تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821033243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل کمبود آب باید در فضایی کارشناسی حل شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده مردم شهرکرد:
معضل کمبود آب باید در فضایی کارشناسی حل شود خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از مصاحبه های اختلاف برانگیز، گفت: باید فضایی فراهم شود تا امور کشور با کار کارشناسی و به دور از اقدامات غیرمنطقی انجام شود.



به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سیدسعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی امروز با تأکید بر اجرای کار کارشناسی در خصوص طرح های انتقال آب، افزود: بررسی های کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی بیانگر زیانبار بودن حفر تونل های انتقال آب بهشت آباد وگلاب 2 برای چهارمحال وبختیاری است و این در حالی است که برخی اظهار نظرهای مسؤولان استان اصفهان تنها به فضای غیرکارشناسی و احساسی پیرامون مسائل آب دامن می زند.

وی توسعه نامتوازن و سطح زیرکشت زیاد محصولاتی همچون برنج و چغندر با مصرف آب بالا و فروش حقابه کشاورزان شرق اصفهان به صنایعی نظیر فولاد، ذوب آهن و پتروشیمی را از عوامل بروز بحران کم آبی در استان اصفهان عنوان کرد.

زمانیان دهکردی ادامه داد: سهم استان چهارمحال وبختیاری از حوضه آبی زاینده رود در زمستان 3 درصد و در تابستان 7 درصد است و زاینده رود با "دبی" بالاتر از خروجی سد تنظیمی از چهارمحال وبختیاری خارج می شود، مشکل خشکی زاینده رود را باید از متولیان آن در استان اصفهان پرسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مسؤولان استان های همجوار چهارمحال وبختیاری را به پرهیز از اختلاف افکنی میان مردم توصیه کرد و گفت: از مسؤولان وزارت نیرو انتظار می رود با محوریت کار کارشناسی، مصوبات شورای عالی آب را اجرایی کنند.

زمانیان دهکردی با تأکید بر پرهیز از مصاحبه های اختلاف برانگیز، گفت: باید فضایی فراهم شود تا امور کشور با کار کارشناسی و به دور از اقدامات غیرمنطقی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان چهارمحال وبختیاری هیچکس مخالف انتقال آب مازاد به دیگر مناطق کشور نیست مشروط بر این که حقوق مردم استان رعایت شده و اصول کارشناسی و زیست محیطی نیز در اجرای طرح ها مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر ملی بودن منابع آب و لزوم چاره اندیشی برای حل معضل کم آبی که گریبانگیر اکثر مناطق کشور است، نسبت به ایجاد حساسیت کاذب در خصوص کم آبی ابراز نگرانی کرد.

زمانیان دهکردی تصریح کرد: پروژه تونل گلاب 2 با انحراف مسیر طبیعی زاینده رود، زندگی 45 هزارنفر را در شهرستان های بن و سامان با مشکل مواجه می کند.

وی تصریح کرد:استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان از کمبود آب شرب و کشاورزی رنج می برند، ولی در برخی استان ها این آب صرف کشت محصولاتی می شود که آب زیادی مصرف می کنند.

عضو مجمع نمایندگان مردم چهارمحال وبختیاری در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از نهادهای نظارتی نظیر سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای قانونی انتظار می رود با ورود به این موضوع، از اجرای کارهای غیرقانونی جلوگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان چهارمحال وبختیاری بادعوت از پژوهشگران، خبرنگاران، نمایندگان افکار عمومی و متخصصان استان اصفهان و دیگر مناطق کشور برای مشاهده و بررسی مشکلات آب استان چهارمحال وبختیاری گفت: با یکجانبه نگری در خصوص مسائل آب نتیجه ای غیر از آنچه در خصوص دریاچه ارومیه به وقوع پیوست را شاهد نخواهیم بود./939/د102/ب4



۱۳۹۳/۶/۲۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن