تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816164568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلهره 12 هزار دانشجوی بجنورد در جاده ارکان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دلهره 12 هزار دانشجوی بجنورد در جاده ارکان بجنورد - ایرنا - 12 هزار دانشجو که مراکز آموزش عالی و دانشگاه های آنان در منطقه تخته ارکان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، واقع است هر روز باید مسیر خوابگاه تا کلاس درس خود را با اضطراب و دلهره طی کنند.


به گزارش ایرنا روزنامه خراسان شمالی در شماره روز شنبه خود نوشت: 10 سال از عمر خراسان شمالی می گذرد و شاهد توسعه کمی مراکز آموزش عالی هستیم. در این میان مسوولان وقت استان برای اختصاص فضاهای بیشتر و طبق برنامه ها و سیاست های شان جاده منتهی به تخته ارکان را به منظور احداث دانشگاههای دولتی، جهاد دانشگاهی، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی اشراق، پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان و نمایشگاه بین المللی و اداره های دیگر در نظر گرفتند.
سایت اداری – دانشگاهی تخته ارکان با سختی های فراوانی احداث شد اما مسئولان آموزش عالی همه ساله نگران جان 12 هزار دانشجویی هستند که طی سال تحصیلی در این مسیر تردد می کنند.
در این میان مسئولان دانشگاهی و استانی طرح هایی برای بازگشایی خیابان قیام و اصلاح جاده تخته ارکان تدوین کردند اما کمبود اعتبارات و تغییر پی در پی مدیران مانع از انجام به موقع این طرح ها شد.
اکنون روسای دانشگاه ها بویژه رییس دانشگاه دولتی بجنورد به طور جدی پیگیر رفع این مشکل و آسودگی خیال هزاران دانشجو هستند.
اختصاص 200 میلیارد ریال
قائم مقام موسسه آموزش عالی غیر دولتی اشراق بجنورد در این باره عنوان می کند: سال گذشته استاندار و مدیران استانی از این جاده بازدید کرده و برای اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار به منظور بهسازی و 4 بانده کردن بلوار خلیج فارس تا انتهای این موسسه قول مساعد دادند.
«علی اکبر گلیانی» با اشاره به این که این موضوع از سال گذشته تاکنون چندین بار پی گیری شده، ادامه می دهد: از اعتبار یاد شده فقط 10 میلیارد ریال از سوی استاندار به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافت و قرار شد این طرح به مناقصه گذاشته شود و با مشخص شدن پیمانکار تا پایان ماه جاری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی با انتقاد از این که عملیات اجرایی این جاده قرار است با آغاز سال تحصیلی انجام شود که در رفت و آمد دانشجویان مشکلاتی را به وجود می آورد، تاکید می کند: با این وجود این اقدام را به فال نیک می گیریم.
سهل انگاری مسئولان وقت
وی با بیان این که طرح بازگشایی انتهای خیابان قیام را 5 سال قبل به مسئولان وقت پیشنهاد دادم که متأسفانه شهرداری، استانداری و فرمانداری وقت در اجرای آن سهل انگاری کردند، اظهار می دارد: به جای پروژه تقاطع چهارراه خوشی باید کمربند جنوبی شهر بازگشایی و اصلاح می شد.
گلیانی تاکید می کند: چاره اصلی عبور و مرور سالم برای دانشجویان بازگشایی انتهای خیابان قیام است و امیدواریم با کمبود اعتبارات برای اصلاح و بهسازی جاده تخته ارکان رو به رو نشویم تا مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر در تخته ارکان در بجنورد برطرف شود.
اولویت اصلی شهر
"استانداری بازگشایی انتهای خیابان قیام را از اولویت های اصلی شهر محسوب کرده است، این را رئیس دانشگاه دولتی بجنورد می گوید و ادامه می دهد: رفت و آمد 10 تا 12 هزار دانشجو و قرار داشتن دانشگاه ها، سازمان های دولتی و ورزشگاه شهر در این محدوده به وجود راهی مناسب نیاز دارد و به همین دلیل این طرح از اولویت های عمرانی استان است.
«احمد محقر» با تأکید بر این که استانداری، معاونت عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به طور ویژه به این طرح نگاه می کنند، ادامه می دهد: امیدواریم بازگشایی انتهای خیابان قیام در شورای برنامه ریزی استان هم مورد توجه قرار گیرد و این تقاضا را به مسئولان اعلام می کنیم که به دلیل نبود تقاطع غیرهم سطح در تخته ارکان خطر، جان دانشجویان استان را تهدید می کند و امسال 2 تصادف خطرناک برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه بجنورد رخ داده است.
وی می گوید: بازگشایی انتهای خیابان قیام علاوه بر صرفه جویی در منابع ملی و انرژی، مسیر رسیدن به دانشگاه های این محدوده را کوتاه تر می کند و موجب صرفه جویی در وقت هم می شود که بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان این که اختصاص 1.5 میلیارد ریال برای بازگشایی انتهای خیابان قیام را به فال نیک می گیریم، عنوان می کند: این موضوع نشان دهنده توجه مسئولان استان به اجرای این پروژه است که امیدواریم با تعامل با وزارتخانه ها، اعتبارات ویژه ای به این منظور اختصاص یابد و در سال های آینده این پروژه انجام شود.
مسئولان به وظیفه شان عمل کنند
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز بازگشایی انتهای خیابان قیام و اصلاح جاده مسیر دانشگاه بجنورد را کار سختی خوانده و آنرا از موضوعات مهم استان عنوان می کند.
قاسم جعفری اضافه می کند: سایت اداری- دانشگاهی تخته ارکان جزو محدوده شهر است که باید امکاناتی مانند اتوبوس خط واحد نیز برای این مسیر تامین شود.
وی با تاکید بر این که باید استانداری، معاونت های برنامه ریزی و عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی به وظیفه شان در این زمینه به خوبی عمل کنند، می افزاید: در زمان سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی و بازدید از بیمارستان 320 تختخوابی که در این محدوده قرار دارد، خطرناک بودن جاده تخته ارکان را اعلام کردم.
وی می افزاید: بازگشایی خیابان قیام برای جلوگیری از خطرات جانی و مالی است.
طرح ایجاد بولوار
"علی اصغر بدیعی مقدم" مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این باره عنوان می کند: مطالعه و مشاوره طرح تبدیل مسیر جاده ارکان به بلوار انجام شده که طبق ارزیابی برای اجرای این طرح در یک مقطع به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که این تقاضا را به استانداری اعلام کرده ایم و اکنون در حال انجام تشریفات مناقصه آن هستیم. ک/1
626


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن