تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820287007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت قطار فارس، 92 درصد افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت قطار فارس، 92 درصد افزایش یافت شیراز- ایرنا- مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: در پنج ماه نخست امسال در بخش مسافری، ظرفیت قطار فارس 92 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.


مهرداد انصاری، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:در مدت یاد شده در بخش مسافری با پیگیری هایی که صورت گرفت تعداد رام ها و واگن ها در قطارهای مسافری افزایش چشمگیر داشته است.
وی افزود:همچنین روزانه شدن قطار شیراز- تهران و یک روز در میان شدن قطار شیراز- مشهد بیانگر رشد قابل توجه در این بخش است.
انصاری بیان داشت: در بخش جذب بار نیز با توجه به نقش پر اهمیت سامانه حمل و نقل ریلی در کاهش تصادفات جاده ای و تبعات آن و کاهش آلودگی های زیست محیطی و کمتر شدن مصرف سوخت نسبت به سایر وسیله های حمل و نقل مذاکرات مثبت صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: احداث خطوط فرعی صنعتی و ایجاد بار اندازها برای تکمیل امور بارگیری و تخلیه محصولات و مواد معدنی در دستور کار قرار گرفته و مجوز احداث برخی از این خطوط نیز صادر شده است که در سال جاری عملیات احداث انها آغاز خواهد شد.
انصاری ادامه داد: این بخش از حمل و نقل استان فارس آمادگی کامل خود را برای حمل بار به تمام نقاط کشور و در مسیر هایی که خط ریلی دارد برای خارج از کشور اعلام می کند.
وی بیان کرد: هم اینک عمده تردد قطار در استان فارس در مسیرهای تهران و مشهد انجام می شود که قطار شیراز به تهران روزهای زوج در ماه در ساعت 20:00 از شیراز و در روز فرد همان ساعت در مسیر برگشت خواهد بود.
مدیر کل راه آهن استان فارس افزود: همچنین حرکت قطار شیراز به تهران روزهای فرد هر ماه در ساعت 17:10 و ساعت برگشت در روزهای زوج و در ساعت 20 و حرکت قطار شیراز به مشهد نیز روزهای زوج هر ماه در ساعت 17:00 و ساعت برگشت در روز فرد در ساعت :15:40 انجام می شود.
وی گفت: با توجه به شبکه ای بودن راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث مسیرهای حرکت قطار به غیر از تهران و مشهد هم اکنون برای مسافرت به سایر استان هایی که دارای مسیر راه آهن هستند از طریق ایستگا ه های اصفهان و تهران صورت می پذیرد.
انصاری ادامه داد:به دلیل امنیت و ایمنی سفر از طریق خطوط ریلی و خدمات مناسبی که راه آهن در بخش مسافری ارائه می دهد استقبال مردم در استفاده از قطار در استان فارس بسیار زیاد است.
وی اظهارداشت:استقبال مردم در این زمینه به گونه ای است که تمام قطار ها با تکمیل ظرفیت و ضریب اشغال کامل حرکت می کند .
انصاری بیان داشت:در مورد قطار های حمل خودرو نیز استقبال مردم خوب است و به همین سبب اداره کل راه آهن فارس آمادگی دارد با جذب سرمایه گذاران در این بخش (مسافری، باری)خدمات خود را افزایش دهد.ک/3
7382 /679


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن