ویژه اتوبوس ها، تریلر ها و کامیون ها که در این محور تردد می کنند نباشد و مشاهده شده که برخی از ماشین های سنگین دو شبانه روز در جایگاه متوقف و خوابیده اند و اعتراضشان بلند شده است.  وی می گوید: کمبود نفت گاز(گازوئیل) در جایگاه‌های پلدختر رانندگان وسایل نقلیه سنگین را دچار مشکل کرده و درد سر ساز شده  و طولانی شدن صف‌های سوخت اعتراض و فریاد آنها را به آسمان برده است.










۱۳۹۳/۶/۲۳ - ۱۳:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن