تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819834493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایستگاه آموزش بازیافت ویژه کودکان و نوجوانان در شاهین شهر راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایستگاه آموزش بازیافت ویژه کودکان و نوجوانان در شاهین شهر راه اندازی شد اصفهان - ایرنا - ایستگاه اطلاع رسانی و آموزش بازیافت با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت پسماندها، تفکیک از مبدا و ایجاد خلاقیت در ساخت کاردستی از پسماندهای خشک و زباله های دور ریختنی در پارک انقلاب شاهین شهر راه اندازی شد.


مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شاهین شهر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درحالی که کودکان خود بیشترین قربانی ناهنجاری های محیط زیستی اند بهترین و مؤثرترین گروه در جامعه برای آموزش محیط زیست به شمار می روند.
محمد باقر ربیعی، دوران کودکی را بهترین و مستعد ترین زمان برای آموزش همیشگی عادتهایی عنوان کرد که برای همیشه ملکه ذهن یک کودک می شود.
وی، آگاه سازی، آموزش و جلب مشارکت های مردمی را به عنوان مهم ترین رویکرد مدیریت پسماند عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در این باره، مرحله تفکیک پسماند که اثرات آن بر سایر مراحل جمع آوری، حمل و نقل و دفع بسیار واضح است، اهمیت ویژه دارد.
ربیعی افزود: آنچه مسلم است تشویق مردم به تولید پسماند کمتر از طریق پرهیز از اسراف و تبذیر و جدا سازی اجزاء قابل بازیافت در مراکز تولید باعث می شود که برای مدیریت صحیح پسماند آینده بهتری پیش بینی شود.
این مسوول افزود: حفاظت از محیط زیست عادتی است که باید از کودکی آموخته شود تا به یک باور ذهنی تبدیل شود، این باور کودک را موظف می کند تا از یگانه زیستگاهی که در آن زندگی می کند به بهترین شکل ممکن پاسداری کند.
مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند، یکی از چالش های مدیریت شهری را مدیریت پسماند دانست و گفت: اگر شهروندان همکاری نکنند در مدیریت پسماند موفق نخواهیم بود، بنابراین شهروندان باید توجه کنند که آلودگی پسماند را به سایر آلودگی ها اضافه نکنند.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در توجه شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا گفت: آموزش چهره به چهره طرح تفکیک پسماند از مبداء در سطح شهر شاهین شهر در سال 87 به طور کامل انجام گشته و آموزش مجدد نیز از سال گذشته در بعضی از نقاط شهر به صورت لکه گیری انجام پذیرفت.
ربیعی افزود: با برگزاری نمایشگاه های مختلف به نظر می رسد اکنون شهروندان شاهین شهری از فواید تفکیک مواد بازیافتی مطلع هستند.
ربیعی یادآور شد: اکنون 16 کانکس در امر اطلاع رسانی و جمع آوری بازیافت در سطح شهرهای زیر مجموعه شرکت فعال هستند که از این تعداد چهار عدد در سطح شهر شاهین شهر مستقر است و بر اساس نیاز شهرهای تحت پوشش غرفه های کانکس افزایش پیدا می کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شاهین شهر، به طرح های اجرا شده در این شهر برای تشویق شهروندان به تفکیک پسماند از مبدا اشاره کرد و گفت: نمونه ای از این طرح ها دستگاه خود دریافت اقلام بازیافتی برای تشویق شهروندان است که بزودی اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح اقلام بازیافتی از جمله بطری ها و قوطی های فلز دریافت و بر اساس آن کارت اشتراک به شهروندان داده می شود و با توجه به پسماند ذخیره شده آنها می توانند از فروشگاه تعاونی مصرف کارکنان شهرداری خرید کنند.
ت/510/ 607


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن