تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814781048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعیین درصد مجدد جانبازی هر سه سال یکبار صورت می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید: تعیین درصد مجدد جانبازی هر سه سال یکبار صورت می گیرد تهران - ایرنا - مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر جانبازی می تواند هر سه سال یکبار برای تعیین درصد مجدد، طرح موضوع کند.


«ایرج عربی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بسیاری از جانبازان معزز تا زمانیکه نیاز نباشد به بنیاد شهید مراجعه نمی کنند و تا زمانی هم که این مراجعه صورت نگیرد، نمی توان از وضعیت و مشکلات آنها اطلاعی بدست آورد.
وی با بیان اینکه بسیاری از ایثارگران از مراجعه به بنیاد شهید به دلایلی خودداری می کنند، تصریح کرد: رییس بنیاد شهید بر «مراجعه معکوس» نسبت به سرکشی به این قشر از جامعه تاکید و مدیران و کارشناسان بنیاد شهید را موظف به دیدار با آنها کرده است.
عربی با اشاره به تاکید رییس بنیاد شهید بر تکریم ایثارگران و خانواده آنها ادامه داد: هدف از اجرای طرح «مراجعه معکوس» این است که به جای اینکه ایثارگران به ما مراجعه کنند، مسوولان این نهاد به دیدار این عزیزان بخصوص در شهرها و روستاهای دور رفته و از نزدیک در جریان وضعیت و مشکلات آنها قرار گیرند.
وی این کار را ارزشمند دانست و گفت: این اقدام یکی از مجاری ورود به بحث تعیین درصد مجدد جانبازان است، زیرا برخی از این عزیزان از حقوق خود مطلع نیستند، در حالیکه به دلیل شرایط نامناسب جسمی می توانند این مساله را پیگیری کنند.
مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مراوده و مراجعه مددکاران بنیاد شهید به منزل ایثارگران، یک راه دیگر است تا جانبازان عزیز که افزایش سن و محدودیت های حرکتی مشکلات بیشتری را برای آنها ایجاد کرده، نسبت به طرح مجدد تعیین درصد جانبازی خود اقدام کنند.
عربی با بیان اینکه در کمیسیون پزشکی موظف به یافتن جانباز برای تعیین درصد نیستیم، ادامه داد: شرایط و امکانات بنیاد شهید به اندازه ای نیست که بتواند به تک تک جانبازان برای پیگیری مشکلات جسمی آنها مراجعه کند، هر چند وظیفه داریم
در حد توان این مهم را به انجام رسانیم.

** مرور زمان مشکلات برخی جانبازان را حادتر می کند
عربی با بیان اینکه مرور زمان مشکلات برخی جانبازان را حادتر می کند، خاطر نشان کرد: متخصصان کمیسیون پزشکی بر اساس تجربه و تخصص خود، این مساله را تشخیص می دهند، مثلا ممکن است جانبازی که در سن 25 سالگی پای خود را از دست داده، اکنون که 55 سال سن دارد مشکلات کمر، زانو و آرتروز زندگی او را با محدودیت هایی مواجه کرده است.
وی یا یادآوری این مطلب که میزان توانمندی های برخی جانبازان به دلیل بروز مشکلات ناشی از مجروحیت افزایش یافته، افزود: برخی از این عزیزان با تشخیص تیم کارشناسی می توانند از تسهیلاتی نظیر حق پرستاری برخوردار شوند.
عربی گفت: در صورتیکه جانبازی، مدارک جدیدی اعم از بستری شدن به دلیل مشکل ناشی از مجروحیت را در اختیار داشته باشد، می تواند برای تعیین درصد مجدد اقدام کند تا پس از طرح در کمیسیون مربوطه، مورد بررسی قرار گیرد.
اجتمام ** 1880 ** 1071


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن