تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821043743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایالت خیبرپختونخوای پاکستان به دنبال بهره مندی بیشتر از ظرفیت های ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایالت خیبرپختونخوای پاکستان به دنبال بهره مندی بیشتر از ظرفیت های ایران اسلام آباد – ایرنا – سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوای پاکستان می گوید مسوولان و مردم این ایالات تمایل زیادی به استفاده بیشتر از ظرفیت های ایران دارند.


«سعید زینتی» که روز گذشته با «اسد قیصر» رییس پارلمان ایالتی خیبرپختونخوا دیدار کرد، به خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: در این دیدار، هر دوطرف به اهمیت مشترکات فرهنگی وتاریخی و داشتن مرز مشترک طولانی به عنوان زمینه ای مناسب برای گسترش روابط تاکید کردند.
زینتی با اشاره به تاکید هر دو طرف بر ضروت توسعه و استمرار روابط، گفت: رییس پارلمان ایالتی خیبرپختونخوا خواستار بهره مندی بیشتر این ایالت از پتانسیل های ایران در زمینه تولید برق، گاز و صنایع پتروشیمی و سدسازی ایران شد.
زینتی با تاکید بر علاقمندی ایران برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی با این ایالت پاکستان، گفت که موضوع همکاری های پارلمانی میان ایران و ایالت خیبرپختونخوا یکی از موضوعات اصلی این دیدار بود.
به گفته زینتی، اسد قیصر از سفر هیات پارلمانی این ایالت پاکستان به ایران در ماه های گذشته به خوبی یاد کرد و دو طرف بر تاثیر تعامل و همکاری پارلمانی دو کشور به خصوص پارلمان های ایالتی برای گسترش موثر و مفید روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تاکید کردند.
رییس پارلمان ایالتی خیبرپختونخوا اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر تحریم ها علیه ایران برداشته شود و روابط تجاری این ایالت با ایران باتوجه به پتانسیل های بالای جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد.
اسد قیصر همچنین از مواضع خوب جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات پاکستان و اعلام آمادگی ایران برای کمک به سیل زدگان پاکستان و نیز از همکاری خوب سرکنسولگری ایران در پیشاور با مردم و مسوولان ایالت خیبرپختونخوا تقدیر کرد.
آساق*3**1723 *1446


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن