تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820763507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محكوم به قصاص از مجازات فاصله گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: محكوم به قصاص از مجازات فاصله گرفت
پسر جواني كه متهم است پنج سال قبل هنگام دعوا با يكي از بچه‌محل‌هايش در جنوب تهران وي را به قتل رسانده، در صورتي كه نتواند ديه 500 ميليون توماني را به اولياي‌دم پرداخت كند، مجازات خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ما، متهم مرد جواني به نام داريوش است كه زمستان سال 88 پسر 21 ساله‌اي را به نام شهباز در نزاع خونيني به قتل رساند. شامگاه 26 اسفندماه سال 88 مأموران پليس در جريان مرگ مشكوك پسر جواني در بيمارستان سوم شعبان قرار گرفتند و راهي محل شدند. مأموران پليس در بيمارستان با جسد پسر جواني به نام شهباز روبه‌رو شدند كه بر اثر اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسيده بود.

    تحقيقات پليسي
همچنين تحقيقات نشان داد مقتول ساعتي قبل با اصابت ضربات چاقوي پسر جواني به نام داريوش در پاركي حوالي شوش زخمي شده و چند ساعت بعد در بيمارستان جان باخته است. مأموران در تحقيقات بعدي دريافتند متهم به قتل با مقتول اهل يك محل هستند و قبل از حادثه نيز با هم درگيري داشته‌اند. در گام بعدي مأموران براي دستگيري متهم اقدام كردند كه فهميدند داريوش بعد از حادثه از محل زندگي‌اش به مكان نامعلومي گريخته است.

    حرف‌هاي دوست مقتول
دوست مقتول گفت : روز حادثه من و شهباز در پاركي حوالي ميدان شوش نشسته بوديم. ما با هم در حال حرف زدن بوديم كه متوجه شدم او ساعتي قبل با پسر جواني به نام داريوش كتك‌كاري كرده‌اند. هنوز لحظاتي نگذشته بود كه داريوش وارد پارك شد. آنها ابتدا با هم مشاجره لفظي داشتند اما وقتي درگيري آنها بالا گرفت با چاقو به هم حمله كردند كه ديدم داريوش با چاقو چند ضربه به شهباز زد. مقتول غرق در خون روي زمين افتاد و متهم به سرعت از محل گريخت. بعد از اين من به سرعت دوستم را به بيمارستان رساندم اما او بر اثر شدت خونريزي تسليم مرگ شد.

    اظهارات يك شاهد
يكي از شاهدان هم گفت : ساعتي قبل از درگيري دوم من در مغازه‌ام بودم كه مشاهده كردم داريوش و شهباز به همراه يك نفر ديگر با هم درگير شدند. ما آنها را جدا كرديم و درگيري خاتمه يافت تا اينكه ساعتي بعد وقتي به پارك رفتم اين دو نفر دوباره با هم درگير شدند اما اين بار متوجه شدم كه داريوش با چاقو شهباز را زخمي كرد .

    دستگيري متهم بعد از 3 ماه
در حالي كه بررسي‌ها نشان مي‌داد عامل اين حادثه داريوش است، مأموران پليس تحقيقات گسترده‌اي را براي رديابي متهم فراري آغاز كردند تا اينكه سرانجام كارآگاهان بعد از سه ماه جست‌وجو مخفيگاه متهم را در اطراف تهران شناسايي و وي را دستگير كردند.

    اقرار به قتل و اظهار پشيماني متهم
متهم در بازجويي گفت : اتهام قتل شهباز را قبول دارم اما قصد كشتن او را نداشتم و پشيمان هستم. وي در توضيح روز حادثه گفت: روز حادثه يكي از دوستانم موتورسيكلتم را به صورت امانت گرفت تا بعد از انجام كارش به من تحويل دهد. من داخل خيابان منتظر دوستم بودم تا موتورسيكلتم را بياورد كه مقتول و دوستش به نام بهمن در خيابان با من درگير شدند. بهمن بعد از فحاشي از پشت مرا نگه داشت و مقتول مرا زد و بعد هم هر دو با موتورسيكلتشان فرار كردند. ساعتي بعد من به پارك محل حادثه رفتم كه ديدم مقتول آنجا نشسته است. وقتي به سويش رفتم او چاقويي از جيبش درآورد و با هم درگير شديم. من زير او بودم كه چند ضربه چاقو به او زدم. وقتي ديدم پيراهنش خوني شده از ترس فرار كردم تا اينكه مدتي بعد دستگير شدم.
 
   حكم قصاص با چوبه دار
متهم بعد از تحقيقات تكميلي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان محاكمه شد. اولياي‌‌دم مقتول در جلسه دادگاه براي متهم درخواست قصاص كردند. هيئت قضايي بعد از شنيدن دفاعيات متهم و وكيلش، داريوش را به جرم قتل عمد شهباز به قصاص با چوبه دار محكوم كردند. چندي بعد حكم متهم در شعبه 17 ديوان عالي كشور تأييد شد و براي سير مراحل قانوني اجراي حكم به شعبه اجراي حكم دادسراي جنايي فرستاده شد. سرانجام استيذان حكم قصاص متهم امضا شد و وي سحرگاه روز چهارشنبه 19 شهريور ماه در زندان رجايي شهر پاي چوبه دار رفت.
 
   اميدواري به زندگي دوباره
متهم در حالي كه طناب دار به گردنش آويخته بود و آخرين نفس‌ها را تجربه مي‌كرد، با تلاش قاضي شهرياري و تيم صلح و سازش از طناب دار فاصله گرفت و به سلولش بازگشت. اولياي‌دم وقتي طناب دار را از گردن متهم بيرون آوردند با تعيين شرطي به وي يك ماه مهلت دادند تا شرط آنها را اجرا كند وگرنه آنها حكم را اجرا خواهند كرد. بدين ترتيب با اقدام خداپسندانه اولياي‌دم متهم كه در جريان يك درگيري پنج سال قبل پسر جواني را به قتل رسانده بود، به زندگي اميدوار شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن