تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798484140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لکه های سفید ناخن نشان‌دهنده چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: لکه های سفید ناخن نشان‌دهنده چیست؟
یک متخصص پوست و مو قارچ را عامل بیماری کچلی ناخن دانست و گفت: کلسیم نقشی در سلامت ناخن انسان ندارد و فقط در نوک و چنگال حیوانات کاربرد دارد.
آفتاب: غلامحسین غفارپور متخصص پوست و مو در گفت‌وگویی یک نوع از اختلالات و بیماری‌های ناخن را بیماری‌های قارچی برشمرد و تصریح کرد: اصولاً زمانی که قارچ به صفحه ناخن حمله می‌کند از این صفحه تغذیه می‌کند.
 
وی گفت: معمولاً قارچ‌ها از روی پوست حرکت می‌کنند و بر روی صفحه ناخن که از جنس کراتین سخت و ساخته شده از پروتئین است قرار می‌گیرد که این کراتین یک منبع غذایی کامل برای قارچ‌هاست.
 
این متخصص پوست و مو افزود: قارچ‌ها بر روی صفحه ناخن رشد می‌کنند و به شکل‌های مختلف می‌توانند خود را نشان دهند؛ ممکن است سفیدک‌هایی بر روی ناخن ایجاد شود که در صورت تراشیدن این سفیدک‌ها با تیغ متوجه می‌شویم که این سفیدک‌ها نرم است و مانند گچ به راحتی برداشته می‌شود و از بین می‌رود ولی بیماری قارچی در جای خود است.
 
غفارپور خاطرنشان کرد: زمانی که صفحه ناخن درگیر قارچ می‌شود از حالت سفید و بی‌رنگ به سمت تیرگی و قهوه‌ای شدن تغییر رنگ می‌دهد، ترد و شکننده و ضخیم می‌شود و گاهی تمام ناخن خرد شده و از بین می‌رود.
 
وی افزود: برای تشخیص این بیماری بایستی از آزمایش کشت قارچ که توسط متخصصان قارچ‌شناسی انجام می‌شود استفاده شود و بین 3 تا 9 ماه خواهیم توانست این بیماران را درمان کنیم.
 
لکه های سفید ناخن از کمبود کلسیم است؟
 
این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ضایعات قارچی ناخن به تظاهرات بیماری‌های دیگر شباهت دارد برای مثال ممکن است بیمار مبتلا به پسوریازیس باشد و ناخنهایش به همین شکل تیره، خرد، ضخیم، شکننده و در برخی موارد نازک شود بنابراین حتماً باید متخصص پوست این فرد را معاینه کند و با توجه به نتیجه آزمایش کشت قارچ به درمان اقدام کنند.
 
غفارپور افزود: این نوع ضایعات قارچی که به ناخن افراد سالم حمله می‌کنند توسط قارچ‌هایی به‌نام درماتوفیت ها ایجاد می‌شوند اما نوع دیگری از قارچ‌ها هستند که حالت مخمری دارند که به آن‌ها کاندیداآلبیکنس می‌گویند که در افراد دارای نقص ایمنی سلولی بروز می‌کنند و ناخن‌ها را درگیر می‌کنند.
 
وی درباره نحوه ابتلا به این عارضه گفت: افراد خانه‌دار که مرتب دستهایشان در آب است و همواره محیطی مرطوب در محیط ناخن وجود دارد و همواره با مواد شوینده در تماسند یا کسانی که ناخن‌هایشان مستمراً آسیب می‌بیند یا گوشه‌های ناخن می‌شکند ضایعات قارچی کاندیداآلبیکنس دور تا دور بافت ناخن ضایعه ایجاد می‌کند دورش قرمز و ملتهب شده و ناخن کدر می‌شود بنابراین این ضایعات هیچگاه افراد سالم را مبتلا نمی‌کند.
 
این متخصص پوست و مو درباره بروز سفیدک روی ناخن خاطرنشان کرد: موارد ذکرشده در بالا باعث می‌شود تا کراتین تولید شده رسیده و بالغ نباشد و باعث شود تا هسته سلول‌ها در درونشان بماند و سفیدک بزند.
 
غفارپور با تأکید بر تأثیر بهداشت فردی در ابتلا به این بیماری گفت: انتقال از محیط و انسان به انسان راه انتقال قارچ مسبب کچلی ناخن است البته به شرطی که ناخن آسیب دیده باشد تا این قارچ آن را درگیر کند.
 
وی درباره انتقال این قارچ به بخش‌های مختلف بدن نیز تصریح کرد: فرد مبتلا ممکن است با ناخن مبتلا سرخود را بخاراند و قارچ در ریشه‌های مو قرار بگیرد و باعث کچلی شود بنابراین به هر نقطه قابل انتقال است.
 
این متخصص پوست و مو افزود: این بیماری درمان شونده است ولی بدن ایمن نمی‌شود یعنی اگر مجدداً در معرض این قارچ قرار گرفته شود احتمال ابتلا وجود دارد ولی نکته مهم این است که ناخن‌ها پس از درمان به شکل اولیه خود بازمی‌گردد.
 
غفارپور درباره نظر عوام که سفیدک ناخن یا برخی عوارض دیگر را به کلسیم نسبت می‌دهند گفت:‌ بر خلاف نظر عوام که کجی و مشکلات ناخن را به کلسیم نسبت می‌دهند، کلسیم در استحکام صفحه ناخن هیچ نقشی ندارد. کلسیم فقط در استحکام نوک پرندگان ناخن و چنگال‌های ماکیان چنگال‌های حیوانات و استحکام سم چهارپایان موثر است و در استحکام ناخن انسان نقشی ندارد.




تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن