تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798512726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت از اقدامات لازم برای رفع کمبود پرستار خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت از اقدامات لازم برای رفع کمبود پرستار خبر داد تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اقدامات این وزارتخانه برای رفع کمبود پرستار را تشریح کرد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، « محمد میرزابیگی » توزیع نیروهای طرحی و جذب پرستار به صورت شرکتی را از مهم ترین راه کارهای رفع کمبود نیروی پرستار برای مراکز درمانی عنوان کرد.

**جذب دانشجویان پرستاری
میرزابیگی بکار گیری دانشجویان پرستاری آن هم با شرایط خاص را یکی از این اقدامات عنوان کرد و اظهارداشت : با توجه به آیین نامه ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشجویان پرستاری ترم های ششم به بالا می توانند با مراجعه به سایت های معاونت پرستاری وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ثبت نام نمایند و از این دانشجویان برای کار در بالین بیماران استفاده می شود.
وی مزایای این کار را رفع کمبود نیروی پرستار و در عین حال لحاظ شدن سابقه کاری برای دانشجویان پرستاری عنوان کرد.

** جذب پرستاران شرکتی
وی جذب نیروی پرستاری به صورت شرکتی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای رفع کمبود پرستار برشمرد و گفت : براساس بخش نامه جدید وزارت بهداشت، پرستارانی که به صورت شرکتی جذب کادر درمانی می شوند می توانند از مزایای این بخش نامه استفاده کنند.
وی مواردی چون استفاده از حقوق پایه مشخص، استفاده از قانون بهره وری، دارا بودن بیمه، دریافت نسخه سوم قرارداد به نیروی شرکتی و داشتن حکم کارگزینی مشخص و فیش حقوقی با تمام جزییات کسورات بیمه و کارانه را از مزایای جذب نیروی پرستار به صورت شرکتی عنوان کرد.
میرزابیگی با بیان این که حقوق این پرستاران که به صورت شرکتی جذب می شوند حدود 10 درصد از حالت مشابه خود بالاتر است،گفت: این تصمیم در راستای محور بودن بیمار در بالین اتخاذ شده است.

** بازنگری قانون طرح نیروی انسانی
معاون پرستاری بازنگری قانون طرح نیروی انسانی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم برای جبران کمبود پرستار عنوان کرد و گفت :نظارت بر نیروهای طرحی به ویژه توزیع این نیروها از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در خصوص رفع کمبود پرستار است.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، در عین حال اظهارداشت : نیروهای طرحی که طرح خود را نگذرانده باشند به هیچ عنوان اجازه کار در مراکز بهداشتی درمانی و حتی بخش خصوصی را ندارند و این مراکز نیز به تبع، اجازه استخدام به کار این نیروها را ندارند.
وی در ادامه گفت: در صورتی که این بیمارستان ها از نیروهایی که طرح خود را نگذرانده باشند، استفاده کنند، در بحش اعتباربخشی بیمارستان ها با آنان برخورد قانونی می شود.
میرزابیگی در ادامه گفت: وزارت بهداشت با توجه به شیوه نامه مصوب در صورت صلاحدید می تواند نیروهای طرحی مازاد در یک منطقه را برای گذراندن طرح نیروی انسانی خود به مناطقی که نیاز به این افراد دارند، اعزام کند.

**جایگزین کردن نیروهای موقت برای پرستارانی که مادر شده اند
محمدمیرزابیگی همچنین با اشاره به جایگزین کردن نیروهای موقت در مورد پرستارانی که به مرخصی زایمان رفته اند، گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر 150 پرستار در مرخصی زایمان به سر می برند، مقرر شده است که به جای پرستارانی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند از نیروهای پرستاری به صورت موقت و جایگزین استفاده شود.
** 240 هزار پرستار فعال در کشور
« محمد میرزا بیگی » معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پیش تر شمار پرستاران فعال در مراکز دولتی و غیردولتی را 140 هزار نفر برشمرد.
وی کمبود پرستار را همچنان از معضلات نظام سلامت عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر تعداد پرستاران به ازای هر تخت ، نیم تا 4 / 1 پرستار است و میانگین این خدمات در کشور نیز به ازای هر تخت بیمارستانی بین 8 / 0 تا 9 / 0 است .
وی افزود : در طرح تحول نظام سلامت قرار است میانگین خدمات پرستاری به ازای هر تخت از 9 / 0 به 5 / 1 برسد .
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقا این میانگین تا آخر سال نیز گفت : تلاش می شود که تا آخر سال این میانگین به 25 / 1 ارتقا یابد.
اجتمام(1)**1776** 1418


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن